Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: bok-och-lästips
Läst 504 ggr
linda1979
0

någon som läst denna?

är det någon här som läst: Gåvan från stjärnorna skriven av lennart lidfors? har blivit tipsad om denna bok men den verkar svår att få tag på dessvärre

mvh linda

solblomman47
0

Linda jag har inte läst denna bok men jag har precis kollat på Tradera och det ligger inne två st av denna bok. Kolla om det är något för dig. Jag slog bara "Gåvan från stjärnorna" så kom de fram.

Hoppfull
0

Jag har inte läst den heller… hoppas att du gillar den om du får tag på den!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

Hej linda och välkommen hit!

Vad handlar boken om? Det kanske finns liknande böcker du kan få tips om här - som är lättare att få tag på. Glad

Cristine
0

Hej Linda ser att du är ny här, välkommenGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Nä har inte läst den.

Men du!!Kolla på biblioteket.Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

linda1979
0

hej allihopa och tack för varmt välkomnande från er alla :)

jag har hela mitt liv dragits åt vad jag då kallade den andliga sidan, det övernaturliga, varsel etc etc. Har levt som i en slags förnekelse där min hjärna vill tala förnuft med mig och hitta logiska förklaringar till allt.

idag har jag kommit lång bit, men långt ifrån ens halvvägs färdig, där jag accepterat att jag har en förmåga och har haft den sedan barnsben, jag har ett par goda vänner som hjälpt mig enormt mkt med detta, dessa vänner har kommit mkt långt inom sina förmågor och jag önskar jag kunde "lära" mig mera..

otroligt svårt att förklara sånt här i ord. tror att ni som kan känna av mig, kanske kan förklara bättre för mig. denna bok har jag fått som tips av en vän till mig (en av dem som vägleder mig) för den ska va en bok jag kan välja att läsa som en roman eller ta det till mig som står o jag känner att det kan vara nyttigt att läsa den, vet ej varför jag känner så..

har kopierat en resention på den från internet, någon av er kanske kan känna om den är värd att läsa??

här kommer den:

Lennart Lidfors får genom en god vän kontakt med Marie. Hon har ovanliga upplevelser. Ibland glider hon in i ett annat medvetandetillstånd och vet efteråt inte vad som har hänt henne.

Lennart misstänker att Marie lider av ett svårt trauma och han bestämmer sig för att försöka med hypnos. Men han anar inte att han därmed kommer att föras tusentals år tillbaka i tiden.

Hypnosen öppnar dörren till en fantastisk värld: reinkarnation, Atlantis, kristaller, andra dimensioner och kampen mellan onda och goda makter. Ett märkligt mönster tar form, där en delfin aktivt tränar Marie, en gåtfull örn dyker upp vid fara och kommunikation sker med utomjordiska intelligenser.

Gåvan från stjärnorna är en dokumentär skildring i romanform. Det centrala temat är tidigare liv och den mänskliga själens odödlighet.

solblomman47
0

#6 Jag glömde säga  välkommen så jag säger det nu. Linda har du kolla på tradera som jag skrev om #1.

Välkommen till oss Linda.

linda1979
0

ja jag har faktiskt lagt ett bud på den Glad

solblomman47
0

#8 Hoppas att du får den. Flört

Hoppfull
0

Välkommen hit önskar jag dig med Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

aha Linda - det finns hur många böcker som helst i ämnet. Det sägs att läraren (i det här fallet boken) kommer när eleven är mogen.

när jag sökte böcker förr (jag har slutat läsa nu) så lät jag mig ledas av intuitionen för att hitta rätt i djungeln.

Sök upp en välsorterad bokhandel eller kolla på www.vattumannen.se dom böcker som du behöver kommer att "tala om" det för dig. Flört

linda1979
0

hej och godmorgon, ja vattumannen har jag oxå böcker ifrån, en jag varmt kan rekomendera är "Du kan hela ditt liv"

Toyan
0

Välkommen linda!

Läste Gåvan från stjärnorna för flera år sedan och blev fascinerad av den, funderade och ifrågasatte en del men tycker den är bra  så jag tycker nog att du ska läsa den och se vad du tycker.

#11 Håller helt med Maggan, har många gånger känt det som att jag blir guidad till böcker. Är en trogen besökare på biblioteket och har flera gånger gått direkt till en hylla där jag hittat böcker jag önskat/ behöver.

Glad