Jäklar anamma!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja det gäller att vara påläst och korrekt, aldrig bli arg eller otrevlig för det förlorar man jättemycket på. Men man ska ha läst på så mycket som möjligt i förväg så man vet vad man pratar om… för de vet sannerligen inte alltid det

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Stämmer bra. Jag är nyligen arbetslös och inte ett ljud från minnhandläggare på AF. Jag måste få veta hur mycket jag får i pengar och såvidare.
Har sökt henne men utan resultat. Nu igår fick jag tag i henne äntligen. Och hon var som ett frågeteckan. Ungefär varför ringer jag…
Jag visste mer än henne i reglerna..hahahah.
Och hon lyssnade knappt på vad jag sa.
*suck*
#0 Ja, du Cristine det kan vara en rejäl prövning ibland !
FK.Är det där som dom har satt dom som inte har någon Empati för andra mäniskor??
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 Har du med upptäckt det? Som tur är har jag ingen kontakt med denna instans längre…befriad 

#4 Jag måste bara få försvara dem lite grann, jag vet att det finns dumskallar överallt men de utför ju bara de arbetsuppgifter de är tvingade att göra. Och tänk er att ha den rollen att sitta och dra in människors sjukpenning, inte för att man själv vill eller ens tycker att det är lämpligt eller rätt beslut, utan för att man är tvingad.
De har hård intern kontroll och tillåter inte att man gör undantag eller så.
Kanske tvingas man till slut hårdna för att orka möta alla arga, ledsna och förtvivlade människor dag efter dag utan att gå under själv.
Känner flera som jobbar på kassan och de är rent förtvivlade själva över de beslut de tvingas ta och genomföra. De ser oxå hur de här besluten får negativa konsekvenser på människors tillfrisknande men inga beslutsfattare lyssnar på dem.
Sedan att det finns korkskallar är ju en sak, sådana har jag oxå träffat där och funderat hur de lyckats få ett jobb som de inte byxar…
#6 Såklart att det finns de som är empatiska också men de är nog så pressade så de skjuter den åt sidan.
Jag har också träffat på en och annan hjälpsam och empatisk person där men de har varit få…..
Idag träffar man på många som inte klarar av sitt jobb men vi lever i en tuff värld nu.
Jo det förstår jag också, men jag har haft oturen att träffa på ett par korkade åsnor som inte velat fatta att jag reda skickat pappren till Östersund, dom lyssnar ju inte på vad man sägerutan kör sitt eget race så man får passa på när de tar uppehåll för att andas och göra likadant. Då först trillar poletten ner.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hoppfull.Vist är det så.
men nu har jag haft sådan tur att jag inte behövt prata med dom.
men jag har ju bekantar som har blivit drabbade,o om nu dom hadde haft samma regler för alla så hade man kanske kunnat förstå dom.-regler är till att följas.
Men dom skapar tydligen egna regler.
Så som min vänina nackskada bilolycka. var hemma sjukskriven o Läkan sa att hon kunde åka till sina svärföräldrar i Spanien för värmen skulle göra henne gott.
Då drog hennes handläggare in sjukpengen.Semester så kan man jobba.
O andra handläggare förespråkar utomlands för värmen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ibland önskar man att dom såg verkligheten, istället för att följa
lagar och regler…

#8 & 9 Ja jag håller helt med er om att det finns rabiata handläggare som har noll koll och beter sig som skitstövlar, det är inte det jag menar. Sådant har aldrig något berättigande.
Däremot så tror jag att det är många av dem vi upplever som kalla och oengagerade som skulle vara annorlunda om de fick lov att jobba annorlunda.