Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 395 ggr
aggeelin
0

Varmt och skönt ;)

Jag är så nöjd nu för tiden - jag älskar värme nämligen Kyss

De flesta andra tycks anse att det är för varmt… jag har till och med varit och styrketränat… det var svettigt och skönt Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soffe
0

Gillar värme till en viss gräns.. Som det är nu blir man svett och ofräsch, även om det finns dusch att använda..

[peter54]
0

Jag längtar till lördag för då skulle vi få 18 grader här och det gillar jag. Skrattande

Den hetta vi har haft den senaste veckan tycker jag inte om. Jag blir alldeles matt och orkar inte göra någonting i sån värme.

aggeelin
0

Det gör inte så mycket om jag blir svettig, tycker jag… jag som fryser och känner mig obehaglig i hand-fotleder när det är kallt på sommaren. Är så skönt att vara riktigt varm om fötter och händer…

Cristine
0

Den kvävande värmen som varit idag gillar inte jag heller, jag tycker ett 26 är toppen, mer får det inte vara.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Jag håller med.. När det är den här sorts värme så är det mer kvalmigt och inte skönt alls.. Men däremot på kvällen brukar det va skönt ute..

Hoppfull
0

Jag gillar värmen skarpt men får lite svårt att sova, annars är det ljuvligt Oskyldig

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

aggeelin
0

#5 joo för att få sköna kvällar krävs varma dagar…

[MargaretaA]
0

instämmer till 100%

men jag blir verkligen dålig av värmen - jag kommer nog aldrig att fixa Thailand - eller ens Medelhavet….Gråter

Soffe
0

Men utomlands är det väl inte samma klimat som vi här har? Det är vad jag hört andra säga som varit utomlands.. Jag har själv aldrig varit i Spanien, Grekland osv.. Bara varit i de nordiska länderna..

Free-spirit-minded
0

jag tycker också det är för varmt orkar inte göra så mycket tycker man blir helt avslagen. Man går in och duschar och hinner bli lika svettig innan man hinner utanför toadörren igen. Lagom värme för mig är mellan 20-25grader

[MargaretaA]
0

Det är ännu varmare där! Förvånad Min gubbe berättade hur det var första gången han klev ur ett flygplan vid Medelhavet - Cicilien mitt i sommaren - hettan slog emot honom som en vägg. Det vara bara att fly till hotellet med luftkonditionering. Först på kvällen vågar folk sig ut i dessa trakter.

zabelle
0

#0 Jag är likadan! Älskar värmen, enda gången jag inte fryser så är det på sommaren.Skrattande

Zabelle   

aggeelin
0

#11 Vi nordbor vågar oss ut… det tar en stund sen är man van med värmen. Jag sover som mest gott på nätterna när vi är utomlands. Bara lägger mig och sen är det morgon Glad händer aldrig annars.

chik
0

Värmen är bra om man inte behöver göra något..Jag tycker det är för varmt som det är nu.O dom stackarna som jobbar lider ju.I dom varma länderna har dom ju siesta mitt på dagen o det har inte vi,,,Men kan man vara vid havet o inte behöva laga någon mat så är värmen ockej för mig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Erika-A
0

Hej,
Jag tycker också om värme för annars brukar jag vara lite "frösen" av mig. Vi bor nära en sjö och var och badade idag. Temperaturmätaren pekade på 26 grader, visserligen i ytvattnet men det var superskönt att bada. Glad
Jag var lite på min vakt dock eftersom för några dagar sedan såg vi en snok simma i vattnet. Obestämd Har faktiskt aldrig sett det livs levande innan. Den ringlade så fint så med uppsträckt huvud ovanför vattenytan. Tyst Nu är ju inte snokar farliga men ändå. Hade jag badat vid det tillfället så hade jag nog svimmat tror jag FörvånadFlört

Free-spirit-minded
0

Jag har varit i Thailand men skulle inte vilja bo i den värmen, jag var där två veckor de som stannar längre säger man vänjer sig efter ett tag.

Cristine
0

#15 Kanske snoken svimmat också*fniss*

# 16 Njääe man vänjer sig väl aldrig vid värmen, det gjorde då aldrig jag, men det är bara att ta det som det är. Är man ung så märker man inte hettan lika mycket som när man är äldre.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Free-spirit-minded
0

#17 Hörde så bara. Vet inte säkert. Den jag pratade med bodde där i 3månader och sa att första månaden var olidlig men sen gick det bättre.

Erika-A
0

#17 Ja, förmodligen hade den nog gjort det! För jag hade nog skrikit till helt klart! Foten i munnen

aggeelin
0

#18 Tror nog att man kan vänja sig. Jag har en kompis som är gift med en kille från Thailand och hon har bott där flera månader i en del av landet där det inte finns turister. Hon är inte alls så förtjust i värme som jag är och jag tror att det var ok.

Gissar att det är olika från individ till individ

[MargaretaA]
0

jag antar att vi är olika. Men det är väl samma sak fast tvärtom, för människor som kommer från värmen och hit - de fryser och går med vinterjacka och hackar tänder, mitt i sommaren Förvånad

Soffe
0

#21 Hehe.. Är det verkligen så illa..

[MargaretaA]
0

ja jag såg nåt TV.program och några människor som kom hit till Sverige direkt från nån tropisk regnskog där de vara födda - de frös hela tiden ända tills de äntligen fick åka hem igen.

Soffe
0

Okej.. Så pass känsligt.. Vi har ju inte direkt minusgrader här på sommarn..

Branneli
0

Min kropp gillar denna kombination av värme+semester. I vanliga fal blir det ca 6000 på stegräknaren….NU blir det inte unnder 9500 steg……Obestämd

aggeelin
0

#25 Jsg hör att någon mer än jag gillar värmen… och steg blir det (ohc du hade ju många). Jagh har bara 6000, har också cyklat 9 km och tränat body pump en timme…

Branneli
0

Bara att njuuuuta när det är så här Cool

aggeelin
0

#27 absolut CoolCool det gör jag…

Branneli
0

Nu är det dags att krama kudden Tungan ute…

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter Cool