Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: självförverkligande
Läst 677 ggr
Cristine
0

Ljus eller mörk?

När jag var tonåring hade jag mina drömmar om hur han skulle se ut. På den tiden var det mest vilda western man såg på film och indianerna blev mina favoriter.  Min drömman skulle se ut just så,brunbränd och med långt hår och han skulle komma ridandes på sin häst och då få syn på mej.Tungan ute Vad jag gjorde vandrande ensam på den amerikanska prärien var då inget jag tänkte på då.

Verkligheten blev en annan, en blond Spanjor med ljusblå ögon

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mads
0

Nu har Han ju ännu inte dykt upp i mitt liv, jo i form av en nu "gammal" kärlek och på den tiden var drömmen att han skulle ha långt hår och det hade han. Idag drömmer jag om en kärlek med stort hjärta,godhet och en öm famn att få krypa in i.

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Jag har nog aldrig haft en sådan bild, däremot har jag i hela mitt liv fallit för spinkiga killar. Och jag kan lätt säga att jag än idag inte är ett dugg imponerad av sådana som kallas vältränade, de ser mest ut som om de själva skapat en kropp utifrån en mall och det är dötrist och opersonligt tycker jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Spelar ingen roll om han är ljus, mörk, flintis….. Det är det som sitter innanför skalet som räknas!Flört

Cristine
0

Si, det är ju så att med åldern så tittar man mer på innehållet än på skalet, när man var ung ville alla gå ut med skolans snyggaste kille, men det var mest för att göra de andra tjejerna avundsjuka.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
0

Jag var som dej Cris när jag var ung! Indianer mmmmm….Kyss

Har nog alltid haft en fallenhet för mörka killar och har dom dessutom bruna ögon så är det ju full pott!Tungan ute

Men som sagt var, så är det absolut insidan som är det viktigaste, och en övertränad kropp med en massa stenhårda muskler tilltalar mig inte alls. Det ser bara stelt och konstgjort ut, hubbabubba!

Ps: Han jag var sambo med i 26 år är ljus och har blå ögon….Där ser man hur det kan gå!Flört

Mads
0

Egentligen ska man väl bara vara glad om man överhuvudtaget finner honom the one Glad

Amor Vincit Omnia

Mammi
0

#6 Exakt! Då spelar varken hår eller ögonfärg nån roll!Kyss

Mads
0

# 7 Precis, inte alls. Där i livet står jag nu, han får se ut precis som han vill bara han tycker om mig och jag tycker om honom Skrattande

Amor Vincit Omnia

Mammi
0

Innan du vet ordet av sitter han där i soffan med dig Mads och du minns inte längre hur det var att sitta där utan honom! Flört

Mads
0

# 9 Jodå jag ska minnas, på alla hjärtans dag i år satte jag mig och skrev ner lite känslor och tankar till mig själv så att jag ska kunna minnas hur det är att vara så ensam som jag var då och ibland fortfarande är och så att jag tar vara på varje liten glimt av lycka och kärlek som kommer in i mitt liv Glad

Men visst är det så att när de väl dyker upp känns det som att man aldrig varit utan dem.

Kram

Amor Vincit Omnia

Mammi
0

Du är en klok tjej du Mads! Glad Kram: Mammi som snart kan titulera sig singel!! Förvånad

Mads
0

# 11 Nämen varför singel fina du Mammi …Puss & kram till dig Kyss

Amor Vincit Omnia

Mammi
0

Kyss

Våra 26 år tillsammans är över, sorgligt men sant….

Det känns därför väldigt konstigt att börja säga att jag är singel numera….Förhoppningsvis vänjer jag mig väl med det med.

Mads
0

Åh, jag vet inte vad jag ska säga/skriva…Jo, som människa vänjer man sig väl vid det mesta men det är inte alltid roligare för det ju såklart.

Stor bamsekram till dig !

Amor Vincit Omnia

Mammi
0

Tack och kram tillbaka till dej! Kyss

Mammi
0

Det som kommer att bli jobbigt nu, förutom saknaden av mitt ex, är ju att komma in i den nya "rollen" som ensamstående kvinna. Har inte varit ensamstående sen 1983….

Det lär nog ta ett tag innan jag förstått vad som hänt är jag rädd…Obestämd

Mads
0

Kanske inte det du vill höra just nu Mammi, men mitt bästa råd att att ge dig själv och det som händer tid. Med tiden läker hjärtat och man kommer in i livets nya roll och fas med små steg.

Ännu en stor kram från mig

Amor Vincit Omnia

Mammi
0

Joådå Mads, det är ett mycket bra råd du ger och jag har kommit så långt nu att jag förstår att det är så det är. Nu är det mig som gäller och jag känner mig ibland som värsta egoisten där jag far fram och fixar och donar åt mig själv!

Är en helt ny situation för mig…

Mads
0

Man är inte egoist om man tänker på sig själv och tar hand om sig själv, man är bara egoist om det är precis det enda man gör i livet och så funkar inte du vad jag vet Glad

Att rå om andra kan vara så lätt, att rå om sig själv kanibland  vara jättesvårt.

Kramar

Amor Vincit Omnia

penke
0

mina hade jag långt innan tonåren.en dröm/fantasi om en självklart mörkhåring indian,de var ju undrdogs o lite mer vilda o spännande  :- )

att då ridas iväg barbacka ut på prärien,med en fjäder lojt i nacken,spana,smyga o spåra,dofta på fotavtrycken för att ..kunna lista ut hur länge sedan ko-båjsaren passerade o om han var höger eller vänsterhänt,(vilken sida pikkadollen hängde..göra upp en lägereld i mörka natten,långt från tipin, o sova med stjärnhimlen som täcke ..

inge hette nå´t så fånigt som hjortfot eller tonto ..

…senare,lärde jag mig att spåra Squaws *skratt*

(borde kräva kursavgiften åter,är ju(oxo) singel igen )

penke

Mammi
0

Jo det är jättesvårt att börja tänka på sig själv men ju längre tiden går desto lättare har jag märkt att det går! Flört