Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 483 ggr
[MargaretaA]
0

God morgon 6 juni

Jag blev först för en gångs skull Glad

Har alla gått och lagt sig? vad tråkigt, jag som är så pigg och vaken.

Nåja jag får väl hålla mig själv sällskap. Inte helt fel. Då får man alltid rätt svar på alla frågor Flört

Cristine
0

Inte dumt eller hur! *Fniss*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

jaha så du är vaken fortfarande. Då är jag inte helt ensam då?

[GunillaF]
0

Trodde ni ja….Glad

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänker bjuda er på vackra bilder och skönsång om Sverige.

Det är ju Sveriges dag idag!

[MargaretaA]
0

Jösses vicken röst han har! och vilka vackra bilder! Finns det nåt vackrare land är vårat kära Svedala? Jag svarar själv - nej inte nu i Juni. Thailand och Medelhavet släng er i väggen Tungan ute

[GunillaF]
0

Jaa, Sverige är vackert!

Det är lätt att bli hemmablind. Man ser på något sätt tydligare när man tittar på bilder.

Cristine
0

Jag har alltid tyckt att Sverige är det vackraste landet som jag varit i.

Cristine
0

Det ser ut som Göta kanal, men det kan också vara  älven som går mellan Härnösand och Sollefteå.

Cristine
0

Ångemanälven heter den ju!

[MargaretaA]
0

Ja dina ord väger tungt Cristine - du som har varit i så många fler länder än de flesta av oss. Min Holländske sjöman som har sett allt från Sydeuropa, Americas, Hawaii och Australien säger detsamma - Sverige är svårslaget på sommaren Glad

Cristine
0

Det finns en fräschet som inte finns i andra länder. Jag vet inte om du förstår vad ja menar.

[MargaretaA]
0

Nej egentligen inte eftersom jag inte har sett så mycket av andra länder mer än på bild. Okej Norra delen av Europa har jag sett lite av - udda länder som Estland och Polen. Det var spännande att åka med bakom järnridån när den fanns - men det är en annan historia som jag ska berätta vid tillfälle.

Det jag tror Sverige vinner på är det fantastiska sommarljuset som aldrig blir natt. och naturen som finns överallt - tillgänglig för alla. Allemansrätten är unik. Inga skyltar som säger "Privat". Och så är det inte en massa folk överallt. Det är fullt möjligt att hitta en liten sjö att bada i utan en massa andra människor att trängas med. Listan kan göras längre…

Cristine
0

Jag menade att söderut blir det så dammigt och kvavt när sommaren kommer och det beror ju på att det finns så lite skog kvar. Medans björkar och andra lövträd tycks hålla oss fria från det.

Spanjorerna upprepar gärna att en gång i tiden kunde en ekorre hoppa från träd till träd ända ifrån Frankrike till sydligaste delarna av Spanien . Det måste ha varit väldigt länge sedan.

[MargaretaA]
0

Jaha ja det vet jag inget om  eftesom jag inte har hunnit med  "söderut" ännu. jag har varit på Island och där finns inga träd heller, Men väldigt fräscht ändå - inte så mycket damm där…

OleaViola
0

Godmorgon alla

i dag skiner Solen i skåne ska snart ut å hämta tidningarna som sonen ska sälja sed

an vet jag inte riktigt vad jag ska gör får se vad det lider……..

Free-spirit-minded
0

God morgon alla.

Glad

chik
0

God Morgon på er!

N.Halland har vi sol.o en behagli temperatur.Vad jag skall göra i dag har jag inte riktit komit på.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
0

Gomorron godingar i etern!Glad

Håller med: Sverige är fantastiskt och jag är tacksam och nöjd för att jag bor här!

Idag ska jag och dottern + barnbarnen åka till mamma och hälsa på. Ska bli kul för det va så länge sen vi sågs nu.

Ha en bra dag och flagga på!Skrattande Sjunger:" Du gamla du fria …!"

Kram:Mammi

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon, igen!

Solen lyser med sin frånvaro även idag.

Ska försöka få nåt gjort innomhus då.

Jag har ju lagt in en sång i den här tråden men jag tror vi tar den vanligaste också!

Mavios
0

God mrogon gänget , här rustas för fotbollscup med äldste sonen. Egentlgie nsskulel ajg vilja lägga mig en stund till och läsa elelr sova. Nåja, det blir väl tid till det också under någon morgon vilket år som helst.*ler*

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan svejsan alla glada firare. Idag är jag sent ute som ni ser, jag har fått sovit ut som ni ser. Det är tack vare vinet jag drack igår..finns inte bättre sömnmedel. Solen sken och det regnade när jag vaknade nu har det slutat regna.

Ha en underbar Svenskdag och ut och festa!

solblomman47
0

God morgon vänner!

Här är det mulet men nästan tolv grader ingen blåst sen får vi hoppas på att regnet uteblir.

Har sovit bra känner mig pigg eftersom den förbaskade hostan och andnings besvären har gett med sig för denna gång.

Idag har jag en hel del att fixa med inne sen får jag se vad dagen bjuder på alltid roligt med överaskningar både bra och dåliga.

Nu ska jag ut och sätta upp flaggan för idag ska det firas*s*åtminstående med en flagga. Sen vet jag inte inte om jag ska på nått annat men det finns mycket utbud både i stan och hem omkring.

Önskar er alla en härlig och bra dag.

Kram/ Solis.

aggeelin
0

Godmorgon! Tänk så många som är uppe redan! Jag är på väg till en kompis som har plantor över… sen ska jag se på när grannen gifter sig och sen blir det uppvaktning av en 50 åring. Hoppas hinna slappa lite också…

Kram på er alla :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

*Fniss*jag har flaggstång men ingen flagga.

[GunillaF]
0

#23 Vilken härlig kalasdag du har framför dig!

Ha det så kul!

[MargaretaA]
0

God morgon igen från mig också.

Ännu en trist dag med jobb i stugan. jag börjar ledsna rejält på det här nu, men samtidigt kunde det inte har varit en bättre årstid att får göra det Flört

Paul Potts sjunger på TV nu. Vilken röst!!! man får gåshud!

Cristine
0

# 23 Härlig heldag!:=))

[GunillaF]
0

#24 Jag har flagga men ingen flaggstång! ;-)

evrekaw
0

Vilka nattugglor ni är!!!

Själv kom jag isäng runt 23.00-tiden.

Har soldis idag och inte lika kallt som igår. Har hittat en bra födesledagspresent till min äldste son som fyller år snart. Min vuxna dotter är här och hälsar på samt att maken ringde och inte står ut att vara borta en natt till. Han kommer hem tidigare än planerat. Inte annat än att man känner sig lite extra glad…Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Jag är glad för din skull, det är roligt att ha familjen samlad

zabelle
0

Gomiddag! Samma sol/dis/regn i Skåne som de sista dagarna. Men jag har i alla fall fått tvättat min bil ;0)Vi har varit och tittat ut tapeter till nya hemmet, sånt är kul! Börjar längta lite nu.

Ha en jättehärlig fortsättning på nationaldagen!

Zabelle   

evrekaw
0

#31 Tapeter var det ja… Det borde även jag göra. Övervåningen är bara halvklar… Vi renoverade massor när vi köpt huset - sedan blev det stopp när nedervåningen blev klar och halva övre…

Det får bli ett projekt för sommaren…

Mammi
0

Det är ju roligare att chatta

än att renovera eller kratta!!Flört

evrekaw
0

På tal om att renovera Mammi… Hur går det med lägenheten? Har han kommit igång med tapetseringen än eller?

zabelle
0

#33 Jag längtar till att jag får renovera och kratta

Under tiden får jag sitta här och chatta..

Zabelle   

Mammi
0

# 35 Hehe!! Ja så kan det ju oxå va!

# 34 Jodå, det går framåt och den 15 är han förhoppningsvis klar med det hela! Det blir bara finare och finare för varje gång jag tittar in där och nu längtar jag verkligen till min lilla lägenhet! Kyss

solblomman47
0

Jag orkar inte börja på nån ny tråd så jag tar den här.

Tänk att jag har orkat sett tv i kväll och det fungerade bra men det var ingen text som behövdes läsa så då gick det bättre. Jag har även börjat läsa böcker igen och det funkar bra också känner att minnet börja att komma tillbaka mer och mer det är bara när jag är trött och stressad som det märks.Jag fattar inte att jag fick en sån ordentlig smäll som strulade till allt i mitt huvud.

Jag har tom gjort två maträtter mousakan och en gryta idag och jag orkade diska upp allt som blev också på en gång.

Det känns skönt att det börjar bli bättre efter smällen men vi får se hur det blir med nacken för den är fortfarande stel och öm har svårt att vrida på huvudet men det kanske är bra för nu blir ja ju liksidig*s* eftersom det är höger sida som krånglat tidigare.

Nu börjar jag bli trött så jag måste nog krypa ner och sova för i morgon ska jag få hjälp av min gubbe med en del saker som jag inte klarar av att göra själv gubben  är morgon pigg så det gäller att orka upp.

Jag hoppas att nattuglorna får en trevli kvällg innan de sover.

Godnattkramar /Solis.Kyss

Cristine
0

God natt Solis.

[GunillaF]
0

God natt Solis!

Tips: skaffa böcker som du kan lyssna på.