Har du bekymmer?
Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nejdå!
Det finns inga bekymmer, det finns bara möjligheter!!!! 
.. Pu´H ! 
jag var lite orolig där…
penke
(egentligen,vore det väl värre,om det aldrig dök upp några ..gupp /tjälskott på livets väg,då vore koma o sondmatning det ultimata)
Optimisten ser en möjlighet i varje problem. Pessimisten ser ett problem i varje möjlighet.
Zabelle
Klart att jag har bekymer, Annars så vore ja ju helt utan känsla.
Men helt rätt. Det späds på hela tiden om man inte löser dom.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Bekymmer finns väl alltid, men det gäller att inte låta dem fästa fast vid en utan bara glida runt bredvid en tills det löser sig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det behövs motsatser i livet för att vädesätta det som är bra.Bekymmer behövs ibland för att kunna njuta när de lämnar en.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Har man inte upplevt sorg kan man inte uppleva gläje. osv.
#6 Som du skriver, man måste uppleva motsatser för att kunna värdesätta det ena eller andra.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

De små saker som är bekymmer i mitt liv är sådana petitesser att de inte egentligen borde få kallas för bekymmer…
Jag har det bra! Jag är nöjd! Är nog lite som "Candide" i den bästa av världar…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ja, jag går väl mot strömmen här… Jag har bekymmer som äter upp mej inifrån och inte öppnar sej nån dörr heller…
Usch säger jag bara….
Shar
Shar, du är inte ensam. Jag har också bekymmer och jag har svårt att se lösningar på allt för tillfället. Nattgrubblerier gör inte saken enklare - ständigt trött. Jag försöker ta en sak och en dag i taget, så går det så sakteliga förhoppningsvis åt rätt håll.
Ger dig en liten tröst- och styrkekram.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Tack, känns skönt bara att veta att man inte är själv… Lätt att känna sej lite osynlig i sina bekymmer….
Hm, för inte så länge sen hade man självkänsla, självförtroende, nu har man ja..ont i magen, spänningshuvudvärk.
Mitt motto brukade vara "Livet är en fest" och nu känns det verkligen som om jag inte är bjuden….
Tack för att du bryr dej!

#11 Så tråkigt att höra Shar! Är det något särskilt som pågår runt dig?
Kramar om!

Ja, vad ska jag säga…kommer inte vidare fast jag har tagit beslut som är till det bättre. Blir ståendes med gammalt…vilket resulterar i ekonomisk katastrof…
TAck för kramen 

Låter knepigt! Går det inte att tänka på något nytt sätt eller göra någon annan förändring? Eller så är det helt enkelt så att du måste ge det tid och våga ha tillit till att det löser sig… jag vet det är hemskt men det brukar alltid funka om man släpper taget och slutar oroa sig.
# 13 Du är inte ensam om att känna dig fast med gammalt som man tycker sig både gjort upp med och av med.
Ibland tar det helt enkelt tid och oftast när man känner att man inte har mer ork, tid och energi att ge det som man gärna vill förbi.
Stora kramen till dig / Madde
Amor Vincit Omnia

Så är det nog, tiden ska mogna… Jag är både mogen och mör….
Tack för era tankar!
Kramar
Vissa dagar känner man så starkt att man inte orkar mer, man klarar inte mer helt enkelt. Man vill bara att känslan man bär omkring på inombords magiskt ska försvinna.
Sen kommer den dagen då den faktiskt är borta och man mår väl i själ och hjärta igen och då har man sedan länge kanske glömt den dagen man mådde så oerhört dåligt. När jag plockar fram min dagbok och läser 6 månader tillbaka så är det inte samma tjej som skriver idag kan jag säga…
Men jag vet också att det är en klen tröst när man mår som man gör.
Amor Vincit Omnia

Ibland säger man ju att man måste nå botten innan det vänder… men vi spjärnar ofta emot och är rädda och då drar det ut mera på tiden… för vänder gör det ju alltid, förr eller senare. Men vägen dit brukar vara mycket påfrestande!
Ta hand om er ni som har bekymmer!

Jag brukar meditera över känslan, obehaglig eller ej… Då när det gör som ondast släpper det… Det är som om man bara ska tillåta sig att känna det där onda ordentligt för att sedan bli av med det…
#20 Just så är det Evrekaw!

Jag har oxå gjort så när det kommit upp jobbiga saker, låtit känslan svepa in i mig med full kraft och då ebbar den ut ganska snabbt. Det var väldigt otäckt först men fungerar förvånansvärt bra!

