Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 119 ggr
MonicaLagerquist
2

Reklamblad och lockpriser

I senaste Willys reklamen gör de reklam för att de säljer färska ankbröst för 199 kronor kilot.

Prefekt för vår nyårsmeny tänker jag-

Vi kom till Willys i Enköping vid halv tio igår.

Då fanns det inga ankbröst.

Jag fick tag på en liten pigg och glad kille som kollade upp det hela men det fanns inga

Efter en stund letade han rätt på mig och sa att vid ett tiden skulle det komma TVÅ kilo ankbröst

Två kilo det är ju löjligt.

Jag hade ju enkelt kunnat köpa hela lagret av ankbröst men tyvärr kunde vi inte stanna i stan så länge

Men visst är det knepigt att de annonserar att de ska ha en viss vara och sen finns den inte ens första dagen då annonsbladet gäller

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Märkligt.
Tråkigt att få åka i onödan.

/Maria

Carmarino
2

Har också råkat ut för det. Förklaringen jag fick var att kampanjerna planeras flera månader i förväg och att när det är dags att lansera dem är det inte säkert att alla varor finns att få tag i. Dåligt, och man tycker ju att de då borde kunna meddela detta på hemsidan till exempel, och på skyltar innanför entrén.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fridaaaa
2

Aldrig varit med om det på willys, däremot lidl kan det komma sent på måndagen tex.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
0

Detta är ett nytt märkligt problem. Visst hände det även förr att en vara sålde slut, men att en stor butik som t ex Willys endast får in 2 kg är ju löjligt.
#2 Den ursäkten var usel.
#3 Lidl utformar sina kampanjer på ett lite annorlunda sätt, dom har ju alltid 2 olika startdatum i varje blad.
Detta med att varor anländer sent på dagen är däremot inte så lätt att få bukt med. Dom som kör ut varorna har ju en bestämd rutt som dom kör och så har dom reglerad arbetstid. Så det får man ha förståelse för.
Vidare upplever jag att hyllorna gapar tomma rätt ofta, detta var ovanligt innan pandemin.

/Désirée

Fridaaaa
2

#4 Jo vet att de har olika startdatum.
De kan ju dock inte ha kampanj på varor och inte ha det på förmiddagen då kan man ju inte ha det startdatumet liksom, blir ju helt fel.

DesK
2

#5 Det vore ju bättre då om dom satte startdatumet en dag senare.

/Désirée

Fridaaaa
2

#6 Ja precis det jag skrev. Så blir ju fel att det är så som de gör nu med vissa varor.

DesK
1

#7 När jag jobbade i livsmedelsbutik, såg vi till att alla kampanjvaror kom till oss dagen innan kampanjen skulle starta.

/Désirée

Fridaaaa
0

#8 Ja det borde alla affärer göra.

MonicaLagerquist
0

Det blir anka imorgon
På Willys i Uppsala fanns det paket.

Stolt ägare till tre La permer

CasaRamon
0

Detta har jag också varit med om ett par gånger, just på Willys, därför har jag slutat handla där. Handlar bara på Ica Kvantum i Gränby Uppsala.
Där hände en gång att dom annonserade ut att på lördagen skulle det vara stor avsmakning på flera produkter. Det visade sej vara fel dag i annonsen. Åkte dit bara med anledning av detta. Klagade och fick då 300:- Dom står verkligen upp för sina felaktigheter. Om man hittar ett prisfel i butiken, om det så är bara 1:- så får man mellanskillnaden + 25:-

Carmarino
1

För min del har det varit på ICA Maxi och City Gross, så det är nog likadant i de flesta affärer.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker