Julbrödet och sillen.
Bakar du julbrödet själv?
Och hur är det med sillen, gör du den själv eller blir det Abbas?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vissa sorters bröd bakar jag själv.
Någon sort sill lägger jag in, resten blir Abbas.
Jag gjorde mera själv, förr i tiden (när jag egentligen inte hade tid)

Jag äter ju inte bröd… men innan så har vi köpt bröd och sill har vi lagt in något enstaka år, men det är bara min man som äter sill så vi får alltid slänga så mycket. Så numer blir det en miniburk från något märke eller den som läggs in och säljs hos vårt fantastiska fiskrökeri här.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag lägger alltid in sill själv, en del julbröd bakar jag och en del köper jag. Även köttbullarna är viktiga att göra själv. Små och goda, efter mammas recept…

Köttbullarna gör vi oxå själva. På älgfärs!
Vi har som sed att åka till min mor och baka julbrödet i en ugn i källaren. Så mysigt men en lång dag som tar på kroppen men väl värt det. Det är jag o mina två svägerskor o mor, fast nu är barnen stora o kommer med också. I två år har jag även bakat i min källare med min kusin o våra barn.
Sillen har jag börjat nu på senare år att lägga in själv. Riktigt gott faktiskt men inte många som äter den i år så väntar nog på nästa år.
Å ja köttbullar av älgfärs…….fast min mor har lärt mig att blanda med fläskfärs, de blir torra annars….
Julgröten får vi ju inte glömma

#5 Självklart måste man ha lite fläskfärs i
annars blir de som du säger väldigt torra.
#6 Ja,
. Har missat det någon gång i min ungdom o det var skillnad
Å… så trevligt det låter att baka bröd tillsammans
. Jag säger som Gunilla, att förr när jag inte hade tid bakade jag allt själv. Nu äter vi bara pepparkakor som jag köper, gärna de med fullkorn för de är så knapriga.
Sillen lägger sambon in efter ett smaskigt recept. Jag gör t ex janson men det blir på julafton det.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag gör det mesta själv. Det enda jag köper är vörtbröd och någon sill. Lägger själv in romsill o fransk löksill. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Här finns lite fler sillrecept. Lägger även in en länk till vörtbröd.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Tack Louise !

Varsågod nillan 
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Förr gjorde jag allt själv, numera köper jag brödet och vissa sillsorter. Några sorter väljer jag att lägga in själv varje år.
Med ljus och kärlek... Tina