Dina hemligheter.
Att bära på en hemlighet är som att gå omkring med våta päron i en papperspåse
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En hemlighet är "hemlig" så länge ingen annan än du vet om den….
Det är väldigt svårt att hålla en hemlighet för sig själv, den tynger om den är din egen!
Mmm…det gör ont och är påfrestande att bära på hemlisar ibland…
#2 Men om man delger någon annan så är det ingen hemlighet längre….?!
Däremot så kan man ha saker man funderar över som känns "lättare" om man får delge någon annan och kanske ventilera med för att komma på lösningar.
Beror väl på om det är en positiv eller en negativ hemlighet, men visst kan det tynga vilket som..
Det är lite olika tycker jag. En del hemligheter är så självklara att inte prata om och kan upplevas positiva, kanske. Andra vill gärna kleta av sig som våta päron… men jag har ganska lätt för att bevara det som verkligen är en hemlighet.
Annat är det med funderingar som #4 säger…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Andras hemligheter har jag inget besvär med att hålla(om de inte är väldigt spännande förståss, då är de svåra att knipa om:=) för det mesta glömmer jag dem lätt också.
Jag skulle då aldrig nånsin yppa någon annans hemlighet som jag fått höra i förtroende….Så lågt att inte kunna hålla käft!!!
Ja kan man inte hålla en annans hemlighet så anser jag att man är opålitlig.. Då har man brutit ett löfte som är till för att hållas..
Hmm, jag tycker nog att det är mycket stor skillnad på hemligheter. Jag har inga problem att hålla en hemlighet hemlig om den bara rör mig själv personligen.
Det blir värre om jag skulle ha en hemlighet som omfattar inte bara mig själv utan också någon annan. Då gnager det snart hål i samvetet så att den sipprar ut till slut.
#10 fat jag tänker att hemligheter inte alltid handlar om samvete… det är oftast lätt att behålla en hemlighet ….
dubbelklick..på skick
*skratt*
det är ju som de vill spricka/komma ut närsom.. *ler*
penke
/ lägger till,att det är skillnad med förtroenden..
Då kanske det är det jag menar… med att det är lätt att behålla andras förtroenden… De bara finns där hos mig, de vill inte ut!
Ja, självklart, men förtroenden är liksom en annan nivå av hemligheter än de man har för sig själv.
Förtroendet är ju något jag får som ett slags nivåmätare på hur mycket någon litar på mig och skulle jag inte förmå att upprätthålla ett sånt förtroende skulle jag ju både svika den som givit mig förtroendet och mig själv. Det skulle vara svårt att bära, så svårt att jag aldrig skulle ens tänka tanken att svika det.

Det är annars väldigt vanligt att folk snackar bredvid munnen. Det har jag råkat ut för hur många gånger som helst, numer berättar jag aldrig privata saker för någon alls!
Men sedan är det ju som ni sagt skillnad på hemligheter och hemligheter. Jag tycker nog att det är ganska lätt att bevara hemlisar och några egna har jag direkt inte
Jag skiljer då förstås på privata saker och hemlisar… 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.