Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 448 ggr
[GunillaF]
0

God morgon 25:e Juli

Där jag är, är det solsken dygnet runt. Flört Hur har ni det?

Hur ni än har det så …har ni säkert gjort rätt för det…..

[MargaretaA]
0

så klart Gunilla - inget nytt under Solen och inget gammalt under Månen Tungan ute

[peter54]
0

Wow, 25e juli, vad hände?!

Kollade till mina djur när jag kom hem vid 18-tiden. Den av mina kungssnokar som la första kullen i år, närmare bestämt den 14e maj, hade lagt en ny kull - i vattenskålen. Som tur var hade hon vält ut vattnet först Skrattande

[MargaretaA]
0

så har du blivit morfar igen peter - grattis! Vicken tur att hon tömde ut vattnet!Skrattande

jag ska också bli "mormor" snart. Min lilla papillontik ska få valpar om ett par veckor. Glad

Cristine
0

Grattis Gunilla till den eviga solen och grattis måste ja ju säga också till morfar Peter(vi hoppas få veta hur många det blev) och mormor Maggan som inte heller vet hur många, då hon ännu går, i vantans tider.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#4 Det var åtta ägg nu. Förra kullen var 11 och av dem är 8 kläckta. Ett  av de 11 är fortfarande inte kläckt och 2 var obefruktade.

[MargaretaA]
0

Ja jag ställde ju en fråga till oraklet på ÖN som  svarade på en massa frågor för ett tag sen - på min fråga i ärendet fick jag svaret att min tik kommer att få fem valpar och en av dem kommer att bli mera långhårig än de andra - det återstår att se om han får rätt  Flört

[Pirkkolino]
0

God morgon. Glad

[MargaretaA]
0

Men så roligt är du fortfarande vaken Pirkko! Glad

OleaViola
0

godmorgon !

nu strålar solen i skåne igen hoppas den stannar kvar ett ett i dag……

Hoppas ni alla får smååååå fina Barnbarn vad det lider…'snart är det dags för kvällsposten ……..

må gott alla å kram

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!            

Ja jisses och så säger dom att jorden håller på att dö ut!

Här är det regnväder och ska så förbli ända till tisdag. Nu hoppas man ju på att priserna på elen går ner med så mycket regn, men det är ju naivt av mej att tro det. Alltid hittar de någon ursäkt. Ledningen(alltså inte elledningen)måste ju ha något att dela på.

Flyt nu inte bort med regnet uta n ha en bra dag!

solblomman47
0

God morgon alla! 

Sovit tills nu eftersom jag vaknade i natt och inte kunde sova (msrdrömmar) och då fastnade jag vid datorn usch det känns i nacken idag.

I dag blir det nog inne göra sedan ska mitt trettonåriga barnbarn och en kompis till han komma och  äta tackos för de är ensamma hemma några dagar.

Det blir så när det inte blir roligt längre att vara med på semester*s* skönt för alla eftersom mina killar har kommit i bråkstadiet med varandra=) jag känner igen hela denna historien i mina egna barn. 

I går eftermiddag o kväll  var jag hos mina yngre barnbarn och vi hade jätte mysigt.

Början på veckan kommer min yngre son hem från Strömstad och bonusbarnbarnet så jag hoppas att jag få rå om henne nått också innan hon ska till sin pappa.

Igår kväll när jag kom hem var det jättefin solnedgång men i natt har det regnat igen det syns i älven för det är mycket vatten.

Ha en bra helg.

Kram Solis. Flört

Mammi
0

Goförmiddag på er! Glad

Va och shoppade lite igår tillsammans med min äldsta syster och svåger och fyndade ett par fina skor för 199 kr! Rea, halva priset! Glad i hågen ställde jag dem på sovrumsgolvet när jag kom hem och där fick dom stå över natten. Det skulle jag inte ha gjort….

När jag satt och åt frukost nu på morgonen försvinner Bella under en kort stund och jag tror hon ligger och gnager på sitt ben inne i vard.rummet…..icke sa Nicke, det är en av mina skor som hon har legat och gnagt sönder klacken på!! Rynkar på näsan

Fy va trist!! Jag ringde butiken och frågade om det fanns någon 38:a kvar och dom hade ett par ståendes, så jag fick lägga undan dem tills jag pratat med skomakaren och se vad han säger, om det kanske går att laga på nåt sätt,suck!

Men går inte det så vet jag inte hur jag gör, affären ligger 8 mil härifrån dessutom ( vi tog oss en liten shoppartripp igår ) så det blir ju dyra skor om jag ska åka dit igen enbart för att köpa ännu ett par…Ska höra med en av mina andra syrror som bor ca 2-3 mil därifrån om hon kanske har vägarna förbi där och kan köpa ut dem åt mig.

Ja, så kan det oxå gå när man har en unghund i familjen som får för sig att klackar på skor är detsamma som tuggben! Foten i munnen

Ha en bra dag alla och mys på Gunilla! ( Känner vibbar av att det är nåt på g…Flört ) Kramkram: Mammi

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Förmiddag alla mäniskor o farmödrar o mormödrar morfäder o alla ni andra.

En hälsning från mig.

Så här glad är jag nu…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Pirkkolino]
0

God dag. Må gott alla.  Glad

#8 Maggan. Jag är vaken igen. Skrattande

Kram. Pirkko.

[MargaretaA]
0

oj det är svårt att hänga med i svängarna Skäms

Här skiner solen nästan och den ondödigt fuktiga och kvalmiga värmen som har varit verkar vara över. Tack och lov för jag trivs inte med en luftfuktighet som i en tropisk regnskog.

Idag fortsätter vi med att förvandla sovrummet till ett förvaringsrum. Kattvinden på övervåningen ska bli badrum och den måste tömmas på alla gjrejer som man inte vet vart man ska göra av.

Nu sover vi i rummet före sovrummet som egentligen är ett genomgångsrum där dator har stått. Datorn står nu i stora-rummet… osv osv

suck vad livet måste ha varit enkelt förr i tiden när man bara hade en liten stuga med ett eller två rum och inte så mycket prylar,

Cristine
0

Lägg handen på hjärtat och säg ärligt..använder du alla dessa prylar eller har du felra av dem för att de kan vara bra att ha?

[MargaretaA]
0

Jag vet inte - jag vet ärligt inte vad som ligger där. Förutom en del kläder… så det ska bli spännande att se.

[Pirkkolino]
0

Jag kom på att min näst äldsta son fyller 40 år idag. Ännu roligare är att… jag har levt ännu längre liv än han…häftigt. Glad