Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketter: bilder-musik-och-filmkärlek-och-relationeregna-upplevelser-egna-önskningarsjälvförverkligande
Läst 286 ggr
johan
2

Jag gjorde det..

Jag har släppt ett album på Spotify.

Texter baserade på prosa och dikter jag skrivit. Någon text som legat still i 30 år som nu fick liv.

Musik är skapad med hjälp av AI. Mängder av försök, jobb, testande och tålamod. Men till slut blev det något som jag tycker om och känns bra.

Älskar tekniken som gör att jag kan få publicera musik trots att jag inte känner musiker som skulle kunna spela in det eller tonsätta det åt mig på samma sätt. Trösklar som sänks, ökar skapande.

Många kommer säker avfärda innan man ens lyssnat just för att AI gjort musiken, trots att det är mina texter.

Förhoppningsvis når man någon som tycker om det för hur det låter och vad som berättas.

https://open.spotify.com/album/0mEUEFxIvKXpNovMSaUHrP?si=pPnXkN3LS3SrAXGyjTUmqA

Mvh // Johan

Listen to Nästan sanna berättelser on Spotify · EP · Andra armen · 2026 · 5 songs
Maria
3

Nu har jag inte hunnit lyssna men är ändå imponerad av vad man kan göra.

Grattis till dig🙂
Även om AI står för musiken så är det ju ändå dina val som står bakom.
Texterna är ju dina och sedan har du testat dig fram till vad som passar gissar jag.
Ett annat sätt att skapa musik.

/Maria

MonicaLagerquist
1

👍

Stolt ägare till tre La permer

Pyttelite
1

Härligt!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Sindri
1

WOW! Det var imponerande. Grattis till att du vågade.

Draken
1

#0: Har inte lyssnat än, men det beror på att jag är i Norge och har bara telefonen att tillgå.

Men ska absolut lyssna när jag är hemma i Sverige igen 😃

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2026-07-04 22:37 av Draken
DesK
2

Waow! Ska lyssna senare 😊

/Désirée

Jane-Lyzell
2

Grattis - - lycka till

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2

Hur gör man Ai musik - har du länk ? vore kul prova

• Redigerat 2026-07-06 09:54 av Jane-Lyzell
Maria
2

Nu har jag lyssnat.🙂

Jättefina låtar. Imponerande.
Jag tycker särskilt om "I skarven mellan natt och dag, I påslakanet och Saker som jag minns"

Är det på något vis din röst också eller är det AI?

/Maria

Maria
2

Texterna är jättefina.

/Maria

johan
1

#8: Jag har använt Suno.ai. Man kan skapa gratis en del så får man en kändla för vad det är.

Man märker ganska snabbt att det är svårare än man tror att lyckas beskriva i ord hur man vill att musik ska låta. Åtminstone för mig.

Mvh // Johan

johan
2

#9: Det är inte min röst. Men jag har fått försöka rätt mycket för att få till den ton och vemod jag var ute efter.

Mvh // Johan

Maria
2

#12 Jag hade aldrig gissat att AI var inblandat.

/Maria

johan
2

#13: Det finns en rätt spännande undersökning om detta. När folk lyssnar på musik utan att veta något om hur den är gjort tycker man ungefär lika mycket om musiken oavsett hur den är skapad.

Men när gruppen i förväg får veta att några av låtarna i testet är AI-genererade, värderas dom lägre.

Gissningsvis skulle folk bete sig på liknande sätt för flera fördomar. Kanske skulle vissa tycka sämre om musik om artisten inte hade samma ursprung, läggning eller politisk åskådning som en själv?

Mvh // Johan

Jane-Lyzell
1

#11: Tack 👍

Maria
1

#14 Ja fördomar kan ställa till det förskräckligt.

/Maria