Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 265 ggr
Maria
6

Jag är så glad över...

Här kan vi skriva om saker vi är extra glada över😉

/Maria

Maria
6

Jag är glad över att vår son bor så nära. 15 minuter med bil ungefär.
Många har sina barn och barnbarn så långväga bort och jag är innerligt glad över att de bor nära.

/Maria

Loris M
7

Jag är så glad över att jag bor så som jag gör. Lite utanför stan, i ett hus med fantastisk utsikt och möjlighet till att odla grönsaker och allt jag vill. 😍

#1 Jag förstår det. Det är så viktigt att kunna uppskatta (precis som du gör) de saker som man lätt kan ta för givet.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

NeferNefer
7

Solen skiner, och jag är så glad över att min skrivkramp har gått över.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

Maria
7

Jag är så oerhört glad över så mycket.
Vägrar att låta något negativt ta över.

Jag är bland annat glad över att vi bor i ett enplans hus. Jag har ju så svårt att gå i trappor.

/Maria

DesK
5

Jag är glad och tacksam för många saker, bl a mitt enplanshus med härlig utsikt och mina bonussöner. Mina båda döttrar som har bra jobb och god fritid. Så är jag mycket tacksam för att jag har kunnat ha kontaktlinser i lite mer än 50 år och att det fortfarande funkar bra, lika glad är jag för mina hörapparater.

/Désirée

beem
6

Jag är glad över mitt hus och mina fina grannar som hjälper mig då jag ber om hjälp.
Jag är så glad över de små sakerna. Det kan vara ett frö som gror eller en växt som plötsligt blommar. En granne som säger kom över på fika.
Det kan vara en morgon då solen skiner.
Det kan vara en dag då jag känner idag mår jag bra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Maria
6

Jag tror också att det är viktigt att vara glad för det lilla.

/Maria

RackarFia
6

Jag är glad över att det är tulpansäsong 🌷

/Fia ☁️

CasaRamon
3

Så glad över att det nu är varmgrader, är så himla trött på kylan och snön. Idag 5-6 plusgrader, men ishalka, så jag håller mej inomhus, så rädd för att halka omkull. Men visst är det lite för-vår i luften? 😊

MonicaLagerquist
2

Att vår nästa resa till Koh Lanta är bokad och betald

Stolt ägare till tre La permer

CasaRamon
3

#10: Varför stannar ni inte längre, ex 3 månader? Själva resan kostar ju en del.

Draken
7

Jag är glad över att sonen har tagit sig ur ett grovt drogmissbruk och nu har varit nykter/ren i 3 år. Han har lägenhet, bil och jobb.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2026-03-05 09:20 av Draken
RackarFia
2

Jag är så glad att vår hund verkar landa bra i livet med en bebis i hemmet. Lillasyster är lite läskig ibland, men oftast spännande 😊

/Fia ☁️

MonicaLagerquist
2

Just idag är jag glad över beskedet från försäkringskassan som jag väntat på sen 2025 09 12
Positivt besked angående mitt merkostnadsersättning

Stolt ägare till tre La permer