Julen är snart här
I år är nog ett konstigt år. Jag är inte alls lika julnojig. Nu skall Ni inte tro att det är hysteriskt annars heller. Men det känns mycket lugnare i år. Fast det skall jag säja nu. Det är ju några dar kvar.
Vet ju inte vad Ni vill ha gjort före jul. Här är nog förberedelserna med julklappar och mat det viktigaste. Jo jag städar och pyntar också. Men inte lika överdrivet som förr. Tror vanligtvis på ett liv efter jul.
Var rädda om varandra
Vi firar jul vartannat år hemma hos oss, syskon, alla barn och barnbarn, så då är jag lite mer stressad och allt ska hinna bli klart. Men i år ska vi fira jul hemma hos min svägerska och då kopplar jag bort all stress. Njuter mer av dagarna innan jul också.
Ska göra i ordning min skinka och steka köttbullar i helgen så vi får provsmaka lite innan jul också, jag och maken.
Zabelle
Ja!
!Julen kommer ju varge år…O varför stressa upp sig.
Man får jobba med sig själv o ta det lugnt..
Säger jag som får fulkomligt hysteri dagen innan julafton
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag är en hejjare på att vara strukturerad och välplanerad. Min fysik kräver detta. Så jag är alltid klar i god tid med alla förberedelser.
Men i år har det liksom tillkommit en hel rad med grejor som inte hör till julen men som ska hända precis i dagarna nu, så jag är supersliten. Tur att jag är så välplanerad på det andra då 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har inte börjat än, men det är dag snart om jag inte vill stressa i sista minuten. Jag lägger tyngdpunkten på mat och pynt - inga överdrifter men det som blir ska vara omsorgsfullt utvalt, välgjort och snyggt! 
Jag börjar i god tid innan jul. Gör lite då och då av sådant jag kan frysa in. Så julveckan är det i stort sett bara det sista till julbordet som ska handlas. Även en ordentlig städning görs julveckan. Damma, ta ut mattor och torka golv.
Handlar gör jag några dagar innan lillejulafton så jag slipper alla människor som är ute i sista minuten.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag är lika vimsig och sen som alla andra jular
/Maria
Jag har alltid varit den som vill att Julen ska vara traditionsriktig till hundra procent. Allt ska göras, inget får missas…Dessutom ska allt vara hemlagat och hembakt!
Denna Jul har jag struntat i allt! Vi köper inga Julklappar, vill jag hellre köpa färdigt, än att laga själv så gör jag det. Städa…lite kanske… Gissa om jag njuter, jag gör det jag tycker är allra roligast och framförallt så tänker jag på mej själv…Julen är till för att umgås och må bra, inte för stress och jäkt…och sen vara helt slut, då Julafton kommer…Det blir Jul ändå…
Sisa
#7 Helt rätt tänkt
/Maria
# 8