Okej, det ska jag testa. Blir ensam hemma om en timme och ska ta mej igenom det genom meditation.
/Shar

#23 Även om det inte fungerar första gången - ge inte upp - försök fler gånger…
Det kommer att fungera bara du släpper taget helt. Jag har suttit med tårar rinnande för att det gjort så ont… Släpp taget… Och glöm inte bort att andas… fokusera på andningen och känslan. Analysera inte känslan - bara känn på den… Värdera den inte… Bara känn…
Bamsekram… Sätter mig med dig om en timme och hjälper dig… Du är inte ensam…

Nu blir jag rörd… Tack!
Andas, ja, det har jag inte gjort ordentlig på ett tag, tack för påminnelsen.

Stort och varmt lycka till Shar!

Tack! Så skönt det känns att ha fått tips och råd!
Ska ta ut hunden på en cykeltur så hon oxå håller sej lugn när de andra är borta.
Kramar till er alla /Shar
Du får också en styrkekram av mej!
Kram från mej med! Hoppas du kommer att må bättre snart.
Jag har haft en riktig downperiod och den är inte över än så jag behöver lite hjälp på traven och skickar även styrkekramar till er som behöver det…..
Jag kan inte så mycket mer än att skicka dej en massa varma styrke kramar Jeremina!! Hoppas du snart blir fri från din downperiod!
dela meditation från mitt håll,är jag för..off för just nu.
*skickar* dock en tanke(-puff )*ler*
*klapp*
penke
Jag har just kommit ur en down period Jeremina så jag skickar styrkekramar till dej också.
En varm styrkekram till dig Jeremina!
Samma här, precis nuförlöst ur en urjobbig period som varat alltför länge så alla mina tankar och all min kärlek till er som befinner er där nu.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia

Ni är ett härligt gäng ni! 
Vilket härligt gäng ni är på denna sajten, och så gulliga ni är mot varandra.
Jag gör också så om jag mår riktigt dåligt, att jag försöker gå in i känslan så mycket jag kan och må så dåligt jag bara kan, sen vänder det. Ger också en styrkekram till alla som behöver det just nu, ni andra får bara en vanlig kram. 

#38 Hej AnnL. Tror inte jag sett dig förut… Så, välkommen! 
#38 Tack. Det är första gången jag är inne på denna sajten idag, fick tipps om den av en tjej på hundbloggen.
KRAMAR TILL ALLA SOM VILL HA!!
Jag vill bara säga till alla hur varm i hjärtat jag blir av att läsa trådar som denna! Jag slutar aldrig att faschineras (stavas det så) över människors hjärtevärme och vilja att stödja och hjälpa varandra. Det år sånt jag blir så glad att få ta del av. 
#42 Du satte ord på mina tankar. Det är sådana vänner man vill ha nära sig. Alla med stora varma hjärtan har visst samlats här!
Kram på er!
Zabelle

Tack för att ni finns och visar omtänksamhet!!
Kram Shar

Här skickas kramar till alla er som behöver en kram idag!
Jag tycker ni är värda en ros!
#45 Jag tar alltid emot goa kramar! Kram tillbaka Hoppfull!
Du får också en kram Cristine och alla andra som vill ta emot !

Tack goa Indiania!
Tack så mycket

Rosor och kramar till alla!!!
![]()
Härligt att gå in i den här tråden igen! Tackar för kramar som utdelats och ska ta till mig era ord om att gå in i känslan i stället för att försöka undvika (min standardlösning på allt - tryck ner, göm och gå förbi - det fungerar ju inte). Kanske det är dags att gå igenom istället för runt. Det känns dock lite skrämmande.
Shar, hur gick det i går under din ensamma stund?
Andning är viktigt, skönt att bli påmind i bland. Under jobbigare perioder andas jag högre och högre upp så man knappt får ner någon luft till slut… Man mäsrker skillnaden först när man andas in riktigt ordentligt och släpper ut luften.
Kram till alla som behöver, eller för den del den som bara vill ha en kram.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Oj vilka härligt varma personligheter ni är härinne på Lk.. och håller med #42 helt å fullt.
<---- *varm & rörd*

*Skickar styrkekram till dom som behöver*

Kändes väldigt speciellt, mest för att jag inte var "ensam", fick en pirrande känsla i min högra sida, från mitt på huvudet ner i min arm och hand…
Andning var väl okej…just nu så är det som om jag inte törs ta ordentliga tag, känslan finns att jag ska sprängas då…
Kram Shar
Kram till dej som gjorde att jag inte kände mej ensam också!!!