Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterhälsa-och-harmonikarriär-och-yrkesliv
Läst 284 ggr
Draken
1

AFU (Arbetsförmåge utredning)

Idag påbörjar jag min AFU utredning, Det skall bli riktigt skönt eftersom jag har gått sjukskriven länge med flera misslyckade försök att gå tillbaka till jobbet.

Ska träffa läkaren idag, det är han som bestämmer hur vi skall gå vidare.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
1

Hoppas det kommer gå bra.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Lycka till

Jag gjorde en när ag måste sluta jobba pga min synnedsättning

Det slutade snabbt med att jag fick sjukersättning.

Stolt ägare till tre La permer

Draken
0

#1: Ja jag hoppas det jag också. Har väntat länge på att de skall påbörja utredningen.

#2: Min läkare och psykoterapeuten tror att det kommer sluta med det, men vi får se 😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Glömde ju uppdatera efter förra gången. Det blev ingen påbörjad utredning, då det visade sig att utredande läkare var pappa till näst yngsta dotterns bästa kompis, det skulle ses som jäv och eftersom de bara har en läkare som håller på med dessa utredningar på just det företaget så skickades remissen tillbaka till försäkringskassan.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
1

Nu idag skall jag påbörja utredningen på ett annat företag som har betydligt fler läkare som jobbar med just denna typen av utredningar, så det borde ju inte bli några problem att komma igång idag.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

MonicaLagerquist
0

#5 Lycka till

Draken
0

Tack. Jag gruvar lite för att börja. Har gått in i ett skov med EDS'en så jag är begränsad fysiskt.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Träffade läkaren idag, och han gick genom hela mig och konstaterade att jag skall träffa hela teamet eftersom jag både har värkproblematik och kognitiva problem.

Besöket idag tog nästan två timmar och han gick genom hela mig, han klämde och kände vred och bände på mig. Nu har jag så jäkla ont så jag vill bara sätta mig i ett hörn och grina.

Redan på Torsdag skall jag träffa psykologen och på Måndag skall jag träffa både Arbetsterapeut och Fysioterapeut.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maria
0

Det går i alla fall framåt.

/Maria

Draken
0

#9: Ja precis. Jag hoppas att utredningen blir klar snabbt så jag kan få lite framförhållning om hur vi skall jobba vidare.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

MonicaLagerquist
0

Bra att de får hjälp med hela dig och att det verkar gå snabbt

Draken
0

#11: Jag är jätteglad att de faktiskt ser till att det blir en fullständig undersökning av allt, inte bara vissa delar. Och de jobbar snabbt det är jag mycket tacksam för.

Var hos psykologen idag och han konstaterade att jag får väldigt tydliga stresspåslag, det synts genomgående under hela bedömningen i alla moment.

Nu har jag träffat både utredande läkare och psykolog. Redan på Måndag skall jag träffa både Fysioterapeut och arbetsterapeut, sedan skall det sammanställas och den 21 April har jag nytt möte med läkaren där vi skall gå genom hela utredningen innan den skickas in till försäkringskassan.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
1

Arbetsterapeuten och Sjukgymnasten kunde båda två konstatera att min stress slår tydligt genom i de flesta momenten som jag gör.
Sjukgymnasten sa också att jag är duktig på att dölja smärtan i både knä och armar, men jag lurade inte honom 😊🫣

Läkaren skulle ringa mig den 21 April, och då skall vi gå genom hela utredningen och vad de kommit fram till innan de skickar in den till Försäkringskassan.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
1

Idag blir det att hålla sig i närheten av telefonen. Läkaren skulle ringa någon gång under dagen och gå genom utredningen med mig. Så får vi se vad de har kommit fram till.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maria
0

Hoppas att allt går bra.

/Maria

Draken
0

Jo jag hoppas det. Jag är väldigt nyfiken på vad de har kommit fram till

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Mina "akuta" diagnoser ligger tydligen kvar ( PTSD, UTMATTNING, EXTREM STRESS) plus att han lade till kronisk värk. Han undrade varför FK inte hade tagit med det i remissen, men då sa jag att det är jag och min läkare gemensamt som inte har satt så hårt på det, eftersom jag har haft värk i många år, det är inget nytt.

Men den här läkaren och sjukgymnasten ansåg att jag är väldigt begränsad av min värk, framförallt i armarna och ena benet. De såg direkt att jag försökte kompensera för värken vid vissa övningar och undersökningar.

De kom fram till att jag är långt från arbetsmarknaden. De går efter siffertabeller i utredningen, skalan går från 0 till 4. Jag hade bara 2'or och 3'or vilket är väldigt höga siffror enligt läkaren.

Utredningen kommer skickas till FK för kännedom och sedan får jag hela luntan också

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis