Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 462 ggr
[MargaretaA]
0

God morgon 8 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppe med tuppen idag!

Klockan nio ska jag till veterinären med valparna. Dom ska besikta, vaccineras och chipsmärkas. Sedan kommer två av dom att flytta till sina nya familjer idag. På lördag en tredje. Fem små svarta nosar kommer snart att bara vara två i babykorgen Gråter

tilja65
0

Godmorgon!

Åh, vad söta de är Maggan!

Här har det nu hunnit ljusna och jag ska precis köra iväg till jobbet, men vill först passa på att önska er en bra dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

nillanb
0

Godmorgon på er Glad

Vilka valpar !, jag blir puss sugen !!!

ha en fin dag alla

[Spanaren]
0

God morgon alla!

Maggan dom där svart/vita dom flörtar ju med mig Flört Jobbigt och det blir skönt då dom åker iväg till sina hem, men vad ni ska sakna dem! Förvånad /kram Spanaren

Ps Behåller ni någon valp eller …

Ds Fy så svårt att välja ut rätta fosterföräldrar!

[MargaretaA]
0

Nej vi ska inte behålla någon.

Det är faktiskt inte så svårt att välja rätt om man vet vad man vill ha. Vuxna ansvarstagande människor som förstår vad en hund behöver. Jag har haft tur att bara ha haft såna spekulanter. Jag har inte behövt avvisa någon än.

[GunillaF]
0

God morgon ute i etern!

-2 grader. Snön som kom igår natt smälte bort under gårdagen. Skönt! Men nu i morse var det ett tjockt islader på gator och vägar.

Jag lämnade bilen på verksta´n på väg till jobbet för omläggning till dubbdäck.

Ha en alldeles förträfflig dag allesammans!

Cristine
0

God morgon! Men fy så tråkigt att behöva lämna bort dem, jag skulle nog aldrig kunna. När Shiba fick ungar behöll jag alla, men det är klart att det är lättare med katter.

Idag får ni vila från mej ännu en gång(nu hoppas jag det är sista dagen) så jag får väl passa på att göra en massa annat.Obestämd

Cleaninglady.gif Cleaning lady image by toddnbonnieUsch!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[rore]
0

God morgon Alla!

Jösses Maggan! Det är ju inte klokt så söta de små liven är.

Hela hjärtat smälter ju Kyss

Önskar er alla en fin dag.

chik
0

God Morgon på er.

Söta små liv..

Cristine vad fin du är på oljemålningen…

Här har vi sol..O jag har lite o sysla med i dag.Huva mig vad jobbigt..-Fy på mig vad jag är lat.

Var nere o skoppade spån.Tio skyflar är vad jag orkar bära.så bär jag det o tömmer på ett annat ställe..Det blev ca tjugo gånger,sen kom sonen o tog den siste o han fylde o tömde..Ja!!man får se det som dagens motion..Tråkit jobb o tungt…

Nog om mina syslor.

Ha nu en fin dag alla som läser detta önskar Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Å så söta hundvalpar, hoppas att de får fina hem sen…

Idag blir det fotografering, jag ska göra bilder till en föreläsning som ska gå via nätet och den behöver illustrationer… jag ska ta grannen till hjälp. Och någon mer granne hoppas jag.

Solen skiner och det ser härligt ut ute, men jag har känt att det är kallt. Ikväll blir det lite dans en timme, mambo, hip-hop och house, jätteroligt Skrattande

Ha en härlig dag, hoppas att ni hinner ut i solen lite!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

God morgon Skrattande

Nu är jag äntligen klar med morgonens logistiska schema. Väcka barnen, fixa frukosten, se till att de får rätt kläder på sig (dottern går gärna i tights och linne året om), tandborstning och hårborstning, frukt i skolväskan, kontaktboken och sedan ut till skolbussen i tid. Ja! Vi hann idag också, puh.

