Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1284 ggr
Cristine
0

God morgon 18 april

Jag hoppas ni alla mår bra efter gårdagens festande!

Det ser ut att bli en solig och fin dag,så det blir till att städa i trädgården..eller rättare sagt skogen, plocka ihop ris som ska eldas upp o.s.v snön är nu borta förutom en liten hög.

Ha en härlig Lördag!GMorining.jpg Good Morning image by rubyred_013

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

bettin65
0

Godmorgon var inte med på gårdagens fest därför kan jag vara uppe tidigt i dag.

Dagen ser ut att bli solig här i skåne

Ut med kvällsposten sen vet jag inte riktigt vad som händer…………….

Cristine
0

*Fniss* jag var både med på fest och är uppe tidigt..en riktig krutgumma är man.Tror jag……Obestämd

attvaraellerintevara
0

Härlig bild /GladAstrid

Farwuq
0

God morgon, det är sol i Skåne.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
0

Jisses Draken…du är som en gammal stenskiva. Windy

Nu tycker jag att du kan få lite annat väder för ombytes skull. Skrattande

Mavios
0

God morgon från soliga Göteborg. Härligt väder idag!
Kikade in i slottet i morse och OJ, vilken röjarskiva ni verkar ha haft! Cool Partyt verkar ha varit lyckat.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

[GunillaF]
0

God morgon.

Soligt och fint väder i Ångermanland idag!Skrattande

Cristine
0

Jodå Mavios det var full fart, jag satte dina blommor vid den alkoholfria välkomstdrinken.Glad

Härligt..nu är det inte bara draken som har fint väder. Jag hoppas i alla fall att han är ute och fotar så vi får se lite vackra blommor och träd.

Mammi
0

Gomorron partyvänner! Glad

Tack för en superkul fredagskväll, det måste vi göra om!Tungan ute

Efter min kära hund tuggat sönder tv-dosan ( rättare sagt sattelitdosan ) igår kväll och vi gått och lagt oss, var det bara lugnt fram till 3-4 tiden när jag vaknade av att hon var på nedervåningen och gick omkring. Halvt sovandes skyndade jag mig ner för att släppa ut henne, efterssom jag tänkte att hon nog ville ut och kissa, när jag i köket kliver rakt i en varm hög mjukt bajs!! Foten i munnen Det var nygjorda bajshögar lite överallt i köket, så det var bara att börja kasta ut mattor och torka golv!

Lilla stackarn måste ha magsjuka eller nåt, eller så har hon ätit nåt olämpligt ( förutom satellitdosan )  utomhus, för hon har även kräkts. Gråter

Nu har jag inte vågat ge henne nån mat utan hon ligger och sover här bredvid mig nu, lillgumman min. Usch vad jobbigt och inte veta vad som är fel och vad man ska göra….Jag tror inte hon har feber iallafall efterssom hon verkar pigg och nosen är kall, men jag får avvakta och se vad som händer under dagen här. Undrar när jag vågar ge henne mat igen…Har ni några tips att ge mig så tar jag gärna emot dem!

Kram: Mammi

[GunillaF]
0

#9 Försök att bara ge henne vätska över dagen och se hur det går. Sedan kan du koka ris till henne och se hur hon mår av det.

Mammi
0

Jag ska försöka få henne att dricka men hon vill bara ha mat nu,suck!

Lite filmjölk har hon druckit samt en pytteliten klick leverpastej och det gick bra. Det var för ca 1,5 timme sedan.

SleepingFox
0

Godmorgon. Sol här idag också men det ligger lite luriga moln vid horisonten. Jag hoppas de försvinner…

Tråkigt att höra om din hund Mammi. Jag tror stenhårt på det råd du fick av Gunilla F. Det är den kur som våra egna vovvar fått när de blivit magsjuka och det har fungerat var gång.

Skall hålla tummarna för att pälsbollen din snart är bra igen!

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

god morgon!

herrejösses Cristin vicken planet kommer du ifrån? sover du aldrig?!

själv har jag precis vaknat. nu ska jag tvätta av mig sminket och… ja nåt. Vi får se. Vi måste i allafall köpa en ny postlåda. Nån har stulit den gamla i går!Förvånad

ha en skön Lördag alla vänner!

Anders 50
0

Godförmiddag!  Sol över Västbo (min del av småland) men -2 inatt, så vinden är kall ännu.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
0

#11 Morotspure (barnmat) är superbra för dåliga hundmagar.

Och sparris, på burk, är bra om hunden har ätit något vasst.

Men du kanske redan vet detta.

