Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 462 ggr
Cristine
0

Framsteg och utveckling

Alla tycker att spöken är något onaturligt, men att skicka ett msn tvärs över jordklotet på några sekunder tycker vi är helt naturligt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fibro
0

Men msn och sånt går ju per teknik….

Måste få berätta: När vi bodde i en lägenhet var tavlor på svaj och ibland hallmattan korvad efter väggen på morgon. Vi hade inga djur då som kunde orsakat detta och vi var såfundersamma. Sen vaknade jag till några nätter och tyckte mig se en mansperson böjd över mig. Konstigt nog blev jag inte rädd, bara tittade på "honom" tills han försvann, sen somnade jag om. Den morgonen var tavlan över min säng på svaj…

Vi döpte "spöket" till Erik, och när vi flyttade därifrån efter 9 år, var det aldrig nån som bodde i lägenheten längre tider…Kanske blev folk skämda av Erik….??

Cooolt Cool

Cristine
0

Javisst men tekniken funderar inte många över..hur går det till..hur är det möjligt?

Har du förresten tänkt över varför han fick namnet Erik.?

fibro
0

#2  Näe, det är sant…Jag tycker det är rätt kusligt allt detta nya…

Neej, vet du, jag har ingen aning varför vi döpte till just Erik..Det har jag fundra på många gånger…Intressant..

Cristine
0

Det måste ha varit för att han verkligen hette Erik och han ville nog berätta om något.

fibro
0

Förvånad  Tror du?? Jisses vad spännande…Tråkigt att jag/vi aldrig uppfattade vad han ville då.

Barna minns oxo hur vi hörde ett hasande i hallen och mattan som låg hopskrynklad efter väggen på morgnarna..Vi hade en avlång hall, så det hasande ljudet hördes så tydligt..men vi våga aldrig gå upp och titta då, sa att han måste nog få vara ifred bara….

[GunillaF]
0

Spöken/andar är inte mer onaturliga än vad vi är…. Flört

[GunillaF]
0

Dubbelt!

Cristine
0

De ger ljud ifrån sig för de vill bli uppmärksammade och vill ge ett budskap till någon!

På tal om utvecklingen så tycker jag att det är helt fantastiskt att jag sitter här och "pratar" med er  och kan på ett par sekunder visa i bild hur jag bor, tala om att just nu är det 25 g, eller lägga ut en bild på ett nyfött barnbarn t.ex. Tänk när vi bara kunde skicka brev, det tog en vecka mellan Sverige och Spanien och tre till Sydamerika(det gör det nu också förresten) då hann barnbarna bli gammla innan föräldrarna fick sitt grattis

[Sisa]
0

Livet är fullt av äventyr,

eller ingenting…

Sisa Flört

Soffe
0

Ja det kan man undra.. Hur kan tekniken gå så långt men inte andevärlden..

Halvdansken
0

Samma människor som inte tror på spöken tror på att en kvinna för 2009 år sen blev befruktad just av ett spöke (ande), som var ombud för Gud, och att sonen sen dog på ett kors, men kom tillbaka från döden…

Jojo, jag vet att jag är blasfemisk och att troende kan ta illa upp, men jag har problem med de där historierna. Accepterar hellre tanken på en Gud. Dock utan kyrkans inblanding.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cristine
0

Ja det är väldigt motsägelsefullt. Det finns dessutom en bön som tror jag slutar med..och den helige anden.

Halvdansken
0

#12 Fader vår

.. i faderns, sonens och den helige andes namn.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cristine
0

Tack..Glad

Och vem är den helige anden där?

penke
0

Jag kan svag ana hur förundrade mäniskor för hundra år sedan måsta ha varit när de i en tratt kunde både höra o prata med någon som var miltals långt bort..
snudd på samma förundran ramlar över mig ibalnd
speciellt när jag sitter på en strand(av någon anledning?) med en mobil i näven o kan samtala med de "där hemma"
hur kan det funka ? utan sladdar o kontakter ? å hur f-n hittar orden fram ?

Det begriper jag inte,men det är trots det en del av min verkligehet..
precis samma med *andar o spöken*
jag vet inte riktigt "hur det funkar" men de är oxå en del av min verklighet. *ler*

penke

Cristine
0

Just så är det penke!

chik
0

Bra tanke.Har lurat på vem det är som springer med dessa medelande.

O spöke ser jag varje morgon.Jaget..

Skämt.För står hur du tänker Cristine..

Spöke-ord.

Teknik-energi.

Så det är likvärdit.

Lena.P är jag i verkliga livet.