Era skrivbord
Hur ser era skrivbord ut på skärmen?
Jag brukar byta bild efter humör och vad jag känner att jag behöver. Den bild jag har nu är dramatisk och lugn på samma gång. Den ger mig energin som saknas i det vintergråa landskapet utanför fönstret.
Om man vill visa sitt skrivbord så tar man en Print screan. Så här gör man en sådan. 
Jag har mac hur gör jag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Fint Maggan.På ena datan så vet jag att det bara är blått.O på den andra vet jag banne mig inte…Det var ju inte bra..Den sidan är ju inte uppe så många sekunder..För vi har ju alltid något som vi är inne på….
Ja.Jag är ett hopplöst fall…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Just nu har jag ett foto på mig och familjen och vi ser ganska "intelligentbefriade" ut alla tre.
Det är taget precis när jag fick min nya lilla dator med webkameran som ingår.
Vi stirrar alla in i skärmen som om vi hade sett ett UFO.
Ganska roligt kort.
/Maria
klicka på länken. Det står där 
nej du är inte hopplös chik. Men det är bara att stänga alla fönster. Fast jag brukar minimera dom. Då hamnar dom längst ner i listen.
Man måste ju till skrivbordet ibland om man vill kolla mailen eller rota i olika mappar. Då blir jag alltid så glad när den fina bakgrundsbilden finns där.
Det låter skoj, men jag förstår om du inte vill visa bild på familjen i öppet forum.
en sån liten raring. Visst är det en chihuahua? 
Så här ser min bakgrund ut, men jag byter sällan… rensar gör jag då och då… 
Med ljus och kärlek... Tina
Snyggt! Jag gissar att du har Windows Wista?
Jo jag städade mitt skrivbord nu innan jag visade er det 
ja, jag har Vista. Har du det också?
Med ljus och kärlek... Tina
Nej jag kör med gamla XP. Min dator är så gammal. Fast vi har Vista på den dator som ungarna har "vårdnad" om. Det finns lite mera roliga funktioner i den. Som klockan och temperaturen på skrivbordet.
# 6 Det är en rondellkorsning med 6 raser. Men inte chihuuhua. Papillon, Australisk minifoxterrier 25°. D/S gårdshund, Ihasa apso, Tibetansk spaniel. Lancashire heeler 12,5°
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

oj det var inte dåligt!
Det var en orginell bild! Jättefina färger 
Jag har samma bild som jag hade när jag skaffade datorn. Fast den är ganska fin.
Ja den är verkligen fin. en sån underbar röd färg. Riktigt julig! 

å jag älskar solrosor! 
Det funkar inte, då jag ska försöka visa bild av mitt skrivbord…är väl inte tillräckligt bra på detta…
På mitt skrivbord finns en bild av min älskade Lilla Totte….Kram…
kolla länken i #0 där står det hur man gör Sisa 
en hund igen. Gullig! har du fått en ny hund nu sisa?
Totte var en papillon jag hade, som blev sjuk. Vi lät honom somna in för evigt, för ca två år sedan…Ledsen…
Totte har för alltid en plats i mitt hjärta…och på min dataskärm…
oj så lessamt
men om jag har fattat rätt så har du snart en ny liten vovve Sisa?
oj är det älgstudsaren som tittar fram där?
# 24
Kanske till sommaren…och kanske två…
vaddå kanske - visst blir det så sisa? 
# 26
Om Duuu säger så. så blir det så…./ Kram

På min skärm finns mina 2 änglahundar……Nu kan jag titta på dom och le och tänka på allt roligt vi har gjort tillsammans
Jag byter ganska ofta bild beroende på hur jag mår…..
# 28
Kan Du inte visa Din bild…Tycker det är jätteroligt att se era skrivbord, såååå
Flera Skrivbord, tack….
Sisa
Det enklaste sättet att visa din skrivbordsbild är att först gå upp till äpplet i menyn och klicka på systeminställningar.
Därefter öppnar du "skrivbord och skärmsläckare". Den bild du använder kommer att synas i rutan högst upp till vänster.
Ta tag i bilden och dra den utanför rutan till hårddisken. Sedan kan du bara välja att klistra in den här som bifogad fil.
Då får du dessutom bilden "ren", dvs utan alla symboler som ligger på skrivbordet.
Jag har den senaste versionen av Mac OS X, "Snowleopard" och jag har den bilden uppe just nu som skrivbordsbild.

# 30
Peter, jag är glad för den bild jag redan har skickat i mitt inlägg. Den får duga, eftersom jag är usel på datorer. Men tack för tipset… och Ditt skrivbord är jättefint!
# 32
Tack alphinna…Jättefina hundar, synd att dom är änglar…
FLER SKRIVBORD???