God morgon 21:a Juli
Jag kommer att ha fullt upp här…Ska byta rum med mina barn och så ska min nye säng monteras upp och den gamla ska ut…ja och sedan ska det sorteras och städas och plockas. Ja men när allt det här är klart…ja då kommer det vara rent, fräst och snyggt här hemma…..så det är det värt även om det blir en dell jobb att göra.
Önskar er alla en underbar tisdag!!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Godmorgon på er!
Det är klart att du ska kunna plocka hjortron Gunilla. Jag skickar lite sol.
Härligt med ny säng Pia och storleken på sovrummet spelar inte så stor roll för oss vuxna när vi ine är där lika mycket som barnen.
Ha en härlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

God morgon, här är det soligt men väldigt båsigt.
Vilken söt bild att vakna till (barnet och hunden).
Ha en bra dag.

God morgon alla!
Idag är det mulet men inget regn. Det får räcka det vi fick igår.
Alexander vårt barnbarn är hos oss han har blivit stor nu för han sov till kvart i åtta=) annat än när han vaknat vid femtiden.Så vi fick också sova ut skönt eftersom jag fastnade i datorn i går kväll och blev uppe till nästan ett.
Hur min dag blir idag vet jag ännu inget om tar dagen som den kommer skönast så.
Ha en bra tisdag alla.
Kram Solis 
Godmorron!
Ska köpa sista färgen till dotterns rum idag. Om hon nu kan bestämma sej. Skulle bli regn fram på dan, då väntar vävstolen.
Ambitionen med ogräsrensning å så det har jag släppt för i år.
Ha en bra dag!

Godmorgon !
Det blåser i skåne i dag men lite sol !
Var på utflykt till malmö igår och till puben lite mycket vin men kul var det !
Ska kurera huvudet sen ska jag tvätta i dag ………..
ha en fin dag..
Gomorron kära vänner!
Idag fyller min älskade dotter 29 år så snart är vi lika gamla hon och jag!
Ska snart iväg och gratta henne, lillgumman min…
Ha en bra dag alla trots regntunga skyar! / Kram: Mammi
Vilken fin gammal bonad Chick!

God förmiddag på er!
Soligt och blåsigt här, hoppas regnet håller sig borta för jag ska med en väninna och äta lunch och vi har tänkt oss att kunna sitta ute.
Lycka till med hjortronplockningen Gunilla, länge sedan jag var ut på en myr nu. Nu fick du mig att längta efter mylta med vispgrädde..det är smaskens.
Önskar er alla en härlig dag.
Toyan
Jo men visst är den..Jag gillar dom gamla budskapen som var hoss folk i köken för.Dom gav bra budskap.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Dagens
här blåser det så hårt att solrosorna på altanen välter
sprang runt som en tok för att binda upp dem, pelorgonerna blåste ner från bordet och krukan sprack
.
Attans blåst
ha en bra dag alla
Men oj då!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Något för Peter. Vad är duuu!!
Lena.P är jag i verkliga livet.
Han är nog på dialys idag Chik

#14 Titta själv
#14 Åh…fy rackarn!!!!
Har du plockatg några hjortron Gunilla?
#18 Det har spöregnat hela dan…får se fram mot kvällen om det lättar. Annars försöker jag i morron för då ska det bli finväder.

Här vräker regnet ner såsom mina tårar…
Min valp avled igår… Rasade bara ihop under promenaden, vetrinären kunde inget göra. Hon hade hjärtfel och hade därför vätska fulla lungorna…
Det känns som om jag har ett stort hål istället för ett hjärta. Det gör ont… Ondare än ont… Har inte ord…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#20 Åh nej…..stackars…. Jag lider och gråter med dig!
Men hu så hemskt evrekaw, vilken hjärtskärande upplevelse att se valpen bara rasa ihop vid dina fötter. Jag skickar dej styrkekramar fast jag vet det är omöjligt lindra din smärta. Du ska veta att jag lider med dej.
Kramar om håårt

Tack Gunilla och Christine…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Kramar till dej vännen….
Du har pm…

Vad hemskt
Kram på dig
Goder afton.
Vi har tillbringat dagen i Sala min familj och vår gästfamilj. Vi var först i Silvergruvan. På väg från parkeringen hittade jag fem stycken kopparödlor bara på några få meter. jkag har aldrig sett så många vuxna kopparödlor på en gång och tre av dem var dessutom högdräktiga.
Jag lägger bara in en liten bild eftersom många är rädda för slingriga djur 
Sedan gick vi i parken och lät barnen leka ett par timmar där. Det var mycket uppskattat.
Hmm, bilden blir stor oavsett om jag bockar i rutan eller ej, konstigt.
Så fin den är..det ser ut som den är av silver.
!
*kramen*
penke
Koppaormar har jag "många" av på skogsslingan,liksom snokar o en o annan huggorm,+ en ormslå..heter det väl? mer som en fet daggmask ..*vet inte om de eller jag blir räddast för att trampas på? :- )
bara en ormfråga(om det är någon som luras med mig ?) finns det en huggorm med väldigt svag zigzag-teckning,eller var det bara en ..konstig snok ?
(om de är i omständigheter..frågar jag aldrig) :- )
penke
Ja det är det men jag kommer inte ihåg namnet. Åh så avunsjuk jag blir. Jag älskar hjortron till både mat och efterrätt. Och varma hjortron till glass mmmm och de är jättegoda till den italienska desserten som jag inte kommer ihåg namnet på.
#29-30
myggätna för några omogna hallon
ni är ett tåligt släkte norröver… :- ) *duck*
penke
(nä,hjortron är det väl,ska inte de vara rent gula ?
röda minns jag inga wåfflor med )
God kväll på er alla. Här har det gått undan fast det är mycket kvar att göra. Men det tar jag imorgon….Ja och så ska jag sova nu första natten i min nye säng…
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#36 De som blivit helt gula är de "övermogna" =mylla. Men innan gul kommer röda. Det blir god sylt….tänkte du kunde få en burk men ska du ha gula så behåller jag dem själv…hihi.
#35 Det roliga i kråksången är att jag inte är så himla förtjust i hjortron. Jag plockar "gåbortpressenter"!
Jag tycker bättre om hallon och smultron!
Nu är ja inte den som är den,kan vara flexibel o ..nyfiken på nya smaker…men,helst utan mygg…jag är ju vegetarian :- )
penke
#40 Lite protein skadar aldrig..
Det låter härligt Pia, invig sängen med ett ljus och lite rökelse.
Skicka du hjortronen hit till en som vet att uppskatta dem, du hör ju att han inte har ett hum, han bor ju söder om dalälven för tusan.
#42 Han kan ju nästan inte skillja dem från hallon heller….han fick ta sig en funderare..märkte du det?
#20 Så fruktansvärt tragiskt! Jag vet att det inte hjälper men jag lider verkligen med dig och din familj. Det är ens värsta mardröm när man har djur att det ska hända dem något.
Många kramar till dig!
Zabelle
Jaaa,här då
jag måste ju få chansen att lära mig skillnaden
o uppskatta ..riktiga bär
även om jag är sydlä´nning
funderar jättemycket :- )
*snälla,snälla*
penke
#45 Tjat, tjat… Jaa, men du får väl en "gåbortburk" då när jag kommer! Hahaha..
det är inget tjat,det är en sydlä´nnings kulinariska o gourmandiska insteg att bli norrländskt mångkulturell,iallafall så länge det finns sylt i burken…
¿ ställer du burken utanför dörren eller hinner du stanna på Waffeln som vi säger söderöver ?
penke
#20 Många kramar till dig.
God natt alla har sovit en stund för jag har ont i skallen men vaknade av att telefonen plingade.
Ska i säng fort som sjutton så att jag inte blir pigg och inte kan sova igen.
Nattkramar Solis.
#47 Så klart jag vill ha våfflor……för allt besvär..
Välkommen,nu får jag göra dubbel smet :- )
Det är sällskapet som är viktigast runt bordet…(näst hjortronsylten)*skratt*
penke
Natti Solis, jag ska också slafa, i morgon blir det spruta igen.
God natt alla och sov gott.

Godnatt på er som ska sova
#14 Chik. Jag missade det där inlägget med din länk tidigare. Just Florida har haft problem i flera decennier med icke inhemska reptilarter som kastats/släppts ut av ägare som tröttnat på dem för att de blivit för stora och7eller för farliga.
På filmen visas ett antal pytonormar, de flesta är burmesisk pyton, även kallad tigerpyton, men där syntes ett par nätpyton och en afrikansk klippyton också. I texten säger de boaormar, men på bilderna fanns inte en enda boa med.
De har också oerhörda problem med kobror där eftersom samtliga av de tropiska arter som släpps ut kan föröka sig i Florida. Här skulle de frysa ihjäl första frostnatten.
Cristine, bara för att förtydliga så har jag alltid mina dialysbehandlingar på måndagar, onsdagar och fredagar, så inte idag, men imorgon 
#34 Kopparödla och ormslå är två olika namn på samma djur. Huggormar har alltid zigzagteckning, men de kan vara såpass mörka på ryggen att teckningen inte syns. Om man tar ett ömsskinn från en annars kolsvart huggorm kan man skönja zigzagmönstret ändå.
Det finns också svarta snokar som saknar de ljusa nackfläckarna. Vill man vara säker ska man kolla ögonen. Huggormar har oftast rödaktiga ögon med kattpupill, snokar har gråaktiga ögon med klotrund pupill.
# 55 Du beskriver i så vackra ordalag, men jag får svettningar och kräkreflexer av såna djur.
Fasar för att snart köra in vedhögen där brukar det finnas massor med ödlor.
Kanske bergvärme???
Bor ett par km från Sala Silvergruva. Ska dit på gruvdagar i august, hoppas dom har ringlat iväg då.
#56 Någon har skrämt slag på dig med sin egen rädsla när du var barn. Vuxna har ett stort ansvar när det gäller att inte överföra sina egna rädslor på barn. Jag jobbar aktivt med detta kontinuerligt här i vår skola.
aha,ormslå sa mitt sällskap..
den såg så annorlunda ut,den jag såg den gången,inte alls blank i skinnet,mer skrynklig som en daggmask..förmodligen bytte den kostym(?)
aha2,
ögonen hann jag inte se så djupt i…:- )
h*n blev lika rädd som jag o slingade iväg,ganska stor ,men med bara en svag teckning längs ryggen..
det som gjorde mig lite mer ..undrande efteråt var när ..några sa,att huggormar utan tydlig teckning är mycket giftigare/farligare
¿ retas de bara ? :- )
tack för lärdom
penke
#58 Ingen huggorm är giftigare än en annan huggorm, sånt är gamla myter. Vad som däremot kan påverka hur giftig huggormen är, är om den bitit flera gånger redan eller om det är första hugget som träffar. Storleken på ormen kan också innebära en skillnad. En stor huggorm har större mängd gift i sina körtlar än en mindre.