Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 502 ggr
Cristine
0

Livsvägen

Hur skulle du vilja att fortsättningen på ditt liv ser ut?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammzing
0

Tycker jag lever ett bra liv just nu.
Det enda jag skulle önska om jag fick är en lite bättre arbetssituation.
Men jag jobbar på det!

solblomman47
0

Uppriktigt sakt Cristine så vet jag  inte, det är det jag håller på att jobba med nu.Flört

[GunillaF]
0

Jag tycker att min "visare" pekar åt rätt håll och det kan den få fortsätta med. Jag följer med i den riktningen.Glad

Cristine
0

Själv har jag tänkt göra klart mitt hus och om jag får ett bra pris för det, flytta närmare havet. Annars så tycker jag mitt liv är bra som det är.

Hoppfull
0

Ojojojoj vilken svår fråga!

Min högsta prioritet är att fortsätta kämpa för att bli frisk. Om så inte så att jag kan jobba heltid men ändå jobba lite grann.

Utöver det så vill även jag göra det här huset till vårt genom diverse förändringar.

Så vill jag ha en god och bra relation till mina barn när de är vuxna.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
0

Jag är otroligt nöjd med hur jag har det just nu.

Några små önskemål har jag väl men jag klarar mig även om dessa inte blir uppfyllda.

/Maria

Cristine
0

#5 Det verkar väl inte så ouppnåerligt!

Hoppfull
0

Nej absolut inte! Glad Jag har aldrig ens tänkt den tanken att det inte ska gå!

Jag är sjuk just nu och det får jag acceptera men att det alltid ska vara så tror jag inte ett smack på Skrattande

och huset är ju mera en tidsfråga… barnen däremot kan man ju aldrig veta vad som händer med, men jag kommer aldrig att sluta kämpa för att vi ska ha goda relationer.

[Jeremina]
0

Jag vill leva många år till med min älskade man Kyss i lugn och ro!

Branneli
0

Jag vill få en balans i mitt liv !!

Sjukdom-familj-jobb-kompisar-fysisk aktivitet. Blans & harmoni !!

Maria
0

Jag utvecklar lite mer. Såg att jag skrev mer om nuet.

Vad jag önskar mig i framtiden är att min son får ett bra liv och är lycklig. Det betyder mest. Sedan önskar jag många år med min man här i vårt hus som det äntligen känns som att vi ska stanna i.

Några mer katter under resterande liv skulle heller inte vara fel.

Självklart önskar jag hälsa för mina kära och mig själv.

/Maria

penke
0

! det var en insikt för mig !

just nu kan jag inte komma på några fler önskingar ..där
(det har jag haft lättare för förr,mål o delmål,,önskninga,begär och utmaninger)
Just nu,struntar jag i Vägen..
               mer rätt resesällskap blir det en härlig vandring *ler'

penke

Mads
0

Jag försöker vara lycklig och nöjd i nuet och inte tänka för mycket fram, det blir sällan som man tänkt sig ändå Skrattande

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

#13 Håller med dig Mads. Men är det inte så att man ska försöka ha mål i livet om ska komma någon vart? Jag vet att det är en aning motsägelsefullt men man måste ju ha önskningar och mål för att liksom komma framåt.

Mads
0

# 14 Nja, måste man ? Kanske när jag var yngre, jag ville ha en utvildning och det skaffade jag mig, likaså jobb då. Men allt annat just nu känns som att jag tar det som det kommer, har inga direkta mål men kommer ju en dag fram hela tiden ändå. Jo, jag vill vara en bra mamma till Noah och ge honom allt han behöver, det är ett mål jag kommer spendera livet till att försöka uppnå och bibehålla. Men annars just nu så är jag nöjd där jag är.

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

Jag är otroligt nöjd med mitt nu. Jag hoppas få fortsätta med det så länge som möjligt.

Livet är ett äventyr och kan man vakna nyfiken varje morgon så vad mer kan man önska sig?

[mia-38]
0

Jag vill att fortsättningen på mitt liv ska bli harmonisk.
Jag är ändå ganska nöjd som det är nu ändå.
Har vissa drömmar och småmål som jag försöker att nå.Skrattande

Maria
0

#14 Fast jag kan förstå dina tankar. En målsättning gör kanske att man anstränger sig mer.

Längtan är aldrig felFlört

Det är som med resor. Att ha en resa framför sig är ju en del av det stora äventyret tycker jag.  Planering, läsa på om landet/stället. Vad vill jag se, vilken mat är god osv.

