Läka sin själ
Hej!
Jag försöker läka min kropp,själ men min undran är - hur gör jag ? Hur ska jag veta vad min morgonångest betyder ? Är det bara mina tankar som ställer till det eller finns det något som ligger djupt inom mig som är obearbetat ? Och i så fall hur tar jag reda på vad det är ? Försöker bli av med allt gammalt skräp men det är så svårt! Har ni något tips eller egna erfarenheter så berätta gärna.
Kram
Jag vet att andas rätt hjälper till att matta av ångesten. Sätt dej och blunda och ta fram en bild på något du tycker mycket om..djur , person eller blomma t.ex, och andas in medans du räknar till 3, håll kvar medans du räknar till 3, andas ut medans du räknar till 3 och håll kvar medans du räknar till 3. Du får göra det några gånger innan det fungerar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sedan kanske du behöver balansera din kropp, du kan läsa här om du känner igen symtomen.
Är det bara mina tankar som ställer till det eller finns det något som ligger djupt inom mig som är obearbetat?
Svar: Ja det är dina tankar som skapar ångest och det kan mkt väl va så att du behöver ta reda på vad det är som gör att du skapar dessa tankar och varför du tänker så. Tankar skapar känslor som i sin tur kan bli till ångest, för ångest är en negativ energi som skapas utav negativa tankar, obalans i seretonin-nivån kan det va oxå.
Hur du tar reda på det? Ja jag skulle råda dig till att få kontakt med en terapeut/psykolog och vädra ut dina tankar o känslor. Prata ut om ångesten och skapa verktyg för att hantera den.
Skrult lider med dig.Men du har fått lite råd här.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag vet inte hur ångest är, däremot har jag under många år av och till mått dåligt psykiskt där jag periodvis befann mig i svarta hål, kanske så ångest är, vet inte nå. För min del hade det inte hjälpt att prata med nån för jag kunde inte komma på vad som gjorde att jag blev att må dåligt.
Utan det som gjort att jag idag för det mesta mår bra är att det undermedvetna alltid har tagit upp till ytan vad jag behövt bearbeta när jag var redo att kunna ta itu med det och kunna hantera det.
Ibland tog det dock lite tid innan jag medvetet ville lyssna på det undermedvetna. Tänkte ofta så att det kan ju inte vara det som gör att jag mår dåligt för det är ju bara…ja vad det nu var.
Så kanske försöka lyssna på det undermedvetna även om det det säger låter konstigt.
Det har du mycket rätt i Annia, man måste plocka fram och bearbeta det man har inombords, annars blir man inte av med sin ångest. Jag har för mej att jag skrev om det för inte så länge sedan.
Christine ja gäller bara först att hitta vad det är. Och jag är tacksam för mitt undermedvetna för det skyddade mig när jag behövde det och sen hjälpte det mig att plocka fram det bitvis när jag kunde börja bearbeta det som gjorde att jag mådde dåligt.
Ett bra sätt att få fram orsaken till sin ångest brukar vara att meditera och möta sitt innersta. Plocka fram alla rädslor, rannsaka sig själv.
Jag hade också ångest, och jag målade av mej den, den kom ut på mina tavlor.
Det finns många olika sätt att bli av med den, en väninna fick hjälp av en bok.
Denna:När Brandon Bays drabbades av en tumör gick hon in i en självläkande process som på kort tid gjorde henne fullt frisk. Denna process, som enligt författaren har befriat många från livslånga känslomässiga och fysiska blockeringar, får läsaren ta del av här.
Den heter Resan och kostar bara 39 kronor.
Nu hade ju Brandon en tumör och den var ju tangibel men vänninan tyckte att själva läkningsprocessen hjälpte henne fast hon bara hade ångest.