Farwuq
0

Firmamentet är djupblått och helt utan moln.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
0

Här också! Flört

Ja Maggan , du vet jag tål spriten bra så jag vaknade kl 6 pigg som en nötskrika.

Man ska dricka wiskey som är ren sprit..vin får man ont i huvudet av.:=)

chik
0

God Eftermiddag på er!!

N.Halland sol…

Mammi!!Hundar får magsjuka som vi..Bara hon får vätska,Sen har du fått bra förslag. Rör ut lite leverpastej i vatten,

Maggan!! själ dom brevlåde?

Har varit på Marknad köpte Rabarberplanta, har tänkt på det länge.

O om en stund skall vi ta fyrhjulingen med släp o åka o grilla…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Pirkkolino]
0

Jag önskar också god eftermiddag er alla. Glad

Ja, Mammi de stjäl postlådor. För några år sen när jag bodde i ett parhus, råkade jag och två av mina grannar samma sak som Maggan. En morgon när vi skulle hämta post….var lådorna borta. Stolpar hade de inte behövt, de fanns kvar. Vi undrade också…….vad är som tjuvar inte behöver egentligen. Tungan ute

[Pirkkolino]
0

Jag kollade namnet fel…ursäkta..Chik..menade jag. Skrattande

signemo
0

Hej på Er.

Här utanför Ulllared skiner solen. SÅ du har varit på Skållareds Marknad idag Chik. Jag har varit uppe i Älvsered och först fikat på cafe´t och sen varit på shoppingcentret. Sen slog vi på stort och åt i Ullared innan vi åkte hem. Nu har jag svabbat lite golv och käre gubben klipper gräset.

Låter gott att grilla. Köpte faktiskt en flintastek igår. Hum , kanske borde ta fram grillen också

Skönt att se att Ni andra klarade gårdagen också. Själv vaknade jag kl. 6 av nån anledning. Så jag gick upp hämtade tidningen och kokade kaffe.

Ha en fortsatt fin dag och kramis på Er.

Var rädda om varandra

penke
0

*Gäääsp* redan morgon ?? :- )

nää,jag har varit vaken en låång stund nu,kollat konst på en auktion,konstvandrat i strålande sol,. Det är faktiskt riktigt kul att besöka en massa konstärer i deras hem/ateljéer,både se konsten o dess ..orsak *ler*.Jag blir förundrad varje år över hur många det är som målar o skapar i olika matreal,det är ju ihuvudsak lokala förmågor. Några blir jag avundsjuk på,andra ..ger mig hopp *hihi*

det är inte bara nyttigt för sinnet,kroppen mår väl av långpromenaden,nästan milen hittills idag

Ni får hålla tummartna på utlottningen i morgon åt mig(jag har bara två):- )

..garage-målningen..verkar behöva lite mer..planering..Skäms

penke

Mammi
0

Tack för alla tips ni kommit med, även om jag inte anammade dem!

Min lillgumma är bara 8 månader, och är inte van vid annan mat än sitt torrfoder, så jag vågade inte ge henne kokt ris, eller morotspure av den anledningen. Jag tänkte att då kanske hon får diarre av den orsaken i stället….Hon fick istället vara utan mat tills nu på em kl 3 och det verkar ha gått bra, peppar peppar… Obestämd

Nu ska jag skjutsa in sonen till stan för han ska ut på nåt baluns i kväll med sina spelkompisar i bandet.

See you later all! Glad

signemo
0

Haha, Klickade direkt er till ditt inlägg Mammi. Och tänkte va, får bebisen torrfoder, ris ?? och sen ingen mat. Tills jag insåg att det var inget barn utan Din hund Du skrev om.

Var rädda om varandra

evrekaw
0

Skönt att höra att någon mer än jag förstått poängen med att hålla sig till whisky… Flört

Dagen till ära har jag utfört den årliga förnedringen av min man… He, he..

Bytt däck på bilarna… Ni anar inte kommentarerna han får av våra grannar… Låta sin stackars fru göra detta… osv. Inte undra på att det är så kul!!! Han får skit i veckor…

Jag… Jag förespråkar jämnställdhet! ska de va så ska de va!!!

Jag är sååå snäll såå… Njuter inte ett dugg av att försätta gubben i blåsväder…                              He, he…Oskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Mammi
0

#24 HEHE!! Joådå, här uppe i norrland matar vi barna med torrfoder!Skrattande

Måste bara berätta lite om hur mina senaste timmar har sett ut:

Igår kväll tuggade Bella sönder satellitdosan, hon fick magsjuka på natten och vem klev rakt i en varm nygjord hög om inte jag, jag åkte iväg på affären och när jag skulle åka därifrån så bröt jag av bilnyckeln men lyckades ändå få igång den med stumpen som satt kvar, och sen nu när jag skulle skjutsa sonen till stan så får vi inte igång bilen ö h t utan batteriet är av nån konstig anledning nästan helt dött.

