Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 165 ggr
[Undertaker]
2

Vad för bullar...?

Vad för bullar gillar ni?
Vad finns det allt för roliga bullar?

Jag letar lite inspiration brukar mest baka vaniljbullar, kanelbullar, eller kardemummabullar. Juletid blir det lussekatter. Eller kanske idag om jag råkar ha saffran och ingen kommer med ett mindre absurd förslag.

Jag har inte det som krävs för att göra vaniljsås eller äppelkompott så mina fyllda munkar/bullar blir svåra.

Smörbullar har jag aldrig bakat själv men det vore något.

DesK
1

Jag tycker bäst om kalljästa bullar och bullar med surdeg 😊

/Désirée

Maria
2

Jag tycker bäst om onyttiga vanliga bullar med kardemummafyllning istället för kanel. 😉

/Maria

[Undertaker]
2

#2: Fördelen där är att det bara är jag som gillar dem i hemmet, min partner har svårt för dem. Så då förblir de mina.

Maria
2

#3 Vilken tur du har😉

/Maria

Torparmor
2

Jag brukar kavla ut degen (med lite mindre socker än vanligt) och sen brepå lite fast marmelad eller syltslattar som håller till i kylskåpet. Jag rullar ihop , skär bitar och lägger i pappersform alt på bakplåtspapper

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

beem
1

Jag är ju så tråkig så jag säger inget slår en kanelbulle 🙃

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Lona
1

Klassiska kanelbullar, med mycket fyllning och pärlsocker på. Sen äter man dem utifrån och in med den lite kletiga mitten sist. ❤️

Annars kardemummasnurror eller bullar med fyllning av blåbärssylt. Släta bullar med en klick vaniljkräm inuti är också trevligt.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Undertaker]
1

#6: Fördelen är att gör man en enkel bulldeg kan man faktiskt variera vad man fyller dem med. Kanske blir vanilj, kardemumma och kanel. Så har jag lite urval.

[Undertaker]
2

#7: Precis! Man äter från det yttersta varvet längs med spiralen så att man till slut har den goda mitten kvar.

beem
1

#7: Jaa man väntar med mitten mmm så gott

Sorgen är kärlekens pris

Tarotstollan
3

Jag har gjort bullar med fett, vaniljsocker och kokos som blandas i en smet och sedan sprids ut över degen.
Man får ta mycket vaniljsocker och kokos för att det skall bli en bra smak. Ett ganska så tjockt lager, då smaken är ganska mild.
Jättegoda!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2025-09-22 15:29 av Tarotstollan
Maria
1

#11 Det låter gott.

/Maria

RackarFia
3

#11 Den varianten provade jag på hemkunskapen för 16 år sen när vi själva fick välja vilken bullsort vi ville baka. Det är fortfarande mina favoribullar 😁

/Fia ☁️

beem
0

#11: Låter jättegott

Sorgen är kärlekens pris