Allemansrätt
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Allemansrätten, vår natur, är något vi i Sverige är så vana vid och tar för givet att vi glömmer bort vad unik den är!
…gjorde jag bort mig igen…??
Trodde hon mena Alle-mans-rätt…enligt text o bild…
#3 Hihi… jag tror vi kan tolka det som vi känner och vill. Jag har iaf slagits av hur bra vi har det med vår allemansrätt.
#4 Ja, det är en rätt vi alla bör värna om…
Ja särskilt nu när skogen är full med blåbär 
vad gäller mat så skulle jag säga Pizza och spaghetti med köttfärsås.
Det är bra att ta med båda tycker jag, och visst ska vi värna om allemansrätten det är ju något unikt.
Köttbullar.
Länge sedan sov vi i ett tält på området som vi fick bekräftat att ha allemansrätt.. Vi vaknade på natten och upptäckte att en nyfiken ko stack huvudet in i vår tält och kollade på oss med stora ögon….Den kollade ännu mera när vi skrattade av överraskningen…
Surkål. 
He he he den utnyttjade rätten att kolungt ta en titt.
Ja Cristine…ko tänkte som vi. Där får alla vistas fritt.. 
Allemansrätten är en otrolig förmån och naturen en tillgång…
men - många har trott att vår trädgård ingår i den… det tycker inte vi.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#11 Har ni också ko i trädgården……

… korna går i hagen på andra sidan cykelvägen… men det går folk i vår trädgård… jag har numera försökt hinna gå ut och fråga varför de går där. En kvinna i typ 55-årsåldern svarade att det hade hon gjort många gånger förut… en svarade att hon inte visste att man fick gå där för hon var ny är… en sa att (och det var innan vi hade gräs) att det såg ändå ut så hos oss så det spelade väl ingen roll…
#13 Usch.. det är värre med människor…med en ko går det bättre bli överrens…..

#14 ja kor är söta… ;)
Ge hit mina smileysar…
Tack snälla… 
#17 Har du kollat på tråd…lycklig…..

Idag har vi ätit en god allemansrätt… lammfärsbiffar, hemmasallad m quinoa
- MUMS
#13 Allemansrätten är ju en traditionsbunden överenskommelse, ingen lagstadgad rättighet. med den följer ansvar och uppenbarligen har en del svårt att ta detta ansvar.
Exempelvis finns ju i traditionen att man inte får gå så nära någons hus att man kommer inom hörhåll, förutsatt att huset inte har en allmän väg precis utanför förstås.
Jag minns en gång när jag jobbade på kommunens trädgårdsavdelning i Botkyrka söder om Sthlm. Vid Slagstabadet skulle jag rensa upp efter dagens badgäster och där fanns en familj kvar fortfarande.
De reste sig och skulle gå, men de lämnade en hel massa skräp och använda blöjor. Jag påpekade detta för både kvinnan och mannen. De talade rätt svårbegriplig svenska, men de kunde i alla fall säga -"allemansrätten" innan de bara gick därifrån.
#21 Jaha, där ser man. Jag var inte uppdaterad utan skrev om det som det såg ut före 1994, då det som kallas sedvanerätt inte fanns i lagtext.

Alle-mans-rätt = potatis… utom för LCHF:arna då förstås 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.