Ja, så har mina senaste timmar förflutit, och än är inte dagen slut….

Livet leker med andra ord! Foten i munnen

[MargaretaA]
0

Ja det där med postlådan var ju inte roligt. Varför bara våran? men nu fick vi anledning att köpa en ny. Det regnade ändå in i det rostiga gamla skrället som försvann.

men när gubben riggade upp den nya (på ett sätt som gör den omöjlig att ta bort utan rejäla verktyg) så kom han i samspråk med grannen.

Han berättade att för länge sen när nån annan bodde i vårat hus, så hade de väldigt ofta problem med några grabbar, som roade sig med att sparka på deras postlåda.

Han ledsnade till slut och fyllde den med cement. Var och en kan själv räkna ut vad som hände nästa gång grabbarna kom och riktade en rejäl spark…

Nästa dag fick han besök av polisen.

Så får man inte göra nämligen

SleepingFox
0

#27 - Sverige i ett nötskal, försvara din egendom och du åker på skit. Helt otroligt… Tyst

[Pirkkolino]
0

#27 Nej sånt är inte roligt alls. Vi tyckte att det var vandalisering att sno andras postlådor. Vad annars sånt kan vara. Kram. Pirkko,lino

Fialotta2
0

Go´kväll i stugorna!

Mammi du verkar inte ha haft något trevligt dygn. Det går bra att ge valpar ris även om de inte ätit det tidigare. Jag vet, efter 8 valpar med magsjuka, åksjuka eller när det ätit förmycket koskit.

#27 Tråkigt med brevlådan.

Jag har haft en helt underbar dag hittills. Barnbarnet har varit här idag och hälsat på. Han bor 40 mil från där jag bor. Det tråkiga var att det var en begravning som gjorde att de var ner i våra trakter. Det är synd att de ska vara långt mellan gångerna vi ses.

Nu har jag nya bilder av honom att titta på, tills vi möts igen till sommaren.Glad

Anders 50
0

Angående postlåda.. Vid vårt vägskäl brukar folk/ungdomar stanna till för kiss och drick paus på väg till ett dansställe.

En sommar rycktes vår brevlåda upp där varje lördagskväll och slängdes i diket.

Men efter att jag en lördagseftermiddag klenat in den diskret med ett väldigt kladdigt specialfett så fick den stå kvar. Försökt hade de.

Och den stackaren som hade försökt på lådan garanterar jag hade svårt att bli av med fettet på sina händer.

[MargaretaA]
0

haha

Anders jag hoppas du inte glömde bort att rengöra innan brevbärarn kom på måndag Skrattande

solblomman47
0

Här har det varit lite upp och ner under natten och dagen. Min man vaknade med att han mådde illa i natt svimmade när han kom till badrummet (inte första gången han har nämligen lågt blodtryck) sedan har ont i magen och matt och slut. Han har legat hela dagen inte likt honom för när han går upp blir han yr.Han har druckit nyponsoppa och det gick bra.Så jag hoppas att han är bättre i morgon för han skulle göra klart en massa saker före måndag som han ska ha med sig på jobbet.

Så Mammi jag förstår hur du haft med din hund.

Själv har jag haft ont i skallen i flera dagar men det är bätter nu efter sen jag sov en stund på eftermidagen. Ska kvälla nu så jag orkar upp i morgon bitti.

Jag hoppas att morgondagen blir lite bättre än denna dag.

Ja det är tur att man är van för i denna familj har det hänt mycket under alla åren ungarna var små.*s*

Natti natti till er alla. Kyss

[GunillaF]
0

Vad gör ni i afton då? Jag har haft fullt upp med specialuppdrag idag och ikväll. Men nu är det avklarat. Flört

[MargaretaA]
0

jamen där är du ju Gunilla! jag har faktiskt saknat dig i kväll. Spännande med specialuppdrag. Det drar igång fantasin. Är du kanske hemlig agent eller nåt.

007 Gunilla från Secret Service People Watching

[GunillaF]
0

Jaadu….. FlörtCool

[MargaretaA]
0

okej du får behålla dina hemligheter Oskyldig

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och imorron har jag ännu viktigare uppgifter så jag måste nog krypa till kojs nu.

God natt med er!

[MargaretaA]
0

God natt gunilla Glad