Svart eller vitt
Vilken färg föredrar du på dina underlakan?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Vita.
Jag tror aldrig jag haft svarta underlakan.
/Maria
Alla färger. Har några vita men inga svarta.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag har grå svarta och mörkblå.inga vita.
År
Kattutan men stolt Plåtis ägare
- Redigerat 2025-06-30 18:58 av MonicaLagerquist
Jag har flera som är beige. Passar till flera av våra påslakan.
/Maria
Jag tror jag har några blå också.
/Maria
Jag kör blandat :) Har både svart, vit, grön, grå och beige :) Vissa har jag fått, vissa har jag köpt själv. Beige och grå är jag väl inget fan av men äh ska bara sova på det :) Men lila, rosa vägrar jag ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har flest blå men det är nog mest en slump. Vitt är förstås fräscht men de är inte vita så länge med en Lasse i sängen! 😄
Skulle jag köpa nya skulle jag nog köpa grå, tror jag. Eller kanske grå/brun/svartmelarade/fläckiga… 🫣
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Med tre ljusa, långhåriga katter hade nog färgade underlakan sett allt annat än fräscha ut, så jag har enbart vita underlakan. Svarta hade varit en mardröm.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har gråa underlakan, främst mörkgråa. En bra och neutral färg som dessutom matchar min katt, haha.
//Jessie
Precis #8 har jag ljus katt och mörk katt, så det blir bara vita lakan. Hade ett tag ljusrosa och gröna lakan men det sög verkligen åt sig katthår…. så det blir bara vita…
- Redigerat 2025-06-30 20:52 av kara_murray
Aldrig vita! Jag gillar inte vita lakan och vita ljus.
Helst glada färger!
Jag minns när jag fick mitt första färgade, rosa påslakan. Vilken lycka!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#10: Ja, man skulle kanske tro att åtminstone mörka hår syns mest på vitt, men jag tycker att även det syns mer på mörk bakgrund.
Sajtvärd Katter iFokus
Vi har ett ljusgrått, ett mörkgrått och ett mörkblått.
Men måste jag välja svart eller vitt blir det svart. Vår hund är svart som natten så ett vitt lakan hade jag blivit tokig på 😅
/Fia ☁️
#12 de mörka katthåren syns på vitt men inte alls som om det är färgade lakan där syns det väldigt tydligt
Kör främst vita, men har nått blått och svart.
Jag föredrar vita. Har också haft färgade men aldrig förnyat färgat. Det blev vita vid nyköp.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Har inga vita lakan alls sen många år kör gärna lite milda färger som matchar övriga sängkläder och överkast men vita har jag haft dock trivdes jag aldrig riktigt bra med dom av någon anledning men jag har aldrig vart för vitt öht i inredning.
Har däremot gamla hemvävda lakan från förfäder som går i vitt men dom är jag så rädd om och bäddar enbart med vid något speciellt tillfälle som storhelger och sånt då funkar det bra med vitt men helt kritvita är dom inte lite mer bruten vit.
Jag har ,olika färger jag har tagit det som passat bäst med påslakana i färg + varit bäst pris. Tror dock inte att jag har några vita men grå, gröna, rosa. beige och liknande har jag