Hus eller lägenhet?
Bor ni i hus eller lägenhet? Själv bor jag och min man i ett timmerhus-enplans!
Vi har bott i lägenhet i 17 år innan och jag är livrädd för att måsta flytta in i en sådan igen!
Jag bor i lägenhet och har inget ont av det, men i framtiden vill jag gärna bo i hus :-)
Lägenhet….kankse en dag när man har träffat den rätta så kankse det blir hus då…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har bott i 4 lägenheter, 2 hus & nu ett radhus. Jag har trivts vart jag än bott, finns en charm med lägenhet & en charm med hus.
Amor Vincit Omnia
Vi bor i ett gammalt hus från 1885. Vi har hållit på och renoverat och förbättrat sedan vi flyttade hit - det är en fördel med eget hus att man alltid har något att göra och sedan är det en bra investering också.
Vi bor i ett tvåplans gammalt trähus med en intressant historia. Huset var från början en drängstuga på 40 kvm med kök och kammare ovanpå varandra. Sedan såldes huset och flyttades år 1932 till den tomt vi har.
Den ägaren byggde in trapphus, toalett och tvättstuga på 60-talet, samt lade på eternitplattor på timret. Huset fick en boyta på 60 kvm.
Han sålde 1980 på ålderns höst till ett äldre par som ville ha en sommarstuga att vistas i efter pensioneringen och de byggde sedermera ut huset med vardagsrum på nedervåningen och sovrum med balkong på övervåningen och flyttade ut permanent. Huset fick nu en yta på precis 100 kvm.
År 1995 var gubben krasslig och paret ville flytta tillbaka till stan. Vi fick av en händelse syn på annonsen och köpte huset. Vi flyttade in den 20 maj 1995. För tre år sedan byggde vi till två rum på norrgaveln, så nu är huset 140 kvm.
Har bara bott i lägenhet 2 gånger i mitt liv och skulle aldrig kunna göra det igen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Åter i ett hus sedan några månader tillbaka efter att ha bott i lägenhet under ett år.
Med ljus och kärlek... Tina

Bor i hus nu men har bott både i lägenheter och andra hus. Gillar lägenhet där jag slipper underhållet men gillar hus där man inte måste ta hänsyn till alla runt omkring. Bodde en period i en lägenhet i ett gammalt mejeri, det var bara jag som bodde i huset för det var bara två lägenheter och den andra stod tom (hade ingen dusch) och det var helt perfekt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Bor i hus sen -80 . Är uppväxt på en bondgård, Bott i lägenhet en period, sen byggde vi huset vi bor i nu.( bredvid min mans gård, där hans mamma bor.)
Ja, jag tror jag kan bo i vilket som. Fast jag skulle nog aldrig köpa ett hus i en tätort. Då känner jag att jag kan lika gärna bo i lägenhet.
Det jag kan känna ibland är att det vore roligt att flytta. Vore bara kul. Vi har ju min mans gård så vi kan ju vara här om vi vill. Men just att flytta dit näsan pekar och få jobb där vore kul.
Var rädda om varandra
Bor på en bondgård i ett hus från 1700-talet. Har gjort så hela livet hittills.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ler lite när jag läser Ditt inlägg 890-3 ( utan att ha hälsat på Dig).
Tror att in man känner att han vill bo kvar där han alltid bott. Jag brukar säja den dan han flyttar är när man bär ut honom. Och det hoppas jag dröjer väldigt länge. Så jag blir nog kvar här jag också.
Var rädda om varandra

Jag bor i ett parhus i ett litet samhälle. Har även bott i lägenhet men trivs mycket bättre nu för nu har jag en liten trädgård som jag älskar att påta i. 

Bor i hus numer. Huset är stort och är väl byggt någon gång i början på 1900-talet. Det har varit affär nere och bostad uppe. Först mataffär och sedan skoaffär.
Har alltid bott i lägenhet förut och har inga problem med det. Är ju mer van vid lägenheter än hus. Det som är skönt med lägenhet är ju ändå att man inte behöver fundera över snön, ogräs, renovering och annat sådant. Huset däremot, behöver en rejäl ansiktslyftning och vi jobbar med det och verkar aldrig bli klara
.
Vi bor i ett hus på landet. Här är mycket skog och vi ser många olika djur; älgar, rådjur, grävling, harar, rävar, fåglar, ormar, råttor …
Det är härligt att bo på landet! 
Sisa.
Jag bodde i ett hus som var lika stort som Peters och har nu flyttat till ett som är bara 70 kvm. Mycket mindre arbete, särskilt med veden , det gick åt mer än 40 kubik att värma upp hela huset. Från början när jag hade vanlig klippare tog det sju timmar att klippa hela trädgården: Visserligen gjorde de rundorna att jag höll mig i trim
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#1 Du kommer att bo i hus..kommer du inte ihåg att jag fick till mig det?
#5 Vad fint!
#10 Det måste vara spännande med så gamla hus! Vårt hus en del av det är från 1890…..
#14 Visst är det härligt att bo på landet!
#15 Ja, det ju mycket arbete med hus och det är tur att många bor i lägenhet för annars skulle det nog bli trångt om saligheten….
#16 Som väl är så har det gjorts liiite renoveringar sedan det byggdes. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#17 Kan tro det…fniss! Vår äldre son köpte ett hus byggt 1890 och han har fullt upp kan jag säga men huset är såå charmigt!
Jag måste ha svängrum för att trivas, så lägenhet eller radhus med spottavstånd till grannar som dessutom hör varenda gång man går på muggen, nä det är inget för mig 

Jag har bott i lägenhet, hus, parhus, radhus och nu i lägenhet igen. Och jag trivs lika bra överallt var jag bara har känslan. Det här är mitt hem. 
Där vi bor är det en mycket stor lägda med 4 hus och 2 ladugårdar och det är min man och jag samt min svåger och svägerska som rår om 2 hus och 1 ladugård vardera så det känns skönt med familjefrid!
Är uppväxt i hus och har haft hus själv, men har även bott i lägenhet under några år. Nu är det bostadsrätt på markplan med trädgård. Underbart att kunna gå rakt ut genom dörren och vara ute i sin egen täppa!!
Vill aldrig mer bo i lägenhet!!!
Zabelle
Jag bodde i ett hus på landet tills för helt nyligen. Vi flyttade därifrån dels för bonden som var tjurig och sen hade vi påhälsning av ett icke så snällt spöke. Vi blev trötta på detta och nu hyr jag en stor lägenhet nästan i stan.
Trivs bra men det kändes konstigt ett tag.
Men i slutänden ska jag ha ett hus.
Man kan ju alltid flytta igen om man inte trivs på ett ställe!
Jag är uppväxt i hus men bor nu i en stor lägenhet… Helt okej tycker jag men drömmen är ett hus med lagom trädgård att påta i och för vovven att springa i:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner