Tro hopp och kärlek
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lägger in en musiktråd som handlar om tro, hopp och kärlek!
Jag börjar med Eva Dahlgrens underbara " Ängeln i rummet" :
Den här ligger mig varmt om hjärtat just nu…
Lisa Nilsson i " Himlen runt hörnet "
Jan Johansen i sista andetaget:
När jag för flera år sedan kände mig förtvivlad över en massa tankar som snurrade runt i skallen ang beslut jag var tvungen att ta, gjorde jag rätt eller fel osv, drömde jag en natt om just denna låt. Jag brukade inte lyssna på Jan Johansen mer än om han var på radion nån gång så därför va det lite märkligt att det blev just denna låt som kom fram i drömmen.
Den kom fram så starkt till mig så när jag vaknade hade jag den klingandes i huvet och jag var tvungen att leta fram texten på nätet för att läsa mer ingående vad som stod, och de ord som fastnade var: " om du tvivlar för en stund så finns jag alltid här till de sista andetaget" Då blev allt klarare för mig: Inget beslut kund bli fel för vad som än beslutades och hur det än skulle bli så fanns han ändå där till det sista andetaget. För mig var det Gud som pratade till mig i den stunden, och gav mig kraft och mod att gå vidare, och det gjorde jag efter detta!
Och den här…
Jag gissar att många har fina minnen av den här..
Jag gillar verkligen Clapton, men har svårt att lyssna på honom för att det alltid leder tankarna till hans lille pojke som dödsstörtade från 17e våningen eller hur högt det nu var. Låten han gjort som handlar om pojken klarar jag inte att lyssna på.
.
Samma här. Gillar oxå honom men tänker bara på den där tragiska händelsen med sonen…
Oh no, inte den svärmorsdrömmen 
Haha! Julle, va länge sen man hörde nåt från han!
För sliskig för min smak, men låten är fin.
say no more …
penke
.
Jag gillar den grekiske klaviaturspelaren Vangelis, hans kosmosinspirerade synthsymfonier, han gjorde bland annat temat till 80-talsserien kosmos av och med Carl Sagan. I det här klippet framträder han tillsammans med Jon Anderson från den gamla sykedeliska gruppen Yes.
Janis Joplin i "Cry baby"
ja jag blir ju så gråtmild och nostalgisk av den här…
Under en period i livet när jag låg med totalförlamning 14 månader på sjukhus, kände jag att hela min omvärld trodde att jag skulle dö. Under dagarna i vaket tillstånd kunde jag hålla det ifrån mig, men nätterna var svåra och jag hade ofta hemska mardrömmar. Då lyssnade jag på Vangelis och på Rick Wakeman och när jag somnade till deras musik slapp jag mardrömmarna.
Björn Afzelius. Du är det finaste jag vet. Det blir inte mycket vackrare än så…
Den här minns jag att min mamma brukade spela på grammofonen när jag var liten.
Den här artisten är också en av mina absoluta favoriter och hennes musik ger absolut mardrömsfri sömn - Enya
Hon har bara för himla bra röst…
en repig repris,men tråden vore inte komplett utan denna.. *suck&ler*
penke
Inte helt lättsmält för det ovana örat men.. jag kan förståss inte låta bli att skicka in lite Bob Marley. han skrev fina kärlekslåtar också 
I wanna love you and treet you right - we share the shelter of my single bed,. Is this love that i´m feeling…
I´m willing and able, i throw my cards on your table.