Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 2161 ggr
[Jeremina]
0

Staffan o Bengt

Hur många av er brukade se Staffan o Bengt på tv på 80-talet? De var så roliga och jag har flera avsnitt inspelade på video som jag ska föra över på dvd.

Jag saknar den typen av humor……Skrikandes

De brukade väl ha barnprogram där de lärde ut olika expriment tror jag……Tungan ute

Det senaste var väl när de var med i filmen om Stig Helmer….någon sällskapsresa!

[mia-38]
0

Hahahah..ja de kommer jag ihåg. Tittade alltid på de.
Det är några man saknar. Skrattande

[KinaSylejmani]
0

Jag brukade se Sant och sånt med Staffan och Bengt. Ett bra program.

zabelle
0

Visst var de bra barnprogram! O Magnus och Brasse!

Zabelle   

[Sisa]
0

Staffan och Bengt kommer jag ihåg, mina barn älskade dessa två herrar! Dom hade adventskalendern ett år, det var jättebra!

Ja, man saknar verkligen dessa gamla barnprogram, tur man har flera på video.  Glad

Någon som minns Humle och Dumle i skafferiet?    eller

Drutten och Gena, Beppes godnattstund och John Blund? Det finns så många…

Sisa.  Kyss

zabelle
0

Humle och Dumle var mina favvisar när jag var liten! Då gick även Nicke Lilltroll på radio, har för mig att det började så här: Mossa grankott på er allesammans. Tyst

Zabelle   

[Sisa]
0

Det första barnprogram jag såg på TV, var "Småstad" med Sigge Furst,

och jag älskade "Teskedsgumman".  Kyss

Sisa.

ingann
0

Åh, Staffan & Bengt! Älskade San & Sånt och Femettan med Staffan:)

Teskedsgumman, Drutten & Gena, Professor Balthazar mm var suveräna barnprogram i jämförelse med dagens:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Jeremina]
0

Kul att det är fler än jag som kommer ihåg och saknar….Skrattande

Soffe
0

Hehe.. Kommer att tänka på Nilecity 105,6 där Robert Gustafsson i en scen har med sig 2 gosedjur som är hundar och dem heter just Staffan o Bengt Skrattande

AnnL
0

Jag titttade också på Staffan o Bengt, dom hade trevlig humor, saknar också sådana program idag.

#5 Som vanligt tycker vi lika om mycket. Mina favisar var också Humle o Dumle Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.