Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 684 ggr
Cristine
0

Brukar du fiska?

Jag älskar att fiska men nu var det längesen! Häromkring finns all vad en fikare kan önska sig,sjöar,tjärnar åar, älvar, och så havet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Fiska!!Nä det fins fryst. Skoja.

Nä jag tycker inte det är roligt. Men sambon o barna kan ta sig en fisketur. O så plockar dom ju insjökräftor, när den tiden är.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Förr fiskade jag ganska mycket. Det blir inte alls så ofta numera.

Det är rätt så mysigt att ligga på isen på en fjällsjö och kikpimpla.

Det kan också vara härligt att sitta en varm sommarkväll med metspö och glömma tid och rum och bli hypnotiserad av ett flöte som ligger och guppar på ytan. Rena rama meditationen.Skrattande

penke
0

Jag metar utan krok!

penke

*ler*

[GunillaF]
0

#3 Får du nåt napp då?Flört

chik
0

Penka..Bus bra. Du är en san djurvän!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
0

japp !

(men,säger inte vad jag får) *ler*

och,som #2 skrev,om det meditativa,det är Vägen..(inte målet,som är målet)

penke

penke
0

#chik

*hihi*

Tack!

(var mot andra, som du själv vill bli behandlad !!) :- )

penke

Mammi
0

Nä, jag gillar inte heller att fiska, men kan gärna sitta intill strandkanten ändå och njuta av när solen sjunker ner bakom grantopparna…

En gång i min ungdom satt jag i en båt och låtsades fiska med bara en krok som bete, och vips så satt där en jättebamse till gädda där och sprattlade! Fy vad hemskt!

Min dåvarande kille tog upp den i båten och hade sen ett fasligt schå med att få loss den från kroken efterssom den högg hejvilt omkring sig!  Det slutade med att min kille var tvungen att sticka en kniv igenom honom för att det skulle bli lugnt och den skulle slippa lida, och sen tog vi hem den i en hink till allmän beskådan..stackarn!Gråter

Free-spirit-minded
0

Nä inte fiska men fika är kul.

Läskigt att hålla i maskarSkrikandes de krällar på händerna. Usch

Cristine
0

# 8 Vilken tragisk historia, stackars sate.Tungan ute

[peter54]
0

Jag gillar att fiska, helst vanligt mete med flöte. Mina ungar gillar det också, fast jag får ju agna kroken och plocka av eventuella fiskar från densamma.

Tyvärr blir det inte så ofta eftersom vi inte har något riktigt bra metställe nära hemifrån. Ibland åker vi ner till ån i Ubblixbo och metar. Buskul.

När jag var i USA för 20 år sedan på bågjaktresa, provade jag på bågfiske, alltså att skjuta fisk med pilbåge. Man har rulle på bågen som är fästad i pilen och spetsen är speciellt utformad så att fisken blir kvar. Det är svårt med brytningsvinkeln i vattenytan, man måste beräkna exakt hur mycket "framför" eller "hitom" man ska sikta i förhållande till hur djupt fisken står.

Cristine
0

Så fångades fisken i de byar jag var i Peru på den tiden. Sedan lirades de in i ett blad och lades på glöden.Glad

[peter54]
0

Ja det är därför de sydamerikanska naturfolken har så orimligt långa pilar, mer än dubbelt så långa som vad man annars har.

Theon
0

Jag älskar att fiska, men det blir tyvärr väldigt sällan…

Fialotta2
0

Jag älskar att fiska. Det brukar bli bäckmete, vanligt mete och med kastspö (haspel och spinn).

Här där jag bor så har vi bra fiskevatten på nära håll. Tyvärr har vi fått konkurrens i våra fiskevatten äv mink.

Snart blir det dax att ställa i ordning fiskeredskapen.