Mulliga ser yngre ut!
Enligt Aftonbladet;
Minska en storlek - men åldras fyra år!
Glöm stenhårda dieter.
Nyckeln till att se ung ut heter god aptit.
Fylliga kinder upplevs som yngre än ett magrat ansikte.
En amerikansk studie visar att viktminskning får oss att se äldre ut.
- Det är inte rynkor och fina linjer som får folk att se äldre ut, utan förändring i ansikte och kroppsform, säger Rajiv Grover vid the British Association of Aesthetic Plastic till Mail Online.
Enligt studien motsvarar en viktminskning på 4,5 kilo fyra adderade år till åldern.
[
UNDERBART! Slut med jobbiga dieter alltså!
ja visst är det härligt! och det är inte ens ett aprilskämt.
jag såg nån på TV som bantat ner sig sen förra säsongen - och hon såg faktiskt flera år äldre ut! 

Jag håller med om att fylliga kinder ser yngre ut än avmagrade… men samtidigt så känner jag att jag vill kunna åldras och inte hela tiden försöka se yngre ut.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag är mullig men går inte ner i vikt av LCHF-kost utan i mått mätt och då ser jag inte äldre ut sedan har jag blivit friskare och min man med….. mager tänker jag inte bli för min man skulle bli så ledsen om han inte hade något att ta i!
Men jag har en släkting som alltid bantat hårt och hon är så tunn och ser bara äldre ut för varje bantningsperiod, mycket äldre!
Vi mulliga kvinnor är gladare….helt klart! 
chik…vilken bild….hi..hi!

#7 WOW!!! Mera sådant! 
Det där visste jag redan :=)) eftersom jag gick ner mycket för några år sedan och enligt en släkting såg ut som en skata
Och egentligen så är det bysten som stör mej, den gör att man ser stor ut upptill och smal nertill så den skulle jag vilja göra mej av med. Lite mage har jag fått genom att sitta här med er men det kan jag få bort med gummiband.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Äntligen då kan jag vara nöjd med mitt runda ansikte, ha, ha. Förr eller senare betalar det sig.

Jahapp… Jag har alltid varit en tana. Har aldrig bantat och äter definitivt inte lättprodukter eller minimalistiskt… "suck" många tar dock förgivet att man räknar kalorier om man ser ut som jag gör…
I dag bryr jag mig inte - det är så här jag ser ut! Men det fanns en tid när jag var yngre som jag led enormt… Varför är det okej att säga - herregud vad mager du är - äter du inte? Men tabu att säga - herregud vad fet du är - äter du massor?
Jag förespråkar att det ska vara okej att se ut som man gör. Vi behöver inga ideal åt varken det ena eller andra hållet. Alla är vackra - vikten har inget med det att göra…
Jag tycker inte det ska förespråkas vare sig det ena eller det andra.
Från ett blivande russin då… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Det är sant att man tar för givet att smala inte äter, antagligen för att majoriteten av de smala just inte äter eller bantar ständigt. Men för de som inte gör det och ändå är väldigt smala och mår dåligt av det är det inte alls särskilt kul!
Även här är det ju idealet och media som åstadkommer detta, eftersom det är det allra mest åtråvärda man kan uppnå, att vara så smal så att man kan ha en åttaårings kläder (size zero) så blir det nog tyvärr resultatet att många utgår ifrån att man är rätt nöjd med att vara så smal.
Skönt att du inte mår dåligt av det på det sättet längre, du får försöka tänka som många överviktiga som får kommentarer, att folk förstår inte bättre helt enkelt!
Jag var mager (!) ända tills jag var ca 40 år. Jag vägde mellan 45 och 49 kilo ända tills dess. Det spelade ingen roll vad jag åt, jag gick inte upp i vikt. Jag är väl inte speciellt lång, 166 cm, men jag vägde alldeles för lite. Det var bara skinn och ben. När jag var gravid så gick jag upp 6-7 kg men de försvann på ett par veckor efter förlossningarna.
Men så…efter 40 så gick det fort! På bara ett par år gick jag upp till ca 75 kg och det är för mycket. Spelar ingen roll hur jag bär mig åt så går det inte att gå ner i vikt. jag behöver ioch för sig inte gå ner så många kilon men det retar mig att jag inte kan få bort iallafall 5 kg!

#14 Jaa… Aldrig är man nöjd…
Jag gick upp massor under mina graviditeter - men de rann bara av mig efteråt… Har väl lagt på mig några kilon efter 40, så att jag numera faktiskt kan ha storlek 36… Jag går gärna upp till ännu en storlek… får väl se hur jag ser ut om ytterligare 10 år. 

#15 Min syrra är som du ungefär, men hon har alltid njutit av det och bitvis till och med tyckt att hon behöver gå ner… samtidigt som hon har klagat på vänninor som har samma storlek som hon själv att de är för smala osv. Så det nog väldigt olika dels hur man trivs med sin kropp och dels vilken självuppfattning man har.

#16 Antar att det är för att alla kvinnor i släkten är rejäla bystiga kvinnor, utom jag… Tänkte nog som yngre att det var som dom man skulle se ut… Men jag är som farfar och pappa… 
Gunilla, är vi släkt?. Jag är/var precis likadan. Nu väger jag nog ca 70 Fast jag brukar inte väga mig mer än högst en gång om året.
Vikten spelar ju ingen roll. Bara man mår väl tycker jag
Vet Ni vad jag och min nyss hemkomna son ätit nu. Han önskade sig det på vägen hem från tåget.
VÅFFLOR
Var rädda om varandra

#18 Å va gott!! Önskar man hade lite hjortron också så vore det helt gudomligt… 

Åh, riktiga hem-plockade hjortron har jag inte ätit på år och dag!
Gunillas historia är min också fast det tog längre tid för mej att gå upp, jag tror det började så sakta vid 59 ungefär. När jag fyllde 60 så vägde jag 60. Jag gick upp vintern för 2 år sedan eftersom det var så förbenat halt den vintern halkade jag 7 ggr så jag hade något skadat hela vinter och kunde inte röra på mej. Sedan har jag haft dålig karaktär och stoppat i mej massor av glass(jag gillade inte glass förr) och andra onyttiga saker. Så nu vid 68 års ålder väger jag 68. Kilona tycks följa åldern ser jag nu, så 5 kilo skulle jag velat ta bort. Jag kanske ska plocka av mej några år.

#21 Ah, så du menar att än finns det hopp! Har lagt på mig 6-7 kilon de senaste året, men allt hamnar på baken… Äh, eller rättare sagt… Jag fick en häck. Så utifrån din profetia kanske jag till och med hinner få något att stoppa in i en Bh innan jordetiden är ute… Känns riktigt trevligt faktiskt…

Everekaw.. allt skinn hänger..till slut har du det från ansikte och hals på bysten.
Lessen Kurina men så vill jag inte se ut.
Jag vill åldras och få vara mig själv. Sköta och vårda mig och min kropp så gott jag kan.
Ibland kan jag tänka när jag ser människor i min ålder och äldre ( även yngre) överdragna med spackel, att de ser inte kloka ut.
Oftast ser de ju ovanligt rynkiga ut för sin ålder.
Men huvudsaken är ju att de mår bra, inte om andra tycker det är snyggt.
Sen kan man sminka sig fint och också och det är ju snyggt på vem som helst
Var rädda om varandra
mm… Så här kanske… hon är ju skitsnygg!
80 åriga supermodellen Daphne Selfie

#27 Ja absolut, mycket tjusig! När jag blir 80 ska jag också ha grått hår… Men fram till dess färgar jag det…