Sportgrodor!
* "Isen är ju trög."
- Arne Hegerfors -
* "Här är det bäst att hissa en varningsflagg, för det är bättre att hissa den……..än att inte ha den hissad."
- Arne Hegerfors -
* "Under en timme hände ingenting, men nu på 5 minuter har det hänt mer."
- Arne Hegerfors -
* "Tyskarna spelar ishockey stående och det går ju inte."
- Arne Hegerfors -
* "Här kommer Magdalena Forsberg i koncentrerad form!"
- Åke Unger -
* "Nu tar finskorna av sig på häcken!"
- Åke Strömmer under finnkampen -

Ska väl vara män till att uttala sig på det sättet…

Hahaha, underbart! Men inte är det väl konstigt att det slinker ut en och annan groda så snabbt som de där sportkommentatorerna pratar…
*Fniss*
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Haha, ja just när det gäller Arne Hegerfors har man hört mycket galet. Jag minns det skrämmande dåliga uttalet på engelskklingande namn, som Jo Grin till Joe Greene.

"Båda lagen höll jämna steg i målprotokollet" - ÖST-nytt refererar bandy, Borgia - Mjölby
"Det bästa laget kom etta och det nästa bästa laget kom tvåa." - Örjan Blomqvist, skidkommentator
"Det kan vara lättare att komma in så här bakifrån." - Örjan Blomqvist, Damernas jaktstart, Skid-VM 1997
"De kommer att passera några minuter senare än förra året, men de har inte åkt långsammare för det, det är nog mest glidet det beror på!" - Örjan Blomqvist under Vasaloppet
"Jag ber att få påminna om att två stycken går vidare till vidare!" - Åke Strömmer föklarar hur TV3s Superstar-tävling går till
"Det är nödvändigt att stöta högt upp bakifrån även i damfotbollen!" - TV4s kommentator under OS
"Har det gått sönder en stol? Vilken otrolig dramatik! " - Thommy Engstrand
"Serven hade en hastighet på 205 km/tim, som en moped ungefär… " - Thommy Engstrand

Om en kvinna sagt så hade hon varit blond men när män uttalar sig hur som helst så är det nästan ok inte många reagerar.