Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 955 ggr
Cristine
0

Vin eller ölsorter!

De flesta av er sitter och dricker vin.. vad dricker du och vart kommer det ifrån.

Själv dricker jag gärna öl Mariestad 5,3

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Det starkaste jag dricker är Twinings Earl Grey, British grain. Glad

[MargaretaA]
0

jag vet inte, jag har testrat nåt nytt som jag inte minns namnet på - jag tror det är italienskt. Vitt vin såklart.

Cristine
0

Det är väl en mild wiskey Peter?

Soffe
0

Jag dricker inte nu och det är sällan jag gör, men om jag väl gör så är det Mariestad eller Heineken som gäller i ölsort.. Vitt vin ska va halvtorrt, gillar inte torra viner som bara smakar syrligt.. Rött vin är jag kräsen, finns ett par röda viner som går hem, men kräsen som sagt då en del jag smakat är för tunga i smaken, lite för strävt.. Gillar mer lätta, söta och fruktiga viner..

[peter54]
0

Haha, nej det är vanligt te. Jag tycker inte om något med alkohol Glad

penke
0

äum,..tycker ordet "pimlar" låter så smygalkis-aktigt :- /

tidigare i kväll,innan o till maten drack jag vin,rött.ikväll en ganska ny italienare,nämd i annan tråd,valpolicella allegrini (nr:6010). Italienarna börjar få fram viner med smak o karaktär,inte bara ..blask( som iofs kan vara ..ok kylda(sic. röda) en varm dag.

Öl slutade jag med för en massa år sedan,tröttnade på steriotypen,storstark-hållafastibardisken, jag gillar ju att gå loss på dansgolvet,det pallar ..jag inte med flera liter i magen,någon "nufig" påpekar säkert nu,att det finns ju toer,men inte vill jag ränna mer där,än på dansgolvet ! :- ) 

på krogen,'r det roligare att komma tidigt,smuttandedela en flaska där,istället för att tokgrunda hemma,slippa köer,respekt från personalen trots man är halvnykter(!)

åsch,nu blir det för många ord,du ville bara ha ett:

Vin !

salud :- )

penke

Cristine
0

Ha ha ha där lurade du mej grundligt Peter..jag kände igen namnet, men kunde inte riktigt placera det. Det är ungefär som att se en polis ofta, i full mundering och rätt vad det är träffar du honom på stan civilklädd och undrar " vem var det som hälsade, jag känner ju honom".

[MargaretaA]
0

penke jag ser fram emot att vi nån gång ska rocka loss på dansgolvet IRL. Det blir minnesvärt Skrattande

Cristine
0

Det  vill jag vara med och se!Skrattande

[MargaretaA]
0

Du ska vara med och dansa! Basta!

penke
0

JAG oxå.. *skratt*

*viskar* vi får hålla igen lite..i början för att inte knäcka alla andra :- )

får jag lov  alt,: Ööh..! :- )

penke

[MargaretaA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

anyday penke! Flört

chik
0

jag dricker öl. Norlands.

Dans!!Jag vill!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Åh herregud Twist!!!Tungan ute

[MargaretaA]
0

Det finns mer Flört

penke
0

!

penke

Cristine
0

FörvånadHur fasen lyckades ni förvandla en vintråd till en twist tråd!Skrattande

penke
0

¿ vilken är din favorit i twistpåsen ?

*springer o duckar* :- )

penke

[peter54]
0

Twistpåsen är så förändrad att jag inte tycker att den är värd namnet längre. Det fanns en oval chokladöverdragen karamell tidigare som jag gillade och så förstås kolorna, gräddkolan med orange/guldrandigt papper och lakritskolan med lila/svartrandigt.

SleepingFox
0

Vin rör jag inte alls.

Öl dricker jag alla sorter och favoriten varierar lite efter humör…

[MargaretaA]
0

ja jag älskar UB40 och red red wine - en gammal klassiker för en reggaediggare som mig. tiopoängare penke Kyss

Cristine
0

Jag köper heller inte twistpåsen längre.

penke
0

*hihi* (bra att du är med på att *retas* lite med Cristine)

jag har/hade samma favoriter,den ljusbruna med chockladigt innehåll,och samma oranga kola..

Det var väldigt länge sedan jag smakade ur en twistpåse..jag skulle nog inte heller känna igen mig,..¿ produkt o utvecklingsavdelningarna måste ju göra skäl för sin existens :- /  

funkar det inte,återkommer en "Twist Classic" :- )

penke

[MargaretaA]
0

jag tycker det är samma sak med de här chokladkartongerna Alladin. De var också bättre förr… Obestämd

penke
0

#MagganA

ÄhhSkäms,det var ju ett sådant *frisparksläge*…

(i en vin(o öl)tråd och med musik !!)

mmm,det är en go´ låt,gillar dem oxå .. *ler*

*smack själv*

penke

[peter54]
0

Haha, jag hajade inte att det var en retsam kommentar, men det är klart, sett ur urspårningsfaktor av ämnet är det ju en rekordsnabb svängning.

Nu innehåller Twistpåsen bara småbitar av andra godissorterm Dajm, Bounty, Snickers och sånt, helt värdelös blandning tycker i alla fall jag. Oops fortsatte visst på snedspåret.

Foten i munnenSkrattande

Cristine
0

Jag saknar osten som kom i cylinder(glömt namnet) och man skar av med en tråd. Det första jag frågade efter när jag kom hem. Då fanns den inte mer. :=((

[peter54]
0

Raketost, världens utan jämförelse godaste ost alla kategorier. Det fanns en annan under 80-talet som hette puckost som smakade likadant, men också den försvann Rynkar på näsan

chik
0

Chokelad kan jag inte äta-ont i magen. O så tycker jag att dom har gjort något med den, smakar kemekalier eller plast.

Den osten kom jag också i håg.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jaaa, raketost var det. Vet du varför de tog bort den? Den såldes ju väldigt bra.Obestämd

[peter54]
0

Nej, ingen aning. Däremot vet jag att påtryckningar har pågått under många år för att få Kavli att ta upp den igen. Det har uppenbarligen inte lyckats.

Andra produkter som lagts ner har ju återuppstått, så omöjligt borde det ju inte vara. Exempel är ju Igloo cola och den andra ispinnen som kommit tillbaka i år, en med chokladtopp, minns inte namnet.

[peter54]
0

#29 Ja choklad är inte vad den varit. Numera smakar till och med Marabous mjölkchoklad likadant som den sandiga Nordchokladen på 60-70-talet gjorde. Den är inte len och fin längre, liksom sandig i konsistensen.

En annan produkt som jag undrar vad som hänt med egentligen är vanlig filmjölk, som numera är värsta blasket. Man måste köpa svindyr Fjällfil för att få samma smak som vanlig filmjölk hade för länge sedan, kanske ända tillbaka på den tiden när mjölken kom i tetra - fyrhörnade förpackningar. jag undrar varför den vanliga filen inte är som fjällfilen, för så smakade filmjölk alltid förut.

[MargaretaA]
0

Varför är jag den enda människan i hela världen som aldrig ens sett en raketost - bara hört andra tala om den?

menar du päronsplitt peter?

det skulle kanske vara kul med egen tråd om produkter vi vill ha tillbaka! om ingen annan startar den så gör jag det senare. måste dra iväg nu :)

[peter54]
0

#33 Nej inte päronsplit, den här har orange eller gul is tror jag. Kanske finns det röd is också.

Du borde ha sett Raketosten. I nästan varenda svenskproducerad TV-film som beskriver 60-talsmiljö, har de med Raketosten på frukostbordet, du måste ha missat den. En röd pappcylinder med vitt lock med ett tunt snöre som stack ut, vilken man använde för att skära av skivorna med och vit text "Raketost" diagonalt över cylindern.

Cristine
0

Så här såg den ut.

Raketost (Vintage Swedish Rocket Cheese)

[KinaSylejmani]
0

Raketosten kommer jag så väl ihåg och god var den.

[MargaretaA]
0

ja jag har sett den i TV och på bilder, men aldrig IRL - än mindre smakat på den… undras om den kanske inte fanns på lilla Koperativa i samhället där jag bodde?