Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 423 ggr
aggeelin
0

God morgon 22 maj

Är på väg att bli förkyld och har inte kunnat somna ordentligt. Kom på att en kompis sätter sig vid datorn istället för att sno runt i sängen - och  - jag hade något som jag var tvungen att maila ut imorgon bitti… låg länge och funderade om det verkligen spelade någon roll om det skickades inatt… så det gjorde jag Glad kommer nog att somna lättare sen.

Nu sitter Maxen och jag här framför datorn, Maxen spinner så det knakar. Charlie var aktiv i går mer än vanligt så han sover som en sten…

Ha en bra  morgon ni morgontidiga… själv passar jag på att sova lite längre imorgon bitti, hoppas jag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

God morgon till alla. Sköt om din förkylning aggeelin! Jag ska till stan i några ärenden så  jag blir borta hela förmiddagen.

Ha en bra dag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

solblomman47
0

God morgon alla!

Här är det dimmigt och grått går inte att titta långt bort.Så idag lär solen utebli.

Jag är fortfarande hes fått känning av astman förmodligen är det pollen allergin som börjar spöka igen.

Känner mig bättre i nacken o huvudet men ömm och ont i alla muskler ner till midjan.Enl läkaren så har jag nog haft en ordentlig hjärnskakning också. Som tur är det bara mjukdelarna men det kommer att ta sin tid innan det blir bra.Handleden hade inga sprickor så det är mjukdelarna där också.Så nu gäller det för mig att bara vara och känna efter vad kroppen orkar och tål göra.Samt att vila när jag känner för det.

Fom nu är det vårdcentralen som ska ta hand om mig*s* det tror jag inget på.Ska kontakta sjukgymnasten *men känner inte för det* har inget förtroende längre efter vad de gjort med mig tidigare. Men nu är det jag som bestämmer vad som ska och inte ska göras.Så nu lär jag väl inte bli omtyclt där.

Jag har nu bestämt mig för att jag ska gå på mina privata behandlingar få kosta vad det vill. Kommer att måsta ta från det lilla arv jag fick efter min pappa o mamma.Heller det och jag får må bättre,pappas stuga får vänta med renovering o färg grannarna få ha en ovårdad stuga i åt också.

I måndags var jag på kraniosakral terapi.ni ska bara veta vad det jobbat i min nacke och huvud efter detta. mitt huvud satt totalt fast samt att det var ett ben och ett annat ben som tryckts ihop i bakhuvudet ,kände hur detta lossnade och huvudsvålen blev stor igen.På tisdag är det dags igen så nu hoppas jag att det släpper på vänster sida också.

Ska beställa tid i början på juni för lättare masage och infra bastu så att de mörbultade musklerna får sig en skön avslappning.

Idag ska jag försöka titta på lite kläder för det är en hel del som jag inte kan ha i år.*s* förstår inte vad som händer i min garderob för inte är det mig det är fel på=)*s*Skämt o sidor jag har faktiskt gått upp i vikt i vinter.Kan bara titta på mat så är vikten uppe flera kilo.

Förlåt idag blev det tydligen bara negativa saker från mig men det känns skönt ibland att få släppa fram sånt som vill komma upp.

Ha dert så gott idag all.

kram Kerstin.Flört

Mammi
0

Gomorron godingar i etern!Kyss

aggeelin, inte gå och bli sjuk nu! Hoppas du mår bättre idag när du fått "sova om dej".

Solblomman, jag tycker du resonerar väldigt klokt! Ta hand om dej själv nu i 1.a hand för det finns faktiskt bara en solis på jorden och henne ska vi vara rädda om!Flört

Cris, glöm nu inte vinet till fredagsmyset! Skrattande

Ha en skön och lugn fredag alla och sköt om er!

Kram: Mammi

Cristine
0

Men snälla nån vad det händer saker med dejFörvånad jag tycker i alla fall att det är bra att du går på dina privata behandlingar om du har mer förtroende för dem och känner att där händer det något och mitt i alla krämpor tycker jag att du låter mer possitiv nu.Flört

Mammi jag njuter hellre av en wiskey då vinet för mej bara är ett tillbehör till maten, eller så en riktigt kall öl. "Bortskämda Cristine"..

Nej men jag har ju druckit vin till maten alla dessa 30 år och då blir det inget speciellt för mig, så nu dricker jag inte vin alls.

Mammi
0

Nämen, dricker du inte vin till maten längre? Det som är så gott! Det är mest det jag har mitt vin till, i samband med måltid, men kan även avnjuta ett glas att sippa på framför tv.n. Tungan ute Wiskey däremot går "fetbort" för mig och öl går närapå samma väg! Flört

Fialotta2
0

#4 och #5 Gläds åt vinet, ölet och whiskyn så länge ni kan dricka dem. Det är många år sedan jag kunde ta mig en whiskypinne. Jag äter mediciner som gör att jag inte kan dricka någon alkohol. Jag kan fortfarnade minnas mitt sista glas med whisky. Tack och lov finns det nu mera alkoholfritt vin som smakar vin och inte druvjuice.

