Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 3270 ggr
Mads
0

Bekräfta varandra

Läste en liten notis på mitt jobb för länge sedan där det stod att många i Sverige blir sjukskrivna just för att det på arbetsplatser och i vardagen finns utdelas alldeles för lite bekräftelse. Sen om det stämmer eller je vet jag inte, men tänker att det kan ju aldrig vara fel att bekräfta och se en människa. Sen handlar det ju inte att alltid hålla med varandra, utan mer att se varandra. Alla har vi ju bra egenskaper, alla är vi fina och unika på något sätt, alla har någonting att ge.

Kram på er fina människor som finns här på LK !

Amor Vincit Omnia

Maria
0

Kloka tankar.

Visst är det sant att vi behöver faktiskt inte hålla med varandra eller tycka om varandra så där "jättemycket" men att försöka se andras goda egenskaper framför de mindre bra hjälper en själv många gånger att inte reta upp sig på saker och ting.

Retar man sig på någon annan så kan man kanske börja med sig själv och försöka tänka i andra/nya banor.

Skickar också en kram till alla på LKKyss

/Maria

Mads
0

# 1 Ja, det är för mig värre när jag retar mig på mig själv…för det är mig själv jag kan förändra så det är ju där jobbet ligger Flört

Viktigt att verkligen se varandra ibland.

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Jag tycker att det är en bra uppmaning att bekräfta varandra mer! Kram kommer också till er på LK  från mig!

[MargaretaA]
0

Bekräftelse kan vara något så enkelt som att hälsa på grannen när man hämtar posten. Det är också ett sätt att se en annan människa - man behöver inte ens tycka om honom Flört

Grodan
0

Jag är "utbränd" sedan flera år och jobbar hårt med att förstå vad som stressar mig. På mitt senaste jobb förstod jag att det är oerhört stressande för mig att arbeta ensam. Jag behöver arbetskamrater eller kundkontakt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cristine
0

Visst är det viktigt att bekräfta varandra, det kan göra att att en människa som inte brukar bli sedd, växer. Hela dagen blir förändrad. Kanske mer än så.

Här på Lk är vi bra på att bekräfta varandra, det är därför vi trivs så bra. Alla mår bra trots sina krämpor. De till och med glöms bort en stund härinne. Kram tillbaka till en trevlig och söt småbarnsmamma.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Ja det är inte bara att bekräfta sig själv o sen må jättebra, utan man behöver faktiskt bekräftelse utifrån oxå.. Men det är oxå viktigt att kunna ge sig själv bekräftelse ibland eller ofta hur man nu vill..

Kram till LK!

Mads
0

Så från mig till alla er här, jag ser er, jag njuter av ert sällskap oavsett om vi tycker & tänker lika eller ej, jag är tacksam över att få se & möta så fina människor som kan ge så mycket om så mycket varje dag. Det är livskvalitet för mig !

# 4 Helt rätt Glad

# 5 Att bli sedd, tilltalad och få existera bland människor är jätteviktigt. Kram

# 6 Tack goa du Kyss

Amor Vincit Omnia

Mads
0

# 3 Ja, nu kramas vi på här !

# 7 Ja, bekräfta sig själv ska man heller inte glömma. Glad

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

hej Grodan kul att du tittade in! Glad

För mig är det precis tvärtom - jag blir stressad av människor och funkar bäst ensam.

Ja jag tror att vi är bra på att bekräfta varandra här - och man orkar att ge därför att man får så mycket tillbaka. Det är himla fiffigt det där med att ge och ta. Glad

[GunillaF]
0

Ett vänligt leende, ett hej osv, kan förgylla dagen för människor i min väg och att se hur de gläds berikar min dag också.

"Ge och du får mångfallt tillbaka"!

aggeelin
0

Ja, visst är det bra att ge och ta… det behöver vi alla. Ibland räcker det med - hej - jag ser dig Skrattande. Här på LK är vi ett härligt gäng och jag är också väldigt nöjd för jag har bra grannar som t ex hejar lite när jag kommer förbi

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

#12 Vi har grannar som alltid hejar och pratar när vi träffas, skojar och pratar om allt möjligt.

LK är unik sajt för vi kompletterar varandra så bra här!

Toyan
0

#12 Håller till fullo med aggeelin att det är ett härligt Lk-gäng, här i huset hälsar vi och pratar några ord med varandra när vi ses och staden är liten så man träffar alltid någon att prata med, blir glad när någon säger " hej hej hur är det, allt väl?"

På min förra arbetsplats var jag ensam anställd och det var i bland väldigt jobbigt, saknade någon att "bolla" med många gånger, speciellt när det behövdes tas ett snabbt beslut.

Där jag jobbar nu är dom jättebra på att ge bekräftelse och uppskattning, jag blev otroligt glatt överrasakad över hur väl jag blev emottagen så ni förstår att jag trivs.Glad

Kram och god natt. Sov med änglarna.

[Jeremina]
0

Det är viktigt att bekräfta varandra i ett förhållande också!

