Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: självförverkligande
Läst 479 ggr
Cristine
0

Vad är du beroende av?

Mina skor! De måste ha en klack på 5 cm vara väldigt urringade och helst av tyg på sommaren. Det låter väldigt enkelt att hitta men är det inte. Sedan  är jag beroende av musik. Jag vill höra den hela dagarn och det ska vara väldigt blandat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Jag är beroende av Tystnad o ensamhet.

Cigg o Kaffe. O Datan.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
0

Jag är beroende av choklad, stillhet och lugn.

[GunillaF]
0

Jag är beroende av :

Kaffe

Cigaretter

Tystnaden (jag tror jag är ljudallergiker)

Harmoni

Mat i så pass mängd att jag överlever

Vatten

Farwuq
0

Jag älskar också lugn och ro.

Är det för mycket ljud löper min lilla hjärna amok.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mavios
0

#4 Håller med fullständigt.

Så mina psykiska beroenden är:

Tystnad åtminstonde en stund varje dag. 

Total tystnad från människokreerade ljud åtminstonde någon dag varje år (djup skog, långt från närmsta stad, fjäll eller annan lite avlägsen miljö)

Choklad i mängd runt en vecka i månaden

Datorn en stund varje dag (fast jag tar gärna paus från den också under några veckor/år)

Sedan har jag förstås som alla andra människor behov av energi från mat och dryck, närhet och sömn.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Hoppfull
0

Jag är oxå beroende av ensamhet, avskildhet, lugn och ro. Det är knepiga saker med stor familj och jag får ofta dåligt samvete för att jag tycker att de är så störande Skäms

Jag är även beroende av vatten och riktig lagad mat.

Och så nattsömnen, jag blir sjuk när jag inte sover.

Böcker… måste få läsa!

I övrigt kan jag nog klara mig utan det mesta (förutom mannen och barnen förstås).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mavios
0

haha, mannen och barnen ja, de är som en del av mig själv så dem tänkte jag inte ens på! Men de har jag stort behov av även om de ljudmässigt kan vara väldigt störande. :)

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

SleepingFox
0

Jag är beroende av:

Kaffe - annars vaknar jag inte…

Snus - borde sluta jag vet…

Lugn och ro - för myckket liv runt mig och jag blir tokig.

Men samtidigt är jag beroende av sällskap, inte varje dag kanske men jag tror nog att jag snabbt blivit en smula tokig om jag inte fått prata med folk ibland…

Free-spirit-minded
0

Vatten

Cig

Kaffe

Mat

Sömn

Humor

penke
0

Kaos o turbulens,

men oxå av omväxling,för min nyfikenhet måste få spira..

hmm..frihet behöver jag nog skriva,för jag gillar inte att skriva att jag är beroende av något. (det är väl som att stanna upp?)

fast..*Kyssar* stannar jag gärna upp för *ler*

penke

Soffe
0

Jag är beroende av: Dator, TV, Choklad, Sömn, Djur m.m

Alltså sådant som jag inte klarar mig utan.. Men vad säger att man inte skulle klara sig utan det, iaf för en viss period för att sedan få tillbaka det igen.. Det är en utmaning..

[peter54]
0

Som kroniskt njursjuk är förutsättningen för min överlevnad dialysbehandlingarna, utan dem är jag död inom 2 veckor. Det är mitt främsta beroende.

Jag känner mig också beroende av att få leva i naturen och slippa bo i tätort.

Något beroende i form av sådant man suger i sig eller häller i sig har jag inte.