Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 250 ggr
Maria
2

Hudvårdsrutin?

Såg på TV nyss och där pratade man om hudvårdsrutin.
Himmel😃

Jag tvättar mig och smörjer med en creme jag gillar.

Hur gör ni?

/Maria

DesK
1

Jag gör som du ☺️

/Désirée

Fridaaaa
1

Har inga direkt rutiner.
Tvättar av mig och har mjukgörande annars ingenting direkt så

Skrämmande är att barn & unga ungdomar använder diverse produkter vilket ju inte är bra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
1

Jag har inga hudvårdsrutiner. Jag tvättar mig och en kräm då och då.
Det är guldläge för tillverkarna. Reklamen är enorm och riktad till ungdomar och barn.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[Undertaker]
1

Jag tvättar främst med vatten, annars mild tvål. Sedan då solkräm i framförallt ansikte men soliga dagar så blir det även armar och nacke.

flocken
1

Använder serum och salvor passande min ålder.
Speciellt medel för smink

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
5

#5 Vad är det för skillnad eller likhet mellan serum och salvor?

/Maria

Tarotstollan
0

Jag använder mest vatten, ibland någon djup rengöring och ansiktsvatten och alltid fuktkräm (ett måste då huden är så torr).
När det är så här varmt brukar jag skippa fuktkrämen då den oftast försvinner när jag torkar med kallt vatten i ansiktet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

NeferNefer
1

Vatten och en bra hudkräm från apoteket. Om jag är sminkad och ska ta bort sminket använder jag vatten och barnolja.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

Scorpio97
3

Jag tvättar med vatten. Smörjer med mandelolja, aloe vera-gel och/eller kakaosmör vid behov. Ibland använder jag hemmagjord skrubb.

//Jessie

RackarFia
0

Tvättar ansiktet och smörjer med solskydd på morgonen

Tvättar bort solkrämen (och eventuellt smink) på kvällen. Sen en toner, ibland serum, alltid nattkräm 😊

Då och då lägger jag en ansiktsmask med mycket fukt i.

/Fia ☁️

CasaRamon
1

Jag tvättar mej varje kväll med ögon- och ansiktsrengöringskräm. Dag- och nattkräm alltid. Men inga dyra märken. Tror inte att dom ger bättre resultat.

Crucio
1

Jag har inte en rutin i betydelsen att jag gör på något bestämt sätt, men har ett antal krämer, serum och oljor som jag använder. Använder bara ingredienser som är väl studerade och med bevisad effekt.

Sajtvärd på Skrivlust

Crucio
1

#7: Ett tips om du är torr och inte använder smink eller befinner dig i smutsiga miljöer, är att skippa djurrengöringen då de ofta är uttorkande och inte nödvändiga under normala omständigheter. En rengöring i "mjölk-", ej skummande (det finns de som skummar och de som inte gör det, de som skummar innehåller uttorkande tvålämnen) gel- eller oljebaserad form är ofta mindre uttorkande.

Sajtvärd på Skrivlust

Draken
0

Vatten och milt parfyrmerad tvål/creme

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis