Godis Godis!
Läste i vintråden att Twist var favoriten för Peter och penke i ungdomen. Men nu klagas det överallt på påsens innehåll.Jag har varit ut och läst på sajten och det är mycket kritik.
Min favorit var AKO kola och Gränna stängerna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag kan inte äta Godis..Får så himla ont i maggen..
Men gott var det så länge det varade..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Är det någon mer som tycker att JAPP inte smakar som förr?
De få gånger jag ätit MARS (tror det är den) så tycker jag nästan den chokladen smakar mer som JAPP gjorde förr…
I och för sig så kanske det nästan bara jag som tycker det men jag vet att någon som jag pratat med, när vi kommit att prata om godis, att de tycker inte heller att JAPP smakar som förr.
Jag vet inte hur jag skall förklara hur det smakar nu; nästan "utblandat" på något sätt.

Sällan jag äter godis nu längre. Har kämpat rätt hårt i något år mot en inte alltför sund övervikt. Nu när jag är på rätt spår ("bara" 5 kilo kvar) så försöker jag låta bli allt onödigt.
men visst händer det att jag unnar mig något gott och då blir det oftast kvikklunsj, ungefär som kexchoklad.
Kina. Vist! chokeladen har, tycker jag en plastig smak.När jag har tagit en pyttebit. så är det en bismak i munen, o det är många som tycker så.
Lena.P är jag i verkliga livet.
njäää,
GODIS var favoriten :- )
i twistpåsen var det den bruna o den oranga..(som var bäst)
som barn var det annars "skosnören/hallonremmar",minna inte vem som gjorde dem,men de smakar inte alls lika bra,när jag testade för en bunt år sedan,flottigare,illsötare o "för tät" påse(?)
lite samma med japp/mars o andra chocklad-bitar..
men,smak-receptorerna utvecklas/stelnar med åren/åldern (+ att jag tror de förändrar recept/råvarorna,billigare,drygare,snabbare osv…
en,som fortfarande är ..lika god,är dumleklubbor *ler*
men,här grumsar jag bara över pinnen,inget trä längre,bara pressad papp,inte lika "god"/skön att tugga på efteråt.. *suck*:- )
penke
Oj då, äter du pinne och allt
Godis som är så gott och nyttigt *hehe*
Jag älskar choklad! Lakrits och nötter går oxå hem..

Jag är inte alls stor på godis… tycker att allt godis är för sött, sött så det svider i halsen och jag nästan får hosta! Jag föredrar i så fall något hembakat som ett havre- eller kolaflarn, det är gott det! Men nu när jag slutat äta både säd och mjölk så blir det inte så mycket godsaker kvar.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Om jag skulle råka på något gammaldags slags godis, vilket numera sker alltmer sällan, så köper jag gärna. Det mesta av godiset som nu finns i godisdiskarna tycker jag är rentav har äckligt konstgjord smak.
Till och med gamla sorters godis har i sin nya tappning blivit såpass mycket sämre att jag inte vill äta dem heller. Exempel på detta är vanliga Marabou chokladprodukter, Dumle och den vit/rosa nougaten som var så seg och god när jag var yngre. Tomteklubborna är borta nu, de var en av mina favoriter. Alla goda kolor som fanns tidigare är också borta, exempelvis Dixie, Rival m.fl.

#9 Håller helt med dig!

Dixiekolorna ja, de var så jättegoda. Föredrog dem framför Rival, även om den också var god. Överhuvudtaget fanns det mycket olika kolor när jag var ung. 5-öres kolor i alla smaker som jag brukade köpa för 1 krona. Sen tryckte jag ihop några stycken och slängde in i munnen (i olika smaker)……..åh, vad gott det var.
Kexchokladen är inte heller lika god idag. Förr låg den ju i staniolpapper och nu i plast. Nä, chokladen är inte alls lika idag och det beror nog mycket på att den är så utblandad. Det gäller väl för de som gör choklad att få ut så mycket som möjligt av så lite som möjligt, och då gärna till ett dyrt pris.
Kina, håller med dig vad gäller Jappen. Även om jag gillar den så har jag också ett minne av att den hade samma konsistens och smak som Mars. Nu är ju Jappen rätt hård i stället.

Lonka kola
*lyrisk*
Lonkakola finns väl fortfarande?
http://www.konfekta.se/1/sv/loesvikt/lonkakola-jordgubb-graedde.php

Det kan hända, men det var länge sedan jag såg den… och dessutom litar jag inte på att den är "äkta" längre som den var när jag var liten 

Lonkakolan finns fortfarande, men den är inte lika god och så där härligt mjukseg som den var förut.
När jag var barn så fanns surias. Ganska stora, orange till färgen och sura som attans.
Efter ett tag försvann det sura och hade en ganska ´god´ smak, vill jag minnas. Jag kommer inte ihåg riktigt hur de smakade när det sura försvann men det var inte dåligt, så att säga.
Jag kommer ihåg att det blev nästan en ´tävling´ om vem som kunde ha kvar surisen längst i munnen. Den som spottade ut den först förlorade och det ville man ju inte. 
Jag har inte sett surisen på jag vet inte hur länge. Nu har jag i och för sig inte letat efter den heller men… Någon som vet om den finns kvar?
Jag äter väl inte godis så där jätte ofta men det hade varit kul att smaka en suris efter så många år.

Åh de kommer jag ihåg de var oerhört goda! Finns en efterapning som heter sura bumlingar eller nå't ditåt, men de är inte alls lika goda. Det fanns även en sorts gelégodis när jag var barn som såg ut som fotsulor… de var fruktiga och supergoda!!
#17. Gelégodiset som såg ut som fotsulor får jag upp i mitt minne lite svagt, nu när du nämde det. Hade glömt bort det godiset.
Nä, surisarnas efterapningar i form av ´sura bumlingar´ slår inte orginalet, så att säga.
fibrer ,du vet..fibrer.. :- )
osså ser det ju coolt ut,med en pinne nonchalant i mungipan 
penke
Det mesta har försämmrats, jag minns också non stop från den tiden, numer köper jag den aldrig.