Stor eller liten?
En av kvinnornas viktigaste ägodel sägs vara handväskan.
En Brittisk studie visar att kvinnor köper och förbrukar i snitt, 111 väskor under sin levnad!!!
I handväskorna förvarar vi allt från plånbok och smink till skruvmejslar och blöjor.
Innehållet säger en hel del om oss som person.
Vad har du i din handväska? Har du stora eller små väskor?

Jag har ingen handväska och har aldrig haft! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mellan stor som kan innehålla de mest konstiga saker
.
Nycklar, pengar och cig + diverse annat, bra och ha, eller har varit någon gång sedan senaste städningen.
Minsta möjliga. har jag kläder med fickor lämna jag väskan hemma. jag föredrar att ha händerna fria och resa med lätt packning.
Men plånbok och bilnycklar brukar finnas med. Dörrnyckeln hem om jag måste låsa. Läsglasögonen om jag tror att jag behöver dom…
det är nog allt.
Har ingen väska. Jag tar med: kort, glasögon och mobil.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
ja just det - mobilen. Den har jag lite svårt att komma ihåg. den blir gärna liggandes hemma när jag går ut. Jag har väl inte behovet att alltid vara nåbar kanske. men den brukar komma ibland.
Stooora väskor innehållande: almenacka, plånbok, mobil, nycklar, cigg, tändare, penna, blöjor, våtservetter, nappar m.m. 
Amor Vincit Omnia
Jag har alltid en lagom liten handväska med mig när jag är på stan eller iväg någonstans. I där har jag plånbok, nycklar, läppbalsam, mobil…
Jag byter inte handväska så ofta…
Det viktiga är att jag har en som rymmer
plånbok, nycklar, mobil, tuggummi
och en flaska vatten!
Sisakram 

Liten väska, som jag använder när jag ska till jobbet.
Plånbok,nycklar(3 knippor arbete+hem+bil), almanacka,miniecessär med tamponger alko-blåsmunstyckan till jobbarbilar i väskan .
Mobil, läppstift & stegräknare alltid i fickan.
Byter endast väska när den är trasig…har ägt max 5 väskor…..(född 1968)
Oj, oj. Det jag inte har i väskan…
Plånbok såklart, nycklar, något smycke, småpengar, tuggummi, några lösa halstabletter kanske, små lappar av olika slag, kvitton (massor), pennor och annat som kan vara bra att ha 
Med ljus och kärlek... Tina
Jag har en medelstor nu men när grabbarna var små skulle jag ha med boll och småbilar jämt så då var den stor.
Nu har jag plånbok, anteckningsbok med penna, nycklar, något läppstift, mobiltelefonen!
Mellanstor :o) Där brukar det finnas plånbok, mobil, nycklar, en vattenflaska, en påse nötter, en massa kvitton, ibland en bok, värktabletter… :o) Det är väldigt sällan jag köper en ny väska. Jag är väldigt kräsen så när jag väl köper en så brukar jag tycka om den väldigt mycket så jag använder den tills den rasar isär. :o)
Har en väldigt liten sportryggsäck som jag är nöjd med.
Mobil, filofax, plånbok, glasögon, snus, tobak, tändare, nycklar, fickkniv, kompass (kan inte vara utan min kompass). Läppstift, kam och spegel. Värktabletter och en liten vattenflaska.
/Maria
Fram till för ca 4 år sedan använde jag aldrig handväska. Men jag tyckte jag såg ut som en uppblåst ballong med allt jag hade i fickorna.
Så jag skaffa en handväska som jag idag sällan är utan.
Där har jag plånbok, mobil, nycklar, kalender, anteckningsblock, måttband, plåster, pennor, spegel med borste, läppsyl, liten pennkniv, MP3-spelare, glasögon, solglasögon, cigg, halstabletter, skånekort.
Jag har säkert glömt något bra att ha. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Mellanstor handväska där jag har mobil, nycklar, plånbok, spegel. läppstift,alvedon samt en massa minneslappar o kvitton.
Brukar städa ur den då och då för så mycket onödigt hamnar där.
Medelstor, jag har helst en ryggsäcksväska. Tycker inte om att bära saker på axeln (säkert yrkesskadad också… jag menar att jag tycker så… ).
Jag har plånbok, mobil, läppstift, cerat, reflexer, pennor, kalender ibland, äpple just nu. Sen ramlar det ner reklamlappar, kort, kameran, förr var det leksaker och jag kunde komma hem med andras saker som barnen lagt ner…
läsglasögon, solglasögon… och när allt detta och lite till ramlat ner är det dags att städa…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet