Nu är den snart här igen.
Fullmånen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja men jag tycker den ser full ut redan. O i går vad det så vackert ute. Jag tycker månen är så trollbunden o se på…
Min Måne som jag tog kort på sitter ju i God Morgon 6/5 tråden, o den ser la rätt full ut?
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja visst ser den full ut men i min almenacka står det att den är fullstor på lördag

Jo det ska vara på lördag… denna fullmåne gör mig vansinnigt trött. Jag som brukar bli pigg och lite orolig av månen annars. Hur känner ni av den?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

# 3 jag känner mig också trött och låg och lugn, brukar också annar känna mig pigg vid fullmåne är det något särskilt med denna?
Det stämmer. Månen är exakt full vid c:a 06 på lördagmorgon.
Själv känner jag sällan av fullmånen - men om jag nån gång gör det så känner jag det mest som en spänning som ligger i luften. En känsla av att något är på gång.
Sedan kan det vara kul att följa tjafstrådarna som ofta dyker upp på olika sajter just vid fullmåne. Det har jag observerat nästan varje månad. På troendesajterna brukar de ofta orsakas av skeptiker - de som inte ens tror på fullmånens påverkan 

#5 Jag har oxå noterat detta och det är verkligen kul att det uppenbarligen fungerar så.
Det som förvånar mig är att naturvetenskapen hävdar att det inte går att bevisa att månen påverkar oss alls! 
Det är bara fråga polisen eller sjukhusens akutmottagningar - de brukar få mer att göra under fullmåne.
jag vet inte om det har gjorts några vetenskapliga undersökningar i ämnet… men vetenskapen vet att månen påverkar vatten.
Vi människor består till över 90% av vatten….

Man har gjort undersökningar och fastslår att det inte går att vetenskapligt bevisa att det är månen som påverkar oss.
Man tycker ändå att det måste bli spänningar i kroppen om vattnet stiger.

Självklart.. jag tänker som så att vetenskapen har inte kommit tillräckligt långt för att utveckla metoder att mäta med. De kommer att hitta sådant sen, precis som de kommer att kunna mäta sådant som alternativmedicinen jobbar med idag men sjukvården inte tror på (för att de inte kan mäta det).
Jag läste nån klok människa som sa att vetenskapen aldrig kan veta mer än vad våra instrument kan mäta.
Bättre instrument mera kunskap alltså. vi har väl både microskop och teleskop som bevisar att det stämmer.
Sedan tycker jag att det är bra att den offentliga sjukvården måste
hålla sig till det vetenskapligt godkända. Annars kan vi ju hamna precis vart som helst. 

#11 Det har du rätt i. Läste igår om en som skulle bota en cancer sjuk med vitkål

Det var så vackert i natt nu när sjön här gått upp och månen lyste i vattnet..då samlar jag på mig styrka! 

# 13 Ok jag kom från ämnet igen.
Jag erkänner mig skyldig.