Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 555 ggr
[Sisa]
0

Årets godaste???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det premiär för fisken som delar landet i två läger. Dom som älskar, och dom som tycker att det luktar!

Själv gillar jag det inte, men

tycker Ni om surströmming?

Sisa

Soffe
0

Nä fy va äckligt :-/ Lax är den godaste fisken som finns, av de jag smakat/ätit iaf.. Aborre o Gädda är gott oxå, men det va läänge sen jag åt det..

[Sisa]
0

#1 Håller med dej, varmrökt lax är jättegott!

Aborre går an, om jag får fånga den själv. Gädda innehåller så mycket ben.

Har Du provat surströmming någon gång?

Sisa.  Flört

penke
0

Om surströmmning tycker jag
INTE.

Syrade grönsaker/vitkål är intressantare
men,är det riktigt samma…? (metod)

kan erkänna att jag under min djuriska period en gång var väldigt närma att begå en surstömmingspremiär,det var under ett norrlandsbesök..
men,men..det kom hinder ivägen,"värdinnan " hade i sista minuten invändningar….

…så man kan ju undra hur jag vet att jag inte tycker om det..?? :- ) 
(doft o smak lär inte höra ihop?)

penke

[rore]
0

I ärlighetens namn ska erkännas att jag aldrig har förmått mig att smaka på denna stinkande fisk.

Hur är det möjligt att något sådant som luktar så illaObestämdskulle kunna smaka gott.

Jag törs helt enkelt inte provaSkäms

[MargaretaA]
0

som Norrlänning har jag inte haft så mycket val annat än att smaka på denna illaluktande fisk - men det är hemskt länge sen sistObestämd

Jag älskar inte surströmming, men det går rätt bra att få ner den med mycket tunnbröd och mandelpotatis.

Cristine
0

Njae, Jag kan äta den (med mycket lök, tomatskivor och Potatis på tunnbröd) men jag gillar den inte. Ännu mindre sedan jag åkt igenom lukten med min hjuling några gånger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Jag har smakat inlagd strömming, men surströmming har jag nog smakat, men minns inte det riktigt..

[KinaSylejmani]
0

Jag älskar surströmming! Det är hur gott som helst med en surströmmingsklämma.

[GunillaF]
0

Surströmming är bland det godaste som finns!

Många som säger att de inte gillar surströmming har aldrig smakar den….Obestämd

aggeelin
0

Surströmming är supergott Skrattande - mums! Jag har ätit surströmming sen jag var liten och det vattnas i munnen när jag känner dotften. Som tur är har jag flera vänner som äter den goda fisken och nästa fredag är vi ett gäng som ska äta på en båt. Tror det blir någon mer gång i höst

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

nillanb
0

Jag har aldrig smakatSkäms, men skulle gärna smaka, jag är allt lite nyfiken.

[Spanaren]
0

Mmm vilka dofter och vilken smak och tillsammans med färskpotatis och (för vissa) lök. En stor stark till plus det goda tunnbrödet … vad jag längtar till i kväll/kram Spanaren

Ps Surströmmingen är nästan bäst året efteråt

Ds Läste i våran lokaltidning att någon hade sin 25 års surströmmingsburk till salu. Men den hade stått i värme och kyla så ägaren var inte så sugen på att öppna eller äta ur burken.

Mads
0

Nej tack, säger jag vänligt. Provar det helst inte.

Amor Vincit Omnia

AnnL
0

Om surströmming tycker jag inte. Har en moster som bor i Luleå. Har försökt med alla tillbehör som finns när jag varit där för att lära mig äta denna illa luktande sak men kan bara inte få ner den. Inte ens med snaps. hehe. Rynkar på näsan

Ska sägas att jag är inte kräsen på någon mat, tycker om att prova det mesta, men surstömingen går bara inte ner. Tyst

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

#12 Kan tala om att när jag köpte gården i Ljustorp så hittade jag en burk surstromming som låg där uppsvälld så vi tordes aldrig öppna den, men den hade legat där ungefär lika länge.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

Jag tycker om surströmming men är less efter många års ätande så det får nog vara nu!

aggeelin
0

#16 Går det att bli less på surströmming? Hur ofta har du då ätit?

Vi har haft dålig surströmming i nya burkar. Inte alls som en del tror att den var sönderjäst, nej det obehagliga var att den smakade - ja vad- kanske plåt - och hård var den. Totalt oätlig, luktade inte som surströmming heller. Vilken tur att vi hade flera burkar Skrattande

[peter54]
0

Värre än så är jag rädd, här delar doften/smaken hemmet i två läger med mig och barnen i motståndarlägret och min fru och hennes mamma på andra sidan.

Jag brukar alltid säga när hon menar att jag borde smaka, att jag aldrig skulle stoppa någonting i min mun som luktar värre än ruttet ägg.

[MargaretaA]
0

men det går alldeles utmärkt att äta surströmming utomhus, så var det alltid i min familj. Åtminstone efter att vi flyttade söderut. Att sitta ute i Lappland har jag knappt några minnen av - av nån anledning… Tungan ute

[peter54]
0

Jo inte får de äta surströmming inne. De får sitta på altanen hos svärmor, inte här.

solblomman47
0

Nu har vi precis ätit surströmming för tredje gången på en vecka.Men denna gång fick vi tag på file strömming. Härligt men vad det luktar *skit* tyckte barnbarna.Flört

aggeelin
0

Å det luktar så gott… Skrattande det vattnas i munnen. Jag gillar dem jag får rensa för det är så gott med rommen som är det godaste på strömmingen… längtar

Och visst, vi sitter inne eller ute, det som passar bäst efter väder

chik
0

Huva mig då!!

Jag tackar..Ingen surströming för mig..Oskyldig Obestämd

Lena.P är jag i verkliga livet.