Secund hand och auktioner.
Jag bara äääälskar att ströva runt och titta. Till slut går man hem med en massa grejor som man inte behöver..men de är ju sååå fina/söta/användbara.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag nöjer mig med att titta och drömma en smula. Det är ändå jag som ska ta hand om dammet alla nya prylar samlar… ;)
Dock älskar jag att ströva ru7nt och fundera på vad jag skulle köpt om jag inte redan hade så förtvivlat många saker/möbler osv. :)
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Det kan vara roligt ibland att gå i secundhandbutiker men jag brukar tröttna snabbt.
Både skoj och spännande. Hittar massor med användbara saker till barnen som är i flytta hemifrån stadiet. En del behöver piffas upp… men det är ok.
Ja man kan ju måla om möbler så de blir jättesnygga.
Jag att gå i secundhandbutiker är bara för roligt o jag har köpt mycket bra o ha grejer där.
Auktioner är också en grej som vi var på mycket för, när vi hadde ett störe hus. Men nu blir det inte, för nu har vi ju det fucking mine huset.
Sambon är på Tovi auktioner o kommer oftas hem med någon maskin av något slag-Bra o ha grej.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nja, jag tycker det kan vara kul att gå och titta men köper sällan något. Det ska isåfall vara nåt alldeles särskilt som dyker upp och som jag bara känner att just detta/denna måste jag köpa med mig hem. Men som sagt var så händer det vääääldigt sällan!
det kan vara roligare att ha ett "bord" dvs sälja en massa skräp/rariteter..då får man ju plats med nya fynd,och slantar att köpa dem för.. :- )
först kan man kalla det för "Antiuqe Boutiq" ,…när det börjar går trögt döper man om det till second hand och tar bort en nolla på prislappen..och de sista.då heter det Loppis o ytterligare en nolla tas bort
När man räknat fingrarna ömma,och blåst på dem är man redo för super-shoping,om man nu inte rusar till www.riksgalden.se
(detskavarasålagonskoj) :- )
penke

Tyckte det var kul förr. Tycker inte så mycket om saker längre bara sånt man absolut behöver, kanske man inte hittar där, men ok det är väl kul att titta fast då blir det ofta man köper något som man sen undrar vad man ska ha den till 
# 7 Ha ha du är då för rolig.
Ibland har man tur och hittar en riktig dyrgrip för ingenting nästan.
Auktioner i småbyar gillar jag bäst, där man kan hitta riktigt antika prylar

Jag tycker det är jättekul att traska runt, både på auktioner, antikaffärer, sekond hand affärer och allt sånt. Ibland hittar man något kul. Jag har en grej som jag gillar att samla på och det är kockums i alla de slag. Har köpt på mig muggar, uppläggningsfat, små- och stora kastruller. I stugan har vi en äldre modell av kockums vedspis
. Fast den var där när vi köpte stugan, till min stora glädje.