Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1265 ggr
Cristine
0

God morgon 6 Maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt har jag sovit tungt har inte katterna väckt mej så har jag troligen sovit än!Nu är solen framme igen efter regnet igår. Buskarna håller på att slå ut.

Jag önskar er en ljuvlig vårdag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

signemo
0

Gomorron Christine och alla Ni andra. Här regnar det lite, men det behövs.  Jag har också sovit som en stock inatt, inte ens vaknat för tidigt. Ha en riktigt bra dag. Kram

Var rädda om varandra

[Spanaren]
0

Hemskt mycket hej! Ett stilla regn pågår hos mig och natten började med lite mardrömmar/ kram Spanaren

signemo
0

VAd tråkigt Spanarn, Hoppas Du kan släppa dem  nu. Ibland följer de ju liksom med under dagen. Eller så blir dagen underbar. Kram

Var rädda om varandra

[Spanaren]
0

Jag vaknade och kröp ännu närmre ihop bakom mannen och blev så lugn och trygg och igen Flört

[GunillaF]
0

God morgon alla Livskvaliteare!

Molnigt men det ser ut som om det kan spricka upp fram på dagen!

Ha det bra!

[peter54]
0

Vi har soligt och fint men ack så kallt, 6 grader nu.

bettin65
0

Godmorgon

Regn här också men det gör inget det behövs

kan ju inte alltid vara sol och varmt det är ju trots allt bara Början Av maj………….

[MargaretaA]
0

God morgon

Här har det regnat en del fast solen tittar fram just nu. Mig spelar det inte så stor roll eftersom jag mest ligger i dvala och försöker kurera min förkylning. Den var envis den här gången, men nu tror jag att det värsta är över. En dag till i stillhet sen får det vara nog.

Ha en bra dag alla!

chik
0

God Morgon!!

Jag kommer aldrig i håg vad jag drömer..

Cristine!!vad är det för fina röda blomor på ditt kort?

Som Signemo sa så har vi regn, o vi behöver det.För min del så är det bra, för då behöver jag inte kolla så noga efter orm.

Jag gör väl som jag brukar.Inte mycket..Blir tröt bara av o läsa vad ni andra syslar med under dagen. Som Bettina i går Storstädning..Huva. Du är ducktig Bettina.

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
0

Det var i går det nu har ångan gått ur kroppen totalt Chik ha ha ha……Skrattande

SleepingFox
0

God morgon. Här strålar solen. Jag hoppas det tänker hålla sig så hela dagen idag och inte blir som igår då det började bra men sen blåste så man höll på att blåsa bort och kalla vindar var det dessutom… *brrr*

Idag skall jag en sväng till stan och sen är det förhoppningsvis lugnt resten av dagen fram till jobbet ikväll.

Hoppfull
0

Även här regnar det… och det behövs både för marken och för mig som är trött och behöver vila Oskyldig

Ha en bra dag allihop och krya på dig Maggan!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

#9 Vet inte Chik eftersom jag tar bilderna från Photobucket.

[Jeremina]
0

Alla góa livskvalitetsmänniskor…kram nu är våren även här i Jämtland! Flört

chik
0

Ockej Cris!! Men dom var så vackra.O en sådan sommaräng, har inte jag sett.

Jeremina..Samma till dig. Så nu får ni också ligga på knä i rabbater o motionera gräsklippa. Roligt!!

evrekaw
0

Hejsan.

Här är mulet och grått, än så länge inget regn… Inte blev det mycket sovet i natt…

Av någon anledning har jag ändå myst mig igenom denna dag. Har bara mina bus/bröt/stök-grabbar på onsdagar… Å de har bara totalt flyttat in i mitt hjärta… Glad

man hinner inte vara trött…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Jeremina]
0

Bild tagen idag….-innebär jobb i det gröna…Glad 

Idag gick isen upp på vår sjö i byn!

Mammi
0

Gomiddag alla!

Idag är det en förkyld och hes Mammi som sitter vid tangenterna och skriver, hubbabubba!

Det är ingen större fara med mig men det är ju alltid värst i början innan det lossnar, när det sticker och bränner i bröst och hals, men det vänder nog snart.

Jag har nyss varit och hämtat vovven hos veterinären där hon fått lugnande och sen har dom spolat hennes ögon som envisas med att vara geggiga och röda. Hon har prövat tre olika salvor och droppar nu och även tagit prover mm men inget kan dom hitta som orsak till vad det kan bero på. Antagligen är det nåt som kommer att stabiliseras med tiden enl. vet för allt såg bara bra ut inne i ögonen, tårkanalerna mm, när dom kollade idag.

Jag frågade om det kunde vara nån allergi av nåt slag, ex pollen och det kunde inte heller uteslutas helt, men vi skulle köra såhär nu ett tag och se vad som händer.

Har hållit på nu med dessa ögon i flera veckor utan nån förbättring så ni kan ju förstå att vi är bra trötta på detta ögondroppande 3 ggr dagligen,suck!

Nu ligger hon här bredvid mig och sussar lillgumman min…Kyss

Nä, nu är det dax att göra nån nytta känner jag!  Jag har en massa flyttlådor som står och gapar tomma här hemma så jag tänkte jag skulle ta mig i kragen och börja packa så smått. Börjar nog med alla mina böcker jag samlat på mig under åren, och det är ju en del…

Kramis på er och ha en fortsatt bra dag!Glad

chik
0

mammi!!Tänk nu på att inte lägga för många böker i samma låda!!Det är ju någon som skall lyfta den.

Hoppas att du får rätsida med Hundögonen.

O Du!!Du har la inte fått Nöff influnsan?

Mammi
0

Kanske det…..tyckte väl att jag såg ut som en gris när jag tittade mig i spegeln i morse…Foten i munnen

chik
0

Nä Mammi!!Det som du såg var

Mammi
0

Haha! Gullgumma där! Flört

evrekaw
0

#21 Nej, nej… inte nog vackra ögon… Förvånad

Mammi
0

Men evrekaw då…Skäms

evrekaw
0

solblomman47
0

Hej alla!

Här regnar det igen och jag blir så sömnig när det blir sånt här väder.

Jag vill bara tala om att jag mår ännu bättre idag så det går nog åt rätt håll.Har sovit en stund ,nu ska jag fixa lite kaffe.

Snart kommer mitt 8 åriga barnbarn hit en stund för brosarn ska spela fotboll och pappan är med för att träna grabbarna och dottern  min jobbar kvällen.Det blir småmysigt.

Kram på er och ha en fortsatt bra dag.Flört

evrekaw
0

Ja här är vädret helt galet. Först bara mulet, sedan regn, sedan hagel och nu strålande sol… Har snart gått igenom alla varianter av väderlekar på en dag… Är det min man som mutat vädergudarna för att slippa fortsätta med hammocken i kväll månne… Men då borde det haglat nu… Phu…Flört

chik
0

Solblomman vad bra att det går åt rätt håll.

Evrekaw.Ja nu är det lurigt väder.Vi har haft regn o nu har vi det solskenet….

Cristine
0

Ja jag skulle vila lite och somnade på direkten..mululet är det men inget regn än så länge.

chik
0

cristine!!Du kanske behöver extra syrgas….

Cristine
0

Ja  säkert..jag kanske vaknar upp och det inte är mululet!

chik
0

God Kväl i er små heman!!

En bild på hur det såg ut här nu ca 21,30.

Mammi
0

God kväll på dej själv Chik! Vilken vacker bild!!Glad

Nu kryper jag i säng med Jonas Gardell! Flört Nattis på er alla!

Kram: Mammi

[KinaSylejmani]
0

#32. Vilken vacker bild!

chik
0

God Natt Mammi. Tack Kina.

Jo!!Jag har presis dragit ut en fästing i nacken på mig.Sambon klarade det inte.O jag viste inte att jag var så vig.

Men dom där krypen fyller ingen funktion..

Huva vad äkligt.Nu ryser jag…

evrekaw
0

#33 Men Gardell är väl inget att ha i sängen… va??? Oskyldig

[MargaretaA]
0

jag ska också krypa i säng. Det blir dock inte i sällskap av varken Gardell eller fästngar. Bara gubben och de virus som har bosatt sig nånstans inom mig - och som nu gör sig påminda efter en rätt så pigg eftermiddagObestämdmen i morgon är de inte lika många längre Glad

evrekaw
0

Sov så gott då… Själv ska jag ge mig in i "a course in miracles" - fuskbok… En förkortad version och översättning… Ska ge mig på den riktiga när jag fått mina läsglasögon…

solblomman47
0

Mammi hoppas att du får en bra natt=)Flört

Chik vilken fin bild du tagit i kväll.Här är det mulet men det har slutat att regna.

Vad duktig du varit som fick bort detta kryp.Jag ryser tycker dessa kryp är otevliga minns när vår katt fick sådana och man skulle plocka bort dem. Kolla bara upp hur du blir så du inte får någon problem efteråt.

Nu ska jag krypa ner under täcket hoppas att jag är ännu bättre i morgon.Det går långsamt framåt tur är väl det så det inte går åt andra hållet.

Ja ger mig fasiken på att jag ska bli så bra som möjligt om änn det tar tid.

Sov gott alla och kram/kerstinFlört

chik
0

Tack solblomman för din omtanke..Ja. man får ju plocka på djuren. O det är vicktit o kolla hur det blir om någon dag.För nu mår jag illa.Men det är bara för att det är så syrligt.

God Natt på dig o sussa gott o vakna ett steg närmare tillfrisknande.

Cristine
0

Tjusigt foto Chik!

Men flickor..nu får ni ta och krya på er!

Du Chik..lämna insekterna där de ska vara..ute!

Jonas Gardell var då den siste som jag…..Tyst

God natt mina vänner!

chik
0

Jonas Gadell är väl lite åt pojkarna? Så Mammi sa nog fel Hon menade nog Jeans Gardin.

chik
0

God Natt internätt vänner!!

Mammi
0

Men vad har ni för snuskig fantasi tjejer!! Jag tänkte läsa en bok jag, och inte hålla på med sånt där annat tjafs! Flört

Cristine
0

Jaha heter det så nu för tiden..ja i och för sej låter det finare med " i kväll ska jag och min man tjafsa" eller " jag ska ut i kväll på en pub och kanske det blir nåt tjafs efteråt"

Mammi
0

Hehe!! Flört

evrekaw
0

#44 Ja, ja… skyll på böcker du… Oskyldig

Mammi
0

Ja int är då Gardell först,n jag skulle ta med mig i sängen om jag hade haft "sånt" i tankarna inte! Flört

[KinaSylejmani]
0

God morgon! Glad

Morgon för mig nu eftersom jag blev opererad i morse och blev nedsövd och nu när jag har så smått vaknat till, så är det lite utav morgon för mig.

#41. Snygg bild.

Hoppfull
0

#40 Oj, hur mår du nu då?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.