/Maria

[mia-38]
0

Jag tror att längtan och drömmar bara är bra att ha. Dessa lever vi på och kan få oss att sträva efter nåt vi vill ha eller uppnå. Skrattande

Mads
0

Ja längta efter saker & ting gör jag ju klart Flört

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Men om man tänker på mig som är sjuk och inte klarar nästan någonting alls, tror ni att jag blir friskare om jag nöjer mig med det och inte har ett mål att tänka mig fram emot?

Om man bara är nöjd så tror inte jag att man utmanar sig själv på samma sätt.

Jag har i alla fall den totala övertygelsen att sen ska jag blir frisk(are) för tänker jag inte så utan ser mig som en sjuk människa och så blir mitt liv, så tror jag att det blir så oxå.

Och har man inga pengar (jobb, inkomst osv) och tänker att så är det… blir det annorlunda då?

Om man ser sig själv som ensam i sitt liv, träffar man någon då…

Nu funderar jag bara på hur ni tänker kring sådant?

Mads
0

# 21 Du har så rätt. Jag vill hela tiden bli en bättre människa, lära mig nytt osv så på så vis har jag ju mål. Jag tänkte på mål mer konkret som ett hus tex, men tack för att du fick mig att tänka till lite Glad

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Hehehe, jag är ju inte så säker själv på man "ska" tänka. Men jag känner att det blir att ge upp om jag slutar tänka på det sättet Glad

Mirjami-78
0

Drömmar har jag många om framtiden….men om det kommer bli så vet jag inte. Just nu tar jag en dag i taget och gör det bästa ut av det hela.Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Sisa]
0

Jag bara väntar på

att få bli Farmor eller Mormor   Cool

AnnL
0

Det var svårt. Jag vill utveckla min andliga förmåga det är vad jag kommer på just nu.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Fidelina
0

# 21 När jag var som mest sjuk, orkade jag inte ha några framtidsdrömmar alls. Jag hade nog i vardagen att bara försöka klara av det allra viktigaste, mer räckte inte energi och ork till. Men jag har aldrig givit upp hoppet om att bli frisk och komma ut i jobb igen. (Jag har varit sjukskriven i någon form i 10 år, men är idag arbetssökande på deltid.)

Det som är så fantastiskt är, att när man väl börjar tillfriskna, börjar det hända många saker samtidigt. Man börjar få drömmar om hur man vill ha det, man börjar planera för framtiden, får mer ork, tillfrisknar snabbare. Plötsligt ser det ut som om det finns en uppsjö av olika alternativ i livet. Och det är så hääärligt!

Det är jättebra att du har drömmar och framtidsmål, de kan lyfta dig upp ur sjukdom. Fortsätt håll fast vid dem!

# 0 Jag vill fortsätta ha en nära relation till min son. Jag vill få igenom enskild vårdnad så att jag och min son kan flytta en bit ifrån exmannen som hotar och härjar och trakasserar.

Jag vill bli helt frisk och kunna försörja oss, känna att jag inte behöver ha magvärk varje månad räkningarna skall betalas och jag inte vet om det kommer att "gå runt".

En dröm är att en dag ha ett hus på landet, kanske en gård. Inte i för risigt skick, men gärna ett ställe där jag kan ha mina småprojekt att rusta. Inte för stor (det skulle bli för mycket att sköta om), men belägen i ett backigt landskap och med möjlighet att åka eller gå till sjöar och kust. Med egna höns, några hästar, katter och hund, familj, eget land att odla biodynamiska grönsaker i och en trädgård att skörda frukt i. En rosenberså och en hängmatta att ligga och lata mig i i sol-skugga under ett träd…. Någon gång få tid för mitt skrivande, få tid till att läsa.  

Jag vill resa runt i Grekland och Kina, gå fotokurs i Grekland. Kanske resa till Nepal.

Jag vill bli författare, inte bara för byrålådan utan lyckas ge ut egna romaner. Och fortsätta utveckla mina lite mer konstnärliga intressen, där bl a fotograferingen är viktig. Lära mig dreja. Jag vill gå mediala och personlighetsutvecklande kurser, lära känna mitt inre och träna mitt yttre för att därigenom kunna hitta en balans och harmoni i livet.

Just nu vill jag vara singelmamma, men lite längre fram, vill jag väldigt gärna Tungan ute återförenas med min ungdomskärlek. Slå ihop våra familjer till en enda stor. Och jag vill bygga upp ett större socialt umgänge än vad jag har haft under mina sjukdomsår, något jag saknat väldigt mycket. Kunna ha ork och tid för att arrangera picnics, grillning och andra trevliga sammankomster och där flera generationer kan blandas tillsammans i en härlig mix.

Helt enkelt leva!