Det är just det,att lyssna till sitt undermedvetna som är så svårt !
Christine : Jag mediterar,andas lugnt. Ska läsa länken du bifogade.
Soffe : Ja,jag har nog förstått att det är mina tankar som ställer till det. Har gått och pratat i samtalsterapi när det var som värst och fått ur mig det mesta samt förlåtit och gått vidare utan smärta :-)
ANNIA : Känner så väll igen det du skriver. Men det är just det med det undermedvetna som jag inte får fram. Vet inte hur jag ska göra.
Har "mött" ångesten många gånger med gråt,ilska,tänka possitvt och visst det hjälper för stunden men snart är jag där igen. Tror att det är något som ligger väldigt djupt. Hur lyssnar man på det undermedvetna ? Är jag kanske på rätt väg men att det tar ett tag..bit för bit ?
Chik : Kram
Tack för era svar,ni är så kloka!!
Många kramar till er!
skrult du skriver själv i ditt första inlägg om morgonångest. Så jag gissar att ditt undermedvetna jobbar för fullt. För mycket av det som är jobbigt i ens liv brukar först börja bearbetas i drömmarna.
För min del så fanns det en hel del och lite till som jag var tvungen att bearbeta och det kom alltid bitvis vartefter jag hade känslomässig ork att ta itu med det.
Ändå den största biten som gjorde att jag åkte ner den ville jag inte se under lång lång tid fast det undermedvetna talat om det så gjorde jag som strutsen och stoppade ner huvudet i sanden.
För nånstans visste jag att det skulle bli så jobbigt att jag just där och då hellre föredrog att emellanåt må dåligt. Och för min del så var största biten min egen syster och som så många andra så ville jag inte behöva ta itu med det.
Idag tror jag inte att det finns nåt mer att bearbeta men ändå så blir jag att ibland att må dåligt, men sällan jag hamnar i det svarta hålet och "resorna" är inte alls lika ofta. Och att jag fortfarande blir att må dåligt av och till beror nog mest på att allt det jag varit med om finns ju fortfarande inom mig även om det numera finns "arkiverat" på annat ställe inom mig.
Och idag har jag knep som jag tar till när jag vet att jag ska göra saker som blir känslomässigt dränerande. Ett av dom knepen är att jag enbart gör saker jag gillar före och även direkt efter för på det viset så balanseras det jobbiga upp.
Jag hoppas för all värld att du ska få må bättre skrult!
Kram till dig!
Vilka bra svar du får skrult…läs och ta till dig!
Kram!
Jag vet vad ångest är men just nu kan jag inte gå igenom allt så jag kan återkomma om det är okej!
Ja det hoppas jag också och jag tror Annie har rätt, att det poppar upp i sömnen och därför har du ångest på morgonen och vågar du gå på djupet just då och försöka gräva fram vad det är skulle det bli bättre.
Nätterna och morgnarna brukar vara värst för mig när jag drabbas av ångest. Jag har gått på samtalsterapi och fått redskap att använda och jag har sällan eller aldrig ångest nu. Men har jag då är det på natten eller just morgonen.
Lycka till att komma vidare och må bättre…
Hypnos eller KBT kan nog hjälpa dig..
Jag påbörjade min själaresa för ungefär ett år sedan och hade då myket ångest och panikångest attacker, dels pga sådant som hänt för lääänge sedan och dels från allt jag hade med mig från separationen från sonens pappa. En resa som till och från varit utjävlig och jobbig men som har gjort att jag lättare kunnat släppa gammalt, förlåta, gå vidare, finna mig själv och vem jag är och kunna känna mig bubblig & sådär riktigt töntigt glad igen. Så hur har jag gjort ? Borde vara en lätt fråga att svara på men det är det inte. Har utvecklats andligt och medialt vilket har gett mig någonting starkt att tro på. Sen finns ju också terapi, healing, KBT och annat som de andra också tipsat om. Ett tag tog jag ett natruläkemedel för lindrigare depressioner som hjälpte ta bort den värsta udden på ångesten.
Kramar madde
Amor Vincit Omnia

Så det kan vara så att jag bearbetar mycket under sömnen eftersom jag har denna ångest på morgonen! Det har jag inte tänkt på,ska kanske börja skriva drömdagbok :-)
Jag mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för tex 7 år sen,det är just denna morgonångesten som jag inte förstår. Tycker att jag har bearbetat det som hänt tidigare i mitt liv som gjorde att jag bröt ihop fullständigt. Min andliga,mediala utveckling satte fart för ungefär ett år sen och det har hänt mycket sen dess. Ser på livet på ett helt annorlunda sett,vi är så mycket mer än vad jag förstod förr. Det bidrar till att jag mår bättre idag och jag ska inte ge mig förrän jag fattar vad vad mitt undermedvetna vill säga mig.
Det kanske är så, som Annia gjorde,jag kanske oxå e som strutsen o gömmer huvudet i sanden och när jag sover så ploppar det upp en massa.
Kram till er!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag beställde nyligen en meditations cd med Iris Hall med härlig musik från Cosmica 
Amor Vincit Omnia

#18 #19
Tack för tipsen!
Kram