Firar ni Lucia?
Som frĂ„gan lyder đ
/Maria
Nej.
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Förr nÀr sonen var liten var Lucia större hos oss.
Det var LuciatĂ„g i skolan och alla killar ville vara tomte utom vĂ„r son som bara ville vara stjĂ€rngosseđ
/Maria
HÀr fÄr vi inte gÄ och se barnens lucia, de har det bara inom skolan
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Min man började jobba i Svenska kyrkan 2005 och innan dess hade han jobbat pÄ flygplatser runtom i vÀrlden med installation. Bara manliga arbetskamrater.
Första LuciatĂ„get i kyrkan sĂ„ fick han vara stjĂ€rngosse. Han skickade ett foto till sina gamla jobbarkompisar och det blev uppskattat. Utskrattatđ
/Maria
Vi fick se ett luciatÄg pÄ jobbet, men i övrigt har jag inte firat :)
NÀr jag bodde i Uppsala gick jag ett Är pÄ luciaupptrÀdandet i domkyrkan. Det var fantastiskt fint och mÀktigt!
//Jessie
Förr sÄg jag alltid Lucua pÄ TV pÄ morgonen innan jobbet. TyvÀrr blev programmet sÀmre sÄ jag slutade se.
Numera blir det inget firande.
Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös
Sorgen Àr kÀrlekens pris
Jag heter Lucia och firade alltid som barn i skolan. NĂ€r jag gick i 8:an och 9:an sĂ„ valde vi ut den lĂ€rare som vi tyckte sĂ€mst om och ringde pĂ„ hans dör vid 5: tiden pĂ„ morgonen och lussade. đ€Ł. Men firar inte numera.
Tittade pĂ„ TV nu pĂ„ reprisen frĂ„n morgonens LuciasĂ„ng frĂ„n Visby. Mycket vackert, tycker jag. BĂ€st var barnen. đ Vilka sĂ„ngare!
Musiken var ocksÄ fin och vÀl spelad.
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tittar alltid pÄ Lucia morgon pÄ svt1.
Brukar försöka gÄ till kyrkan o titta. Men i Är blev det inte.
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Tittar pÄ Luciamorgon men inget firande direkt
Nej det blev bara en lussebulle till frukost
Stolt Àgare till tre La permer
Inte sedan barnen var smÄ.