Vad gör ni idag!
Berätta!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Åh, jag gick upp bara för en timme sedan. Kan inte minnas sist jag lyckades sova så länge. Men så jobbade jag ju första passet på 6 månader igårkväll och tog sen tåg & buss hem till min bror för att se film. 02:30 tog jag en taxi hem och däckade direkt.
Jag sitter här med mitt kaffe och är så lycklig och nöjd efter en underbar helg.
Kramar
Amor Vincit Omnia
Jaa jag försöker anropa människor via pm *hihi* Sen så är jag än trött efter fredagens bravader. Det tar på krafterna o festa :-P Men va gör man inte för o ha lite kul! Annars händer det inte så mkt idag. Är sugen på att baka igen, mina kakor är slut :-( Behöver bara mer florsocker just nu, det andra klarar sig till en sorts kaka iaf :-) Ja jag får se. Det blir nog att baka imorgon :-)
Jag har stoppat svampen jag plockade och torkade igår, i burk med tätslutande lock. Jag har haft besök av äldste sonon och sondotter. Har varit iväg och skött om syrrans katt och så har jag försökt sola lite men det tar på mitt tålamod att ligga still en längre stund.
..just nu är jag innomhus för en solpaus..eller paus från solen..
jag sitter annars ute o läser en..roman (!)(med inslag av indiansk visdom,tror jag det stod på omslaget..)
när jag går ut igen,ska jag läsa liggandes på magen
"runtomgrillning" :- )
Boken är faktiskt kul att läsa,jag har mest läst esoteriska faktaböcker det senaste,omväxling fördjupar..
(Hjärtats kompass..tror jag den heter?)
senare då?..då sätter jag mig o läser vidare…*skratt*
kanske..plockar några vinbär..
penke

Här är det byggande idag med… i övrigt njuter jag av perfekt väder! det är varmt men fläktar så att det är skönt hela tiden.
Dottern är hos en kompis så det är lite lugnt här hemma idag 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

I natt ska jag jobba mitt sista arbetspass
. Sedan är jag ledig 10 dagar innan min flyttbil går. Har varit och köpt ett set med olika sorters skruvmejslar och ett set insektsnycklar (heter det så)???? Nu ska man bli den händiga typen, skojar jag kan skruva. (har gått träteknisk utbildning). Vädret är fint 28 grader. Hade också problem att komma in här på morgonen/förmiddagen. Ha en bra dag
Jag har varit och lämnat tillbaka mitt barnbarn…Fikat med en granne, nu ska jag snart ut i skogen med sambon och leta svamp….
Helmysig söndag 
Hade sovmorgon och har inte gjort mer än klippt lite gräs idag.
Blev väckt 00.30 inatt av telefon. En älg hade blivit påkörd och innan den hittats och avlivats och levererats till en viltuppköpare så var det söndagsmorgon.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Sov till halv nio. Drack kaffe la mig på spikmattan en stund.
Åkte ut till skogen med lilleman där jag bara härde fågelsång och kände naturens närhet och njöt av att sitta där i det tysta och se Silver skutta omkring bland lingonsnåren. 
Efer det har jag lagat slottsstek till mig och sambon med nypotatis. annars bara tagit det lugnt. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jobbat i trädgården. I det ingick att åka till min kusin och beundra hennes koloniträdgård (det är som en lite sommarstuga med mycket blommor och blader).
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har varit på Skrea o fort satt min grilning av min kropp..Det är så skönt där för det blåser o så kan man gå o svalka sig i vatnet.
Här hemma står luften stilla…O nu sitter jag här..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag har varit och träffat en skolkamrat som jag inte träffat på 35 år, ni ska veta va roligt det var. Vi träffades på en camping, hyrde en stuga där, vi pratade o pratade och mycket annat också. Jag hade det verkligen trevligt, vi ska träffas igen och det ser jag fram emot, ha en trevlig söndagskväll
Jag väntade 6 gäster men vi blev 8.Bara rysk sallad och Kräftorna + vitlöksbröd. Salladen blev jättepoppis, inget kvar.
#13 Åhh va gott! Vill oxå ha!
#13 Recept……. ge oss receptet på den salladen! Pleace!
Jag har nyss kommit hem, efter att ha varit i min dotters nya
lägenhet och tapetserat…
Det blir jättefint 
Kram från Sisa

Ja , rysk sallad vad innebär det????????
- Det finns så många olika recept men det här använder jag mest.
- 4 potatisar
- 2-3 morötter
- 100 gram frysta majs, ärtor,paprika(finns påsar med alla tre)
- 100 gram oliver med ansjovis
- 1-2 dl majonnäs
- 1 vitlöksklyfta (kan uteslutas)
- Till garnering, inlagd röd paprika, sk pimientos de pequillo (kan uteslutas) 2 hårdkokta ägg.
salt och vitpeppar ska vara på grönsaker och Potatis när de kokas
- 1 liten burk tonfisk i olja(bara om man vill)
Koka Potatis och morötter i tärningar, blanda dem med de uppkokta grönsakerna och låt kallna, blanda i oliver efter tycke.
Om ni inte vill stå och göra majonnäsen så brukar jag blanda
I burk creme fraiche med en halv tub majonnäs.
När allt är kallt blanda i majonnäsen och rör om noga.
Garnera med paprikaremsor och hårdkokta äggen.
Paprikan strimmlas och görs i ugn till de blivit mjuka 200g.
#18 Mmmm…. låter gott. Den ska jag göra någon dag!
Tack för receptet!
Majonnäsen:
2 äggulor och 2-3 dl neutral olja(Majs)
Vispa upp gulorna och tillsätt sedan oljan i en fin stråle tills du fått den rätta tjockleken och mängden. Tillsätt sedan en tesked stark senap och en pressad vitlöksklyfta. Salt efter smak.
Ibland köper jag vitlöksbagetter(utan vitlök går också bra) skivar dem och lägger en klick sallad på var och en och ovanpå några räkor/musslor, krabbor, svamp, sardeller, lax, sik böckling,röd eller svart kaviar…..
Gott på fredagskvällen till vinet/ölen
jag använder den också som fyllnad till smörgåstårta
Skrev samma två ggr.
Idag har jag städat (håller fortfarande på), packat upp flyttlådor, lagat lite mat, läst inlägg här på iFokus och faktiskt suttit ute och njutit av somamren en stund
. Det har blivit lite molnigt nu under eftermiddagen, så nu är det riktigt behaglig temperatur…
/Tilja
Med ljus och kärlek... Tina
Sista dagen på min semester… Skulle åka till min dotter och tapetsera, men hon fick åka och jobba så det får vänta till en annan dag. Skönt med lite uppehåll från tapetklister.
Städar garderober, byter ut sommar mot höst. Hösten kommer väl snart, eller?
Kramelikram 
Näst sista dagen på min semester… sovmorgon fast jag tänkt träna på att gå upp. Skönt var det. Sen har jag varit till plasmagivningen, köpt kattmat, och lite växter till trädgården. Har planterat lite höstastrar och lite grönt, samt taklökar plus en kärleksört i min "rabatt", ska ta ett kort på den imorgon, den börjar bli riktigt fin.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Man måste unna sig lite vila mellan städning tapetsering, och planteringar. Så duktiga ni är flickor!
Tack och kram tillbaka!
God natt Sisa, sov gott.