Gissa hur länge...
Man kan inte låta bli att beundra Gävlebornas envishet!
Men jag tror att den överlever julen denna gång 
Jaa, kan vi hoppas att den en enda gång kan få stå orörd kvar!
Har han något år överlevt julen?
Ja det tror jag också. Den har massor av kameror riktade mot sig och är impregnerad.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag fattar faktiskt inte varför det över huvud taget går att bränna upp bocken. Antingen får man se till att bevaka den, eller se till att halmen inte går att tända på. kameraövervakning borde också vara självklar och rejäla straff, typ mordbrand, för den som försöker.
Det där gör mig lika arg som när de totalt intelligensbefriade idioterna i Uppsala eldar upp bilar varenda natt och ingen gör något åt det.
Massor av folk som inte har gjort någonting förlorar sin bil och är de dessutom låginkomsttagare, så är bilen sannolikt bara trafikförsäkrad eller på sin höjd halvförsäkrad och då ingår inte brandskydd, vilket betyder att de inte får en spänn i ersättning om bilen blir uppeladad.
Sånt här gör mig så förbannad
De har haft bevakning. Bocken är impregnerad och nu finns även två webbkameror riktade mot den. Det är bara att vi hjälps åt och bevaka bocken allihop. Länken i #4 går till Gävle kommuns hemsida - det är bara läsa på om allting. 
Det har sålts småbockar här, och pengarna man får in går till just bevakning av bocken…Verkar nästan som det är meningen att den ska eldas upp varje år…kanske man inte bryr sej så mycket, utan tar det som en tradition…
Något år var det ju en amerikan som eldade upp den vill jag minnas och han trodde att det var syftet med den.
Ja tradition som tradition 
Sedan har Gävle fått en väldans massa publicitet - även utomlands - tack vare den brinnande bocken, så vem vet om dom inte i hemlighet är lite glada för det också. Inget ont som inte har något gott med sig 

Det verkar ha blivit en *sport* att bocken ska eldas upp.
Vore det inte "trist" om bocken inte attackerades, det är väl liksom det som är det roliga
/Maria