Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 1065 ggr
Mafalda
0

Att möta sin själsfrände...

…är en fantastisk ynnest. Men vad göra när han befinner sig i en annan relation? Det har snart gått två ynka månader men det känns som vi känt varandra ett långt liv. Försöker landa i nuet och njuta, men tankarna på framtiden tar över ibland. Trots att det gör så ont. Hur kommer man vidare? Vill jag vidare? Nej… jag vill… med honom… my soulmate. Men orkar jag vänta?

[MargaretaA]
0

Hej Mafalda.

Mitt inte särskilt hoppingivande svar är;

jag vill inte vara nån glädjedödare, men så har jag känt varenda gång jag var nyförälskad. Att man är själsfränder och har känt varandra i flera liv - det är inte ovanligt att man känner så… men när verkligheten knackade på dörren till slut, så försvinner dom fantasierna ut genom densamma.

Jag får erkänna att jag brände mig illa i min ungdom med inte mindre än två relationer där jag fick "sitta och vänta" av olika anledningar - med facit i hand var det till ingen nytta alls. Vad är det egentligen man ska vänta på… att han ska bestämma sig? Om man verkligen är soulmates så borde han redan ha gjort det…Obestämd

Mads
0

Jag har då själv mycket svårt för att bli förälskad och har inte trott att varje man jag mött varit min soulmate. Det är så olika för oss alla. Men det jag innerligt tror på att om det är meningen så blir det jag & min soulmate, är det inte meningen eller inte meningen just nu så får tiden helt enkelt utvisa. Dock är det inte så lätt att tänka och känna så när man står där med alla bubblande känslor i ett virrvarr inom sig.,

Kram

Amor Vincit Omnia

nillanb
0

Mafalda

Jag vill inte såra dina känslor, men varför ge din kärlek till någon som reda är upptagen.

Även om han skulle bryta sitt förhålland så tycker inte jag att det är sunt att genast ge sig in i ett nytt.

En brytning är alltid svår, ofta en lång tid efteråt. Så det behövs kanske en tid i ro och eftertanke innan ett nytt förhållande startar.

Min erfarenhet säger mig att i ett sådant här läge blir förhållandet kanske bara ett mellanspel.

zabelle
0

#3 Håller helt med dig. Inte sunt att ge sig in i något nytt förren man har landat efter det förra, och det kan ta tid.

Zabelle   

Hoppfull
0

Jag håller med de tidigare talarna här. Själv har jag aldrig mött någon solumate av manligt kön, däremot ett par kvinnor som jag älskat just av den anledningen.

Tyvärr har de båda varit den sorten som varit så upptagna av sig själva så att det inte gått att utveckla en vänskapsrelation med dem… när jag påpekat att relationerna varit ganska ojämlika i insats och engagemang har båda "dumpat" min vänskap genom att bara sluta höra av sig!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.