Skrattande

Stöka undan i köket, starta upp diskmaskinen, mata katten, dra igång en maskin tvätt. Städa upp på golvet under köksbordet efter de små "grisarnas" frukost. Kolla matsedeln för middagen och ta fram ur frysen så att det hinner tina till eftermiddagens middagslagning.

Nu tror jag att jag kan sätta mig här en stund Glad

AnnL
0

God morgon!

Finns inget sötare än små valpar. Glad

Har varit uppe halv 5 i morse. Vi har varit på en föreläsning i Helsingborg om animaliskt fett. Föreläsaren var Bitten Johnsson. Jätte intressesant.

Nu ska jag ut en runda med vovven sen ska vi åka till en väninna o stanna till imorgon.

Ha en skön dag alla.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

God dagens igen på er.

Nu undrar jag var sisa är???

Sisa!!vad är duuuuuuu?? jag bara undrar.

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Gomorron.

9 + i Malmö och småmulet. Vinterdäcken får vänta lite till..

Vilka söta "vappisar" Maggan! blir sååå sugen på en hund till Tungan ute

Hoppas ni får en härlig dag allihop.

Zabelle   

Hoppfull
0

Men oj Maggan vad fort det har gått… tyckte att det var alldeles nyss du visade upp dem nyfödda!

#10 Ler brett när jag läser… känner igen det där tillfullo. Jag har hängt maskinen redan men ska starta disken efter min lunch Glad

I morgon ska de ha utedag i dotterns skola, då ska de ha med sig en uppsjö prylar som flytväst, fiskespö, massäck mm mm fattar inte riktigt hur de tänker att ungarna som cyklar till skolan ska få med sig allt. De blir ju livsfarliga i trafiken om de ska ha så mycket på cykeln.

Jaja, här rä det i alla fall strålande sol idag och jag har fått mig en prommis i solskenet, härligt! Nu måste jag snart börja med lunch för jag är superhungrig!

Ha en bra dag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Godsenmorgon, eller middag…

Härligt att Du saknar mej, chik. Då vet jag att jag inte är bortglömd i allafall… Fint med sådana vänner Kyss

Det är också fint med sovmorgon ibland!

Ha en fin dag alla!

Sisa.

Maggan, jag tycker du är stark, som klarar av att skiljas från dina söta valpar. Hoppas bara dom får det bra. Kyss

[MargaretaA]
0

Ja tack alla som frågar. Valparna kommer att få det bra och när man vet det så är det lite lättare att skiljas från dom. Nu har första lilla tjejen åkt. Till en kvinna som jobbar hemifrån och driver hem för hittekatter. Jag är övertygad om att hon kommer att bli både älskad och väl omhändertagen. Glad

signemo
0

Hej på Er och gokväll. Tänkte bara kolla så NI mår bra och har det bra.  Själv skall jag snart iväg till stan och handla och hämta dottern. De skulle ha ett möte efter jobbet.

Kram på Er

Var rädda om varandra

Cristine
0

#10 och #14 Jag blir trött bara av att läsa era göranden och då tyckte jag att jag hade gjort mycket. Jag har i alla fall plockat ihop en  blandad bukett från skog, äng och rabatt..så här blev den.

Hoppfull
0

#18 Hahaha, ja det är ju ändå bara en liten bråkdel av alla måsten runt hemmaboende barn.

Därav min längtan tills de flyttar hemifrån Oskyldig

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Det är skönt när de flyttar hemmifrån och man får rå om sig själv.Flört

Mirjami-78
0

Ja verkligen underbara valparGlad Blir ju både valp och bebissugen här i mellan….Min bror och hans sambo skaffade ju en hund för några år sedan….De har ju inte gemensamna barn och hennes son började bli stora så då såg det de som en bra lösning. Han blev väldigt bra om händetagen den där hunder. För mina föräldrar var han som ett barnbarnGlad 

Nu är det daxs snart att sova här igen….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool