Livets djävligheter.
Detär alltid svårt att ta uppriktig kritik, i synnerhet om den kommer från en nära vän, någon bekant, en släkting eller en främling.
Franklin P. Jones
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
…jäpp

Men det ger kanske bra självinsikt efter en stund (kanske).
ja det kan ju ta en stund innan det går in.
Bra o tänkvärt citat…..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kan ha svårt att ta kritik från "bekanta" som tror att de känner mig..
Men jag uppskattar när det kommer från nära vänner som ger kritik för att de bryr sig om mig och vill mitt bästa.
Zabelle
Det beror ju på hur kritiken framställs av den nära vännen eller släktingen…..Är den på ett kärleksfullt sätt så ska man vara glad åt den….och ta lärdom… för den borde vara välment..
En främlings kritik …jaa….den måste kanske analyseras lite mer…
Visst ska man kunna ta kritik om den inte är elak, ingen är perfekt och den kan vara till hjälp.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag tycker inte att det är svårt att ta kritik om den är befogad, då har jag inga problem med det alls, har aldrig haft och har alltid fått beröm för det på arbetsplatser och i utbildningar. UTOM från min stackars man…
då går det sämre… fast jag blir bättre på det där med, jag kämpar och kämpar…
Sedan är det självklart beroende på hur det framförs om man blir ledsen eller arg eller tycker att det är ok.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jamenvisst, är det befogat och sägs med respekt och inte nervärderande tar jag kritik från vem som helst…
Är det nån som bara ska ge kritik för att vara elak och taskig, utan egentlig orsak skär det sig för mig
Men denne ska oxo tåla kritik tillbaka…vilket inte alltid funkar
Beror hur kritiken framställs Ja och i vilket syfte man vill ge kritik.
Jepp. 

Säger som #8 och #9
Hmm, jag får nog lov att säga tvärtom. kritik från någon jag känner väl är lättare att tolka och då kan jag ta emot den bättre. Kommer det från en vilt främmande männsika som jag aldrig har träffat tidigare kan jag bli arg - inte på kritiken, utan på personen som yttrar den utan att känna till bakgrunden till mitt handlande eller mina ord.
Jag är själv öppen och ärlig mot alla mina nära, släkt som vänner och säger vad jag tycker och känner. Så jag uppskattar om dom är lika ärlig tillbaks oavsett vad det gäller. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Öva & åter öva