Ord mellan raderna.
Ibland kan det vara viktigt att förstå
de ord som inte nämns.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Viktigt och för det mesta svårt, men det går
Var rädda om varandra
Ord kan tolkas rätt och ord kan tolkas fel och det gäller att vända och vrida på dem så att det blir rätt 
Är ni med?
/kram Spanaren

Vi gör så gott vi kan Spanaren
Var rädda om varandra
Det är viktigt hur man formulerar sig i skrift. Jag har märkt det särskillt under de senaste månaderna…..
I skriften man läser tror jag att man ofta tolkar in egna känslor. Därför är det så lätt att missförstå.
Är jag glad när jag läser så blir det en tolkning och är jag ledsen eller arg och läser samma skrift så tolkas det från de känslorna.
Står man däremot, framför varandra och säger samma sak så har ju mottagaren även mitt kroppsspråk mm att tolka in och då är det mycket lättare att förstå.
Jo det har du rätt i!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#5 Det du skriver Gunilla tror jag stämmer väldigt bra. Det är betydligt svårare att tolka rätt när man bara har det skrivna språket framför sig. Speciellt som det kanske är korta meningar som det ofta blir när man kommunicerar via internet… Man får nog ha mycket större tolerans och vidsynthet när det gäller denna typ av kommunikation…
Samtidigt är det så spännande med det skrivna språket. Det är väl därför det är så underbart att läsa bra litteratur, just för att det finns så många sätt man kan tolka det på… och man kan göra det till sitt alldeles egna…
Med ljus och kärlek... Tina

Personligen anser jag att man ska försöka tolka så lite som möjligt. Man tolkar alltid saker utifrån sina personliga referenser så risken för missuppfattningar och feltolkningar är alltid större om man försöker tolka det som inte sägs.
För egen del försöker jag alltid att utgå ifrån det som sägs och inget annat, därför frågar jag ofta om och om för att få förklarat vad personen egentligen menar.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja i forumvärlden är det inte bara viktigt att tänka på hur man skriver - man ska tänka på hur man läser också.

Visst i direkt tal har man ju gester, mimik och tonfall att tolka det sagda efter också…
Men å andra sidan… När man skriver hinner man tänka efter ordentligt vad man vill säga. Man har större möjlighet att formulera sig noggrannare…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#9 Mycket klokt sagt Maggan, man måste verkligen tänka på HUR man läser också. 
Med ljus och kärlek... Tina