Fortfarnade är det risk för åska hos mig. Molngubbarna växer till sig igen. Nu är jag less på att inte kunna göra de saker som jag har planerat pga åskan. Vi kan inte använda saker som går på ström dvs elektronik och andra elprylar när åskan går. Igentligen så ska jag vara härdad vid det här laget, efter ha bott i det här huset i 20 år, men jag hoppas varje år att det inte ska åska så mycket. Det har aldrig slagit in.

Ha en bra fortsättning på dagen.

Cristine
0

Oj så besvärligt Fialotta. Vilken landsdel bor du i där det åskar så mycket?

chik
0

God Morgon på er.

Aggeelin, Se till att mota förkylningen..Vitlök o cristines rävgift..

Solblomman..Du låter pigg.O du!!Det är din krop o du bestämer över den..Bara för att dom har läk.ligination. så är det inte säkert att dom är kapabla till att vara läkare…Så tänker jag.

mammi du låter också pigg.

Cristine. köp nu bara det som behövs!!

Fia-lotta. Vist är det mysigt med åska? För några dagar sen så slog den sönder grannens data o tele. Så det är mycket energi..

Nu till mig.. Grannungen (20år) Han älskar reptiler!! Ja så är det.. Nu har han mist en boa hane.-Får ju vara tacksam att det inte var honan som skall ha ungar..O denna lilla krabat är bara ca 2m lång o tjok..Fy F..n vad äkligt. så nu har jag ogräs Björn o en J..a stor orm o hålla ögona på..Jag tror att jag blir närvvrak..Hjälp.

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

#8 Jo vitlök har jag provat men "rävgift" vad kan det vara Tyst…

Är sällan förkyld men det är onödigt när det än kommer. Tror att jag ska åka upp till jobbet, där finns bra teer med antioxidanter, tror att det hjälpte när det var på gång sist.

Har ni varit med om att vara förkyld i ena delen av halsen - näsan? Det känns som om det sitter i vänster del av halsen och vänster näsborre? Har aldrig varit med om liknande!

Nu regnar det här men jag hade tänkt jobba halva dagen och halva dagen ute i rabatten. Får plantera blommor i krukor istället. När helgen är slut vill jag ha gjort mitt beting.. .Flört

evrekaw
0

God morgon alla!

#6 Inte alls, någonsin??? Förvånad Jag har bara perioder när jag måste ta en medicin som inte kan kombineras med alkohol. Jag tycker det är jobbigt - hur ska det då vara om man aldrig får…

Jag älskar whisky, både smaken och framförallt värmen i min frusna kropp… Till och med händer och fötter som annars är iskalla blir varma!

Här är molndis, ska bara lata mig med barnen och valpen som för närvarnde ligger i sonens knä och sover medan han tittar på Disney Channel…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

SleepingFox
0

Morrn…

Cristine
0

*Fniss* rävgiftet som Chik kallar det är en hönssoppa med chili vitlök fäkål, timjan och anis.

aggeelin
0

#12 Det låter som gott rävgift, det ska jag göra någondag. Har du recept på goda-gift-soppan?

Cristine
0

Hönsbuljong till en stor  soppskål (du behöver bara dricka  lite i taget)

2-3 klyftor vitlök

2 teskedar sambal oelek eller chili.

Det är bara att koka upp vitlöken och chilin i soppan och tillsätta örterna på slutet. Drick så varmt du kan.

Där har du för hela dagen.

aggeelin
0

Gott, ska genast fixa detta! Tack Skrattande

evrekaw
0

#14 Låter hett och gott! Vem sa rävgift???Förvånad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

aggeelin
0

Mmmm - mycket god soppa - jag har snart ätit upp hela portionen. Jag tycker att känner mig piggare av att få i mig den. Smaskens!

signemo
0

Gomiddag på er. Har just kommit tillbaka till jobbet efter lunchen.

Vad Ni gör åk inte till Ge-Kås idag , ja eller Ullared. Samhället är som vanligt igenkorkat på denna klämmdagen. Bilar står vad som helst. Tur att vårt företag ligger en bit från torget. Här skulle de bara våga parkera. En gång sprang jag ut Skrattandeoch jag jagade bort en som försökt parkera med husbil på vår privata parkering. Vår parkering är ju vår privata för oss övriga hyresgäster och våra kunder.

Annars är det lugnt . Det är som vanligt mycket att göra, fast det ringer inte så många. de tror nog inte vi kör hit en dag som idag utan har stängt. De vill inte köra hit heller. Nog galla.

Ge-Kås är bra men alla behöver inte komma samtidigt.

Ha en skön helg allesamman. Kramis

Var rädda om varandra

[MargaretaA]
0

God eftermiddag på er alla!

Nu är jag äntligen färdig med blåfärgen och jag har tillbringat den den senaste timmen med att få ren alla penslar och rollern. Nu blir det en kopp kaffe samtidigt som jag läser in mig på allt som skrivits under dagen här. Det är riktigt mysigt.

Hoppa du piggnar på av Cristines dundersoppa Agge Glad

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maggan..Vå lilla målare…

Signemo. Ge-Kå. Det var ju helt fult med bilar.Vi var där nere vid 15,30..Att dom orkar..

Här har det varit ett himla bus väder så gott som hela dagen…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Det verkar ha varit dåligt på många håll i vårt avlånga land.