[mia-38]
0

På mitt jobb är det viktigt för mej att jag bekräftar andra. Oavsett vilka de är, vilken bakgrund de än har och oavsett vilket land de än kommer ifrån.
Att prata eller bara säga ett hej.
Att dra med personen in i gemenskapen på jobbet.

Och det är verkligen viktigt i ett förhållande med som Jeremina säger.
Att man ser, pratar med och uppskattar.

Grodan
0

#10 vill du umgås med folk efter jobbet istället?

jag kan nämligen behöva vara lite ensam efter jobbet, ha ensamtid med mina djur och då känner jag att folk stressar mig om de ska komma hit o fika el dra ut mig på nåt…

själv tycker jag att jag är rätt bra på att bekräfta andra människor, men på senare tid har jag varit rätt förvirrad pga utbrändhet så jag vet att flera känt sig förbisedda… Förvånad pga detta har jag inte något förhållande sedan en tid, då jag helt enkelt inte klarar det, jag orkar inte

jag tittade in här för att jag såg denna tråd under "sajter" - nyaste trådarna

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hoppfull
0

Ja det är viktigt med bekräftelse. Det märks så tydligt på vuxna som inte fått den bekräftelse man behöver som barn, de är som torra svampar och kan aldrig få nog av uppmuntran eller bekräftelser på sin förmåga, trevlighet eller vad det nu är.

Så det är superviktigt att bekräfta sina barn, men självklart även de människor man möter och har omkring sig.

#17 Låter som du behöver ägna dig åt att bekräfta dig själv en tid nu… få dig själv synlig. Kram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Jättefin tråd, Mads

Vi vet ju att barn blomstrar och växer om vi berömmer dom. Det spelar ingen roll vilka brister vi anser att ett barn har. Om vi fokuserar vår uppmärksamhet på barnets starka sidor, kommer barnet att blomstra.

Varför skulle det då vara annorlunda för oss, bara för att vi är vuxna?

Kram Sisa.

zabelle
0

Bekräfta varandra - LK är ett fantastiskt forum! Här kan man skriva av sig när det känns tungt och jobbigt och man har alltid er att vända sig till för att få stöd och även dela med sig av guldkornen i tillvaron.

Härinne blir man verkligen bekräftad! Skrattande

Zabelle   

[Sisa]
0

Jag håller med Dej, zabelle.

Ett jättefint forum- fyllt av omtanke, humor och glädje. Om någon är ledsen eller inte mår bra, finns det även plats för detta.

Kram till Er alla på LK och

Tack för att Ni finns…

Sisa   Kyss

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan bara hålla med.

O tackar Mads för denna tråd o alla som skriver o gör det bara bättre o bättre.

Sen så är det ju så att vi skall inte tycka lika.-För vad skulle vi prata om då.Men vi behöver ju inte om vända varandra utan bara respektera…Säger jag som gapar MestOskyldig

Sen vill jag Hejja på Grodan o Mia..Hello..

O så vill jag på peka att läs inläggen med respekt o Posetivt sinne..

Nu var jag allt ducktig på att få till det..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra skrivet chik,

jag håller med.

Vilken vacker bild… Var hittar Du Dina?

Kram Sisa

Mads
0

Idag känner jag att negativ energi är ingefär som en influensa, luftburen smitta. Symtomen är trötthet, nedstämd, lättirriterad och det blir mycket svårt att vara trevlig. Bästa vaccinet är att boosta och fylla på med så mycket kärlek och ljus man bara kan för att slippa drabbas Skrattande

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

jag här har vi inte smittats av negativ energi så ni får inte komma hit med det  - det får ni lämna utanför dörren Flört

Mads
0

Jag tycker det finns lite överallt i luften, har tyvärr stött på en hel del idag och detta i vardagen då inte här på forumen. Man känner verkligen hur man måste boosta upp sig ordentligt för att kunna stå emot och inte påverkas.Alltid gott och kunna gå in här på LK då & samla lite positiv kraft Skrattande

Amor Vincit Omnia

aggeelin
0

HÄr får ni en stor kram från mig <<<>>>

[GunillaF]
0

#27 Och här får du en bamsekram tillbaka!!!Kyss

aggeelin
0

TACK Skäms men inte ska väl jag… JOO då tack tack

[GunillaF]
0

#29 Hahaha…just de orden "Inte ska väl jag…" kommer jag ihåg en man som alltid sa. En musiklärare vi hade här på byn.

tilja65
0

Just detta är så viktigt i vardagen… att bekräfta de runt omkring… det betyder mycket för oss alla att få bekräftelse. En del får mycket bekräftelse från omgivningen, men tyvärr finns det de som är lite svårare att umgås med och som inte får så mycket av denna varan. Det finns de som beröm och uppmuntran inte tycks gå fram till… men jag är övertygad om att det gör det ändå och att de behöver det än mer Skrattande

Kram på er!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

chik
0

tilja..Vist är det så.

Mads..Hello på sig..

O ni andra..Vi är ju viktiga alla på sitt sätt……

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

#31 ,,, ja ibland kan beröm och uppmuntra "studsa" tillbaka på ett lite konstigt sätt, det känns snopet men som du säger så tas det upp bra ändå förhoppningsvis