Förändringar i livet.
Många vill ha förändringar i sitt liv men vågar inte. En del skulle vilja skola om till något annat, andra flytta. Vad vill till för att du ska bestämma dej!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ekonomisk trygghet

jag vill ha förändring ! jag skulle nog våga men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att det ska bli bra för alla i slut änden…
och riktigt vad jag ska göra är väl inte riktigt klart ännu heller vill flytta med vet inte var eller hur långt ibland vill jag bli kvar här i Skåne och i bland vill jag dra i väg hem närmare Stockholm…………
Måste känna efter ordentligt !
Om det känns rätt i hjärtat så behöver jag inte fundera så mycket mer….då gör jag det!
Ja så kan det vara.. Känner igen det.. Det är bara du själv som kan förändra, ingen annan.. Ansvaret ligger hos dig själv.. Men hjälp finns ju alltid att få, sen är det upp till en själv vad man vill göra med det..
Ibland tror jag att det krävs tid… …. … som ska gå för att beslutet ska mogna kännas helt rätt. Och sen när jag sätter igång så är det bara att köra på. I backspegeln kan jag sen tycka att jag använt för mycket tid för att tänka, det borde ha kommit till beslut mycket tidigare - å andra sidan så ångrar jag mig inte heller om jag tänkt så länge.
Andra gånger är jag snabbare att besluta mig - men vad är det som krävs för att det ska bli ett beslut…?`
Jag tycker om förändringar av olika slag, eller jag kanske ska kalla det omväxling. Det behöver hända något…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag har bestämt mig men nu i mellantiden undrar jag ibland gör jag rätt???
Jag har förändrat mitt liv hel massa gånger. Fattat många stora och svåra beslut med stort ansvar. Men, aldrig ångrat någonting efteråt. 
Tid och energi är det som gäller för min del. Jag skulle vilja ha mer tid och energi att träna som jag gjorde förr så att bilringarna kunde utrotas 
Det är svårt att alltid fatta rätt beslut innan man vet om det är rätt eller inte.. Men det har väl med tilliten till sig själv att göra, att våga lita till sig själv att man väljer rätt.. Men om man hela tiden skulle välja rätt, skulle vi nog inte lära oss så mkt som att våga göra misstag och lära oss av dem..

Läste någonstans att förändringar gör att man växer så jag tror på det.

#10 Det stämmer ju. Jag i alla fall har inbyggt kompass som leder mig och efter den har jag fattat alla beslut och gjort förändringar. När jag har nått inre ro. Då har allt annat ordnat sig helt automatiskt. 
I mitt liv så har jag alltid varit imot förändringar, vi har massor med omorganisationer på mitt jobb, av princip sätter jag mig på tvären. Ändra och förändra är ju så kalllad utveckling, och för mig har det blivit bättre fast jag inte haft någon vilja att ändra det som fungerat. Tittar man på detta så måste det betyda att jag alltid är nöjd, och vill leva i den bubbla av trygghet som jag skapat. Och jag vet hur hopplöst något ser ut, blir det bra till sist. Livet är det man gör det till.
Jag tror på förändringar men jag vill gärna ha min man med på noterna eftersom vi delar liv så att säga…
/Maria
Har gjort flera stora förändringar i mitt liv, men har aldrig ångrat någon av dem. Visst har det varit tufft och på gränsen till vad jag klarat av.. men det gick ju bra. Friskt vågat hälften vunnit!
Om man inte trivs med livet måste man våga förändra det, det är ingen som gör det åt oss… Det stärkte mitt självförtroende att jag vågade och att jag kunde 
Zabelle