Sova på hotell
Både min mamma, syrra och tydligen min kille också känner sig inte bekväma att sova nakna på hotell. Hundratals andra har sovit i sängarna och det är tydlig lite äckligt. Jag förstår inte detta alls, trodde det var tvärtom. Att de som inte näckar vanligtvis gör det just på hotell. Är detta en grej?
Nej, det finns nog ingen regel utan undantag. Har ärligt talat aldrig hört att det är vanligare att folk som inte sover nakna "hemma" däremot gör det på hotell. I vart fall inte på svenska hotell. Däremot är det väl vanligare söderut i Medelhavsländer om hotellet saknar AC att man sover naken just beroende på värmen.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
sover alltid näck hemma och på hotell
Det skulle aldrig falla mig in att sova naken varken hemma eller på hotell men det här var något nytt jag faktiskt aldrig hört förr att folk hellre sover naken på hotell än hemma man kan undra vad det beror på för hemma borde kännas mer bekvämt än i sängar som så många andra sovit i.
Allting tvättas ju. Så allting är liksom rent.
Ser ingenting konstigt med det.
Man går ju på samma toa som andra, samma dusch tex, så vad är egentligen skillnaden? Sängkläderna då dessutom tvättas efter varje besökare.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har ju fobi för hål. Så jag går igenom sängkläderna minutiöst 😃
Det har hänt att jag legat påklädd med handduk som täcke och lakan.
Speciellt åren vi båtluffade och bodde på en massa kul ställen.
/Maria
Sover näck både hemma i båten och i Plåtisen Enda gången jag sover med linne trosor är om jag sover över hos någon kompis
Stolt ägare till tre La permer
Rent spontant tänker jag "Usch, nej!" om att sova naken på hotell. Jag gör det visserligen sällan hemma heller men på hotell…aldrig. Där brukar det bli pyamas, helst med korta armar och dito ben.
Det beror för all del även på att jag i princip alltid delar rum med någon, mina kompisar och jag brukar inte vara nakna tillsammans.
Jag kan få lite äckelkänsla på hotell men det beror på hur jag mår psykiskt. Egentligen är jag tålig för "äckel och baciller" men i ett skov kan jag bli känslig, det har snarare med paranoida tendenser att göra.
Maria: har du funderat på att ta med ett sånt där "reselakan"? Ungefär som en slags sovsäck i linne/bomull/siden som du kryper ner i i sängen som skyddar mot ofräscha sängkläder (med hål).😘
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2025-06-21 14:52 av Lona
#7 Numera är det inte akktuellt och då vi reste mycket så var packningen så minimal som möjligt😉
Jag har inga problem med att ligga ovanpå. Jag är mästare på att sova var som helst 😄
/Maria
#0: Jag sover alltid med natt-t-shirt.(skitmysko stavning! Skriver man verkligen på det sättet?) Både hemma och borta. Tycker det är skönast.
Har aldrig hört något om att folk som inte näckar hemma gör det på hotell, eller åt andra hållet. Å andra sidan har jag ingen sådan umgängeskrets som tar upp det ämnet. :)