Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 259 ggr
beem
3

Hur viktigt är ditt hår/frisyr

Jag hörde program på radion som handlade om hår. Så roligt att höra olika vinklingar.
Någon sa att dagen är förstörd om frisyren inte blir bra på morgonen. Någon annan bryr sig inte alls.
Hur tänker ni om det ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Tarotstollan
1

Jag kammar till håret när jag går upp och sen får det vara så under dagen.

Enda gången jag bryr mig om det, är när jag varit ute och det blåser åt alla håll och kanter och jag skall träffa folk, då kan jag försöka rätta till det lite grand oftast utan spegel då.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
1

#1: Så gör jag också. Det fanns en tid då frisyren var viktig. Det var jobbigt att hela tiden fixa. Då kunde jag få höra du är alltid så snygg i håret. Numera säger ingen det 😀

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2025-10-01 23:05 av beem
flocken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min frisyr är en del av mig. Vem jag är. Just nu är jag blond. Men kommer snart lite färg

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Undertaker]
5
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag använder mitt hår för att uttrycka mig själv. Jag har 3 frisyrer jag kan få till med mitt korta hår: Mohawk, motsvarande en ”bowlcut”, och håret slickat bakåt med en triangelformad lugg.

Jag färgar håret ungefär en gång i månaden. Just nu är hälften svart och hälften rött.

Men oftast så bemödar jag mig inte att göra något med håret så bild nummer 1 är väl så jag springer runt mest då det är minst jobb.

• Redigerat 2025-10-02 07:15 av [Undertaker]
flocken
4

#4: åh det gröna! Frisyren! Så snyggt!
Har en grön färg ståendes hemma. O en blå och lila.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

[Undertaker]
1

#5: Du får gärna dela när du färgat!
Jag älskar att se vad folk pysslar med.

MonicaLagerquist
3

Det lilla hår ag har kvar klipper min man med sonens maskin som han rakar sitt hår med.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

DesK
3

Jag är egentligen helt vithårig numera, men trivs bäst med färg i håret, så går till frissan var 9-10 vecka. Däremot grejar jag inte så mycket med håret f ö, tvättar och borstar det bara. Var hos frissan i tisdags.

/Désirée

Maria
3

Jag har alltid haft långt hår med lugg. Jag har aldrig färgat håret men haft ljusa slingor.

Nu 60+ så har jag för första gången luggen lika lång som håret. Jag sätter oftast upp håret

Mitt hår är grått numera och längden är till axlarna då jag numera har ganska lite hår.
Två gånger har jag tappat hår. Första gången var vid stråning av skallen då blev jag helt kal på hälften av huvudet ungefär.
Andra gången var när jag fick sepsis. Tappade galet mycket hår efter det men blev inte helt kal i alla fall.

/Maria

flocken
1

#6: sist hade jag rosa. Tror det blir grönt topparna ca 1dm upp

…………………………………..

Maria
4

Som svar på frågan så känns mitt hår viktigt att det bara finns där.
Jag har ju haft löshår så att det är eget hår känns bra.

/Maria

• Redigerat 2025-10-02 19:14 av Maria
Ana.J
1

Jag har hår som är färgat vinrött. Älskar att pyssla om mig själv och göra olika frisyrer eller fläta. Använder även diadem och pärlor i håret.

// Ana

beem
3

Så roligt att läsa era tankar. Så många olika idéer kring hår.

Sorgen är kärlekens pris

Suddgummit
3

#0: Jag har alltid tyckt att det är kul att hålla på med hår så jag kan inte låta bli mitt eget. 😍 Jag klipper och färgar det själv när jag känner för det, för närvarande är det mörkbrunt med lila toppar. Däremot gör jag inte iordning det särskilt mycket då det oftast ser bäst ut utan så mycket produkter eller styling.
Jag har alltid haft tjockt och tåligt hår som inte krävt så mycket, men jag var med om ett stort håravfall för några år sedan efter en traumatisk tid i livet. Efter det insåg jag att mitt hår ändå betyder mycket för mig!

• Redigerat 2025-10-02 19:16 av Suddgummit
Fridaaaa
1

För mig är det viktigt.
Jag har så tjockt hår, tycker det är svårt att fixa till det. Och mitt hår blir lätt lockigt/vågigt vilket jag avskyr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RackarFia
1

Inte superviktigt för mig. Tvättar och borstar det såklart, men har det nästan alltid uppsatt.
Min bästa kompis toppar det åt mig när det behövs 😊 Längden är jag noga med att behålla för det är lättare att få upp det i en slarvig knut eller flätor då.

/